Tätä voisi käyttää ainakin silloin, kun ei keksi kuvaavampaa otsikkoa. Muutenkin toivoisin moderaattoreiden lukevan säikeiden sisällön, eikä vain otsikkoa, ennen kuin ryhtyy yhdistelemään ketjuja. vs - viestin otsikossa on selkeä merkki siitä, että joku moderaattori on jakanut aiheet, koska tuskin kukaan muuten sellaista viestin alkuun kirjoittaisi.
Pahoitteluni kuten jo aikaisemmin sanoin
Kiitos, ja hyväksytty, vaikka tämän ei ollut tarkoitus koskea sinua, vaan yleisesti.
Kyseisessä tapauksessa hämäsi se, että viesti alkoi otsikolla VS: eli joku on vastaamassa jo olemassaolevaan aiheeseen. Täällä näkyy aina joskus sellaisia viestejä mitkä on tarkoitettu vastauksiksi johonkin toiseen viestiin, mutta ovatkin päätyneet omaksi aiheekseen -> yhdistetään. Nyt oletin suoraan samalla tavalla, joka johti tähän sekasortoon kyseisessä offtopic aiheessa.
edit(tosin siellä oli se offtopic teksti perässä -> omaa tyhmyyttä)
Joo, kyllähän täällä näkyy niitä viestejäkin. Ehkä tarkoitat tässä tapauksessa Dublikaatteja, eli viestin lähettäjä lähettää kaksi kertaa samanaiheisen kysymyksen (mahdollisesti eri alueille). Nämä tuleekin yhdistää, ja nämä ovat varmasti yleisempiä tapauksia kuin yhdessä aiheessa kaksi eri asiaa, jotka on jaettu. Kuitenkin huomauttaisin, että säikeiden yhdistämisessä kannattaa olla varovainen, koska se on isoissa ketjuissa käytännössä peruuttamaton toimenpide. Pienissäkin ketjuissa se on usein hankalasti viesti kerrallaan päättelemällä suoritettava toimenpide.
Moderointi on muutenkin aiheiden/sisällön perusteella välillä hankalaa kun aiheen otsikon puolesta kuuluisi ihan muualle kuin sisällön puolesta, ja vielä kun viesti on jossain muualla kun aiheen tai sisällön perusteella pitäisi olla
Niinhän se on, ja kaikkia on mahdoton miellyttää.
edit: Tämä on siitä toisesta ketjusta, ehkä parempi puida täällä, kuin siellä offtopicin keskellä
Edit - Sorry, Ilokaasu ei millään pahalla, mutta näköjään tuulettelin välillä.
Näitä sattuu, eikä pidä ottaa aina niin vakavasti vaikka välillä toiset on erimieltä kuin toiset. Kovalla innolla kun haluaa pitää paikkaa jonkinnäköisessä kuosissa, niin joskus hiiren kursori hakeutuu vääriin nappuloihin
Kiitos, kun et jatkanut keskustelua siellä offtopicin puolella, kun se oli sellainen turhautumisen purkaus muutenkin. Juuri kun olin mielestäni saanut ketjujen sisällöt yhtenäisiksi, palaa viestit lähtötilanteeseen.
Kun olin turhautumiseni saanut oksennettua offtopicin puolelle, etsin tämän vuosien vanhan säikeen, jossa näyttää olevan yleisempääkin filosofointia moderoinnista. l. Tämä ketju kannattaneen moderaattoreiden lukea läpi, mikäli ei ole aiemmin törmännyt ketjuun.
gdm korjasikin otsikon, johon en itse uskaltanut koskea, selkeäkieliseksi vastaamaan sisältöä. No, minun tyylini moderoida on yleensäkin turhan varovaista ja vähäistä.
Pitäisiköhän tämä laittaa pysyväksi ?
Tosin tämä ketju koskee lähinnä modeja.
Varmaan yleisesti kun jakaa ketjuja, kannattaa laittaa otsikon
alkuun [jaettu]-tagi, niin ei niin helposti yhdistetä takaisin lähtötilanteeseen.