Kirjoittaja Aihe: Epiphany - GNOME Web-selain  (Luettu 17057 kertaa)

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #20 : 21.11.07 - klo:17.15 »
Muuten hyvä selain tuo epiphany, mutta itselläni ei ole lomaketietoja siinä. Asennin myös tuon extensions paketin, mutta eipä näy lomaketietoja. Täytyykö siihen ladata vielä joku erillinen plugini vai pitääkö ne pistää tuolta about:config päälle?

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #21 : 21.11.07 - klo:18.46 »
Mitäs lomaketietoja siellä pitäisi näkyä? Jos kyseessä on joku harvinaisempi ominaisuus, ei sitä välttämättä Epiphanyssa ole.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #22 : 22.11.07 - klo:09.20 »
Meinaan nyt sitä että jos kirjotat esim googleen hakusanan niin se muistaa sen aiemminkin. Olen jo pitkään yrittänyt löytää ratkaisua miten ne lomaketiedot saa, ei ole ollut minulla edes ubuntun 5.10 versiossa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:09.23 kirjoittanut Juuso »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #23 : 22.11.07 - klo:18.23 »
Nyt on testissä tämä Epiphany. Ihan mukavalta vaikuttaa ainakin tähän mennessä, mutta kovin suurta eroa en tosiaankaan näe tulikettuun nähden.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #24 : 22.11.07 - klo:22.09 »
Itse näen taas huomattavan eron. Hemmetin paljon vakaampi ja muutenkin kevyempi yms. Olisin käyttänyt jo pitkään epiphanya jos siihen saisi vain nuo perhanan lomaketiedot. Opera olisi muuten hyvä, mutta linuxilla se on mielestäni todella ruma :(

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #25 : 22.11.07 - klo:22.21 »
Minäkin kaipailen niitä lomaketietoja. Jos jollakin on asiaan ratkaisu ilmoittakoon sen heti :D

Linux user # 406601

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #26 : 22.11.07 - klo:22.41 »
Nyt täytyy sanoa, että olin ohittanut helmen ;D

Mikä loistavinta tämä helmi osaa olla jollain tavalla paremmin yhteensopiva tuon Flashin kanssa ja videoiden laatu on parantunut ihan toiseen luokkaan.
Näkeekö kukaan muu eroa, vai olenko jotankin erilainen yksilö  ???

Erittäin hienoa on se, että tälle selaimelle käy Firefoxin pluginit Javat yms.

Kiitoksia threadin aloittajalle.

HUOM! Epiphanyssä on muuten kanssa ipv6 päällä about:config   :ssa
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:22.49 kirjoittanut Krister »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #27 : 22.11.07 - klo:22.44 »
Opera olisi muuten hyvä, mutta linuxilla se on mielestäni todella ruma :(
Eikäpä ole ruma! Asenna siihen Tango CL -teema ja sen nätti kuin mikäkin, vielä kun heität pois turhat painikkeet niin näyttää tältä: http://uhvo.org/tmp/opera1.png pitäis vissiinkin jotenkin kelvata. ;)

Edittivä, tosin Opera ei osaa yhtään olla teemayhteensopiva (GTK+) toisin kuin kettu ja epiphany:
http://uhvo.org/tmp/kettu1.png
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:22.54 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #28 : 22.11.07 - klo:23.01 »
Tuo tango theme operaan on ihan jees, mutta jos joku keksisi tavan saada epiphanyyn nuo lomaketiedot niin voisi ruveta käyttämään sitä, se olisi niin täydellinen kun gtk teematkin toimivat siinä TÄYSIN. Joillakin teemoilla firefoxissa ei vaihdu noiten fonttejen väri yläpalkissa, epiphanyssä vaihtuu. Saishan ne toki kikkailtua, mutta turhaa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:23.06 kirjoittanut Juuso »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #29 : 22.11.07 - klo:23.45 »
Minäkin kaipailen niitä lomaketietoja. Jos jollakin on asiaan ratkaisu ilmoittakoon sen heti :D
Enkä ilmoita, kerrankin olen kanssasi eri mieltä (taitaa olla ihan ekakerta) ;D
Minen tosiaankaan kaipaa selaimeen mitään ihmeen lomaketietoja.
Ja siitä Epihany just on hyvä että moisia turhakkeita ei ole, no saishan ne tietty olla asetuksin säädettävissä...
Tosin edelleen, pelkästään fonttien takia käytän Firefoxia, se on vaan selkeesti siistimpi.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #30 : 23.11.07 - klo:00.14 »
t. Opera olisi muuten hyvä, mutta linuxilla se on mielestäni todella ruma :(

Operassa  fontit selvempiä ja luettavampia kuin paloketussa.
Ja on käytettävämpi myös, Hig

ps. Ei ole ruma! ja teemaakin saa/voi vaihtaa, jos siltä tuntuu...

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #31 : 23.11.07 - klo:00.42 »
Operassa  fontit selvempiä ja luettavampia kuin paloketussa.
Ja on käytettävämpi myös, Hig

ps. Ei ole ruma! ja teemaakin saa/voi vaihtaa, jos siltä tuntuu...
No ei ainakaan uusimman Opera-betan fontit yllä lähellekään uusimman Firefoxin fontteja.
Tosin sehän voi olla niinkin että oikeessa "tuotantoversiossa" on paremmat fontit kuin betassa.
Ei ole tullut oikeeta versiota kokeiltua, vaan päivittelen aina tuon betan tms. kehitysversion_
http://my.opera.com/desktopteam/blog
Firefoxin fontit on kuitenkin nimenomaan 2.0.0.8 versiossa (Gutsy) äärimäisen terävät ja nätit,
kun taas Feistyn ketussa ne ovat "sumeat".
Käytettävyydestä olen kannssasi täsmälleen samaa mieltä, Opera on siinä best.
Etenkin hakkaa ketun sivustokohtaisilla asetusten säätömahdollisuuksilla, yms rottaelkeillä.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #32 : 23.11.07 - klo:00.55 »
Firefoxin fontit on kuitenkin nimenomaan 2.0.0.8 versiossa (Gutsy) äärimäisen terävät ja nätit,
kun taas Feistyn ketussa ne ovat "sumeat".

Niin, tällä kertaa olen Fedora 8:ssa, ja Operassa nätimpi fontti. Mutta olet oikeassa, Firefoxin fonttien "hienous" taitaa vaihdella distron mukaan, Operassa mielestäni taasen aina tasaisen nätit ja terävät. Olenko jäljillä?

Hig

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #33 : 23.11.07 - klo:01.11 »
Niin, tällä kertaa olen Fedora 8:ssa, ja Operassa nätimpi fontti. Mutta olet oikeassa, Firefoxin fonttien "hienous" taitaa vaihdella distron mukaan, Operassa mielestäni taasen aina tasaisen nätit ja terävät. Olenko jäljillä?
Kyllä se varmaan vaihtelee, ainakin ko. ohjelman version mukaan. Mihin viittasin juuri äsken sillä että Feistyssä Firefoxin fontit on piipillään, ja Gutsyssä ne on todella OK. Tiedän tämän, kun mulla on molemmat versiot Ubnubnuntusta koneella. Feistyn fontteihin en ole keksinyt korjausta. Tosin en sitä käytäkkään, vaan Gutsy rokkaa nätisti. Jäljillä saatat vaikka olla! Nimittäin Operahan on distroista ja sen mahdollisista omista asetuksista riippumaton kokonaisuus. Toisin kuin vaikkapa Firefox tai Epiphany. Opera ei tarvi muuta kuin qt3-kirjaston, ja se on siinä sitten koko shou, eli periaatteessa hyvinkin näkyy täsmälleen samalla tavalla kaikkialla kaikki sillä.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #34 : 23.11.07 - klo:01.18 »
Firefox ja muut Mozillan ohjelmat ovat minusta aina olleet siitä omituisia, että vaikka muuten fontit olisivat jakelussa oikein hyvän näköiset, niin ne joskus näissä saattavat näyttää jotenkin kummallisilta. Sumeampi ja leveämpi voisivat kuvailla tätä eroa jokseenkin hyvin. Sivuilla oleva teksti varmaan niissäkin on ihan hyvin näkynyt, mutta käyttöliittymän teksteistä lähinnä nyt puhun. Tämä varmaan liittyy jotain kautta siihen, että Firefoxilla ja suurimmalla osalla muita Gtk -ohjelmia on aika vähän yhteistä.

Epiphanyssa fontit ovat aina olleet minulla kunnossa, jos ei Gnomen kanssa isompia ongelmia ole sattunut olemaan. Epiphanyhan käyttää Gnomen kirjastoja ja Gtk:ta suoraan kuten muutkin tavalliset Gtk-ohjelmat, joten näin kai sopii olettaakin.

Itse en noita lomaketietoja ole Epiphanyyn osannut kaivata, mutta ymmärrän kyllä, jos niiden puute joitain käyttäjiä häiritsee. Itsellänikin on Epiphanyssa ollut purnattavaa, esimerkiksi osoitepalkin tekstin kohdistus toimi aika höhlästi vielä 2.18 -versiossa. Olen kuitenkin vastaavia ärsyttävyyksiä kohdannut Firefoxinkin kanssa, ja nykyään olen aika pitkään nimenomaan Epiphanya käyttänyt, lähinnä fiksumman kirjanmerkkisysteemin ja istunnonhallinnan takia (kyllä, vaikka se on aika rajoittunut, se toimii hyvin sitä käytettäessä kuten sitä on suunniteltu).

Operaa kai joku ehdottaisi tällaisessa tilanteessa kokeilemaan, mutta olen sitä jo kokeillut, ja vaikka itse selain on ihan jees, en epävapaata selainta ole kiinnostunut ottamaan käyttöön enempää kuin on pakko. Vapaat ovat riittävät hyvät.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #35 : 23.11.07 - klo:09.42 »
Operaa kai joku ehdottaisi tällaisessa tilanteessa kokeilemaan, mutta olen sitä jo kokeillut, ja vaikka itse selain on ihan jees, en epävapaata selainta ole kiinnostunut ottamaan käyttöön enempää kuin on pakko. Vapaat ovat riittävät hyvät.

Epävakaa????   en kyllä ole huomannut, ja olen "melko" monilla distroilla monia Operaversioita käyttänyt.Tuo vapaaohjelmafilosofia taasen kyllä voi jollekkin olla tärkeäkin pointti.

Hig

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #36 : 23.11.07 - klo:09.47 »
Jäljillä saatat vaikka olla! Nimittäin Operahan on distroista ja sen mahdollisista omista asetuksista riippumaton kokonaisuus. Toisin kuin vaikkapa Firefox tai Epiphany. Opera ei tarvi muuta kuin qt3-kirjaston, ja se on siinä sitten koko shou, eli periaatteessa hyvinkin näkyy täsmälleen samalla tavalla kaikkialla kaikki sillä.

Tämä fonttien huonontuminen korostuu monella ns. kevytdistroilla. Ubuntu/Fedora- tyyppisissä distroissa ero ei ole suuri, kummankaan hyväksi.

Hig

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #37 : 23.11.07 - klo:10.25 »
Operaa kai joku ehdottaisi tällaisessa tilanteessa kokeilemaan, mutta olen sitä jo kokeillut, ja vaikka itse selain on ihan jees, en epävapaata selainta ole kiinnostunut ottamaan käyttöön enempää kuin on pakko. Vapaat ovat riittävät hyvät.

Epävakaa????   en kyllä ole huomannut, ja olen "melko" monilla distroilla monia Operaversioita käyttänyt.Tuo vapaaohjelmafilosofia taasen kyllä voi jollekkin olla tärkeäkin pointti.

Hig
En minä epävakaasta puhunutkaan. Vakauden suhteen en muista koskaan havainneeni mitään ongelmia Operassa. Aika vähän olen käyttänytkin, mutta kyllä se ihan hyvin sen vähän ajan toimi.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #38 : 23.11.07 - klo:10.34 »
En minä epävakaasta puhunutkaan.

Uudelleenluku auttoi, et tosiaankaan tuosta puhunut (poskia kuumottaa...).

Hig

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Epiphany - GNOME Web-selain
« Vastaus #39 : 23.11.07 - klo:10.41 »
En minä epävakaasta puhunutkaan. Vakauden suhteen en muista koskaan havainneeni mitään ongelmia Operassa. Aika vähän olen käyttänytkin, mutta kyllä se ihan hyvin sen vähän ajan toimi.
;)  Epävapaus on Operan yksi miinuspuoli, on sillä niitä muitakin - huonosti toimiva cache yms.
Mutta otetaanpa tähän väliin noista fonteista ihan valonkuvat. Opera on siis uusin beta, muut ovat Ubnubnuntun mukana tulevia, ja Ubnubnuntuna siis Gutsy.
http://uhvo.org/tmp/firefox-gutsy.png
http://uhvo.org/tmp/epiphany-gutsy.png
http://uhvo.org/tmp/opera-gutsy.png

Tuon takia käytän NYT Firefoxia, joskus se on aika pienestä kiinni tämä henkilökohtainen selainsotakin. ;)
Ja Operahan siis on todella vakaa, edes ko. testiversiosta ei ole juurikaan löytynyt bugeja tai muita kaatuilemisia.
En muista että se olisi koskaan kaatunut, ja olen sitä käyttänyt jo vuosia, aikaisemmin enemmin, mutta sitten tuli ketturepolainen "teräväpiirtofontteineen".
Vielä kun ne hävittäisivät ne Vimpaimet siitä, niin olis aina vain parempi.
Mutta Epiphany on myöskin jees, ja kehitys sen osalta on jatkuvasti käynnissä. Joten aina vain paranee...
« Viimeksi muokattu: 23.11.07 - klo:10.49 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski