Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Elikkäs asensin Ubuntun toiseksi käyttöjärjestelmäksi. Sitten ilmeni semmoinen että, kun koneen käynnistää uudelleen tulee valita joko Ubuntu tai windows xp. Oletuksena on Ubuntu, joka käynnistyy jos mitään ei valitse 10s.. Onko mahdollista siis saada Win Xp käynnistymään oletuksena ilman valintaa ja Ubuntun saisi sitten valitsemalla sen ?
$ sudo gedit /boot/grub/menu.lst
default 0
Ai sen saa noinkin... mä oon aina tehny sen sillai että vaan kopioinu sen xp - kohdan sieltä tiedoston lopusta kohtaan ennen ubuntua ja kommentoinu sen siellä viimeisenä olevan.
Lainaus käyttäjältä: Ankka - 07.01.06 - klo:19.40Ai sen saa noinkin... mä oon aina tehny sen sillai että vaan kopioinu sen xp - kohdan sieltä tiedoston lopusta kohtaan ennen ubuntua ja kommentoinu sen siellä viimeisenä olevan.luetaan ne kommentit
Ai sen saa noinkin... mä oon aina tehny sen sillai että vaan kopioinu sen xp - kohdan sieltä tiedoston lopusta kohtaan ennen ubuntua ja kommentoinu sen siellä viimeisenä olevan.