Kirjoittaja Aihe: Damn small Linux  (Luettu 25001 kertaa)

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #60 : 24.10.07 - klo:15.11 »
Ja nyt tuosta pirun pienestä linuxista on uusi versiokin (4.0) saatavilla. Lisätietoa löydät DSL:n keskustelupalstalta.




larpa

  • Vieras
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #61 : 24.10.07 - klo:19.21 »
ja toimiikin vielä hyvästi, ainakin USB tikulta pyöritettynä. :)

zaketus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #62 : 26.10.07 - klo:14.28 »
Pitänee testata tuota 4.0:aa, josko toimisi kunnolla USB-tikulta. Vika tosin lienee minun laitteissa: jos biossissa on disabloitu "allow usb device to emulate legacy device", ei näppäimistö toimi tikulta bootatussa distrossa. Jos tuo edellä mainittu kohta on enabloitu, pysähtyy DSL:n käynnistyminen USB-laitteiden etsimiseen.

larpa

  • Vieras
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #63 : 26.10.07 - klo:15.08 »
Se voi pysähtyä siihen kun se etsii USB-juttuja, kokeileppa vaihtaa eri USB-portille ja bootata.

zaketus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #64 : 26.10.07 - klo:16.14 »
Olin koettanut kaikkia paikkoja, olin myös koettanut ilman usb-hiirtä, mutta ei toiminut.

Tuo 4.0 näytti toimivan. Nettiä en vain saanut toimimaan :-\ Pitänee illemmalla perehtyä siihen sitten lisää.

larpa

  • Vieras
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #65 : 26.10.07 - klo:16.55 »
Lainaus
Olin koettanut kaikkia paikkoja, olin myös koettanut ilman usb-hiirtä, mutta ei toiminut.
Vilkuttaako tikku valoa ollenkaan(jos sellanen on) ?
Itellä oli ongelmaa siinä että piti boottausten välillä vaihtaa usb-porttia, kun ei lukenut enää samasta portista mistä ennen luki ja boottas.
Liekkös sitte ongelmana itse DSL?

zaketus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #66 : 26.10.07 - klo:23.40 »
"Allow usb device to emulate legacy device", mikä tuo legacy-device muuten oikein on? Kerran jos tuo pitää olla päällä, jotta näppäimistö toimisi tikulta bootatessa....se tosin aiheutti jumahtamisen käynnistyksen aikana. Tikussa vika ei kuitenkaan ollut, testasin myös muistikortilta (silläkin "useista" eri porteista)

Niin ja DSL:än olen sekä asentanut LiveCD:ltä, sekä purkanut embedded-päätteisen paketin ja käyttänyt syslinuxia, ei vaikutusta asiaan. Eli jokin yhteensopivuusongelma tässä nyt on.

larpa

  • Vieras
Vs: Damn small Linux
« Vastaus #67 : 26.10.07 - klo:23.43 »
legacy-device
Lainaus
An outdated device that a person or company has invested money in or is seen as an essential part of their system. Usually the term legacy device is used when referring to any device that is not Plug-and-Play compatible (i.e. in reference to older ISA devices).