Firefox ja muut Mozillan ohjelmat ovat minusta aina olleet siitä omituisia, että vaikka muuten fontit olisivat jakelussa oikein hyvän näköiset, niin ne joskus näissä saattavat näyttää jotenkin kummallisilta. Sumeampi ja leveämpi voisivat kuvailla tätä eroa jokseenkin hyvin. Sivuilla oleva teksti varmaan niissäkin on ihan hyvin näkynyt, mutta käyttöliittymän teksteistä lähinnä nyt puhun. Tämä varmaan liittyy jotain kautta siihen, että Firefoxilla ja suurimmalla osalla muita Gtk -ohjelmia on aika vähän yhteistä.
Epiphanyssa fontit ovat aina olleet minulla kunnossa, jos ei Gnomen kanssa isompia ongelmia ole sattunut olemaan. Epiphanyhan käyttää Gnomen kirjastoja ja Gtk:ta suoraan kuten muutkin tavalliset Gtk-ohjelmat, joten näin kai sopii olettaakin.
Itse en noita lomaketietoja ole Epiphanyyn osannut kaivata, mutta ymmärrän kyllä, jos niiden puute joitain käyttäjiä häiritsee. Itsellänikin on Epiphanyssa ollut purnattavaa, esimerkiksi osoitepalkin tekstin kohdistus toimi aika höhlästi vielä 2.18 -versiossa. Olen kuitenkin vastaavia ärsyttävyyksiä kohdannut Firefoxinkin kanssa, ja nykyään olen aika pitkään nimenomaan Epiphanya käyttänyt, lähinnä fiksumman kirjanmerkkisysteemin ja istunnonhallinnan takia (kyllä, vaikka se on aika rajoittunut, se toimii hyvin sitä käytettäessä kuten sitä on suunniteltu).
Operaa kai joku ehdottaisi tällaisessa tilanteessa kokeilemaan, mutta olen sitä jo kokeillut, ja vaikka itse selain on ihan jees, en epävapaata selainta ole kiinnostunut ottamaan käyttöön enempää kuin on pakko. Vapaat ovat riittävät hyvät.