Kirjoittaja Aihe: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille  (Luettu 16253 kertaa)

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #40 : 22.09.07 - klo:10.33 »
Joopa, Linuxin ominaisuus ja ihan /ceestä, siis tuo että avaa selaimeen automaattisesti sattumanvaraisen sivun, vaikkei mitään osoitetta ole muistissa.

Itseni mielestä tuo keskirullapastetus on yksi kätevimpiä ominaisuuksia mitä tarvita voi. Monesti vain tulee totutusta tavasta koetettua Windowsissakin mustaa-ja-pasteta mutta eihän se tietenkään toimi. Erittäin käytännöllinen ominaisuus.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #41 : 22.09.07 - klo:12.05 »
En kai minä ole tuota keskirullapastausta (jota käytän koko ajan) moittinut, vaan sitä, että Opera (ja Swiftweasel, josta sain ominaisuuden pois) avaavat jonkun täysin satunnaisen sivun kysymättä mitään!

Siis miten tuon ominaisuuden saa pois päältä Operassa? Minä en todellakaan halua minnekään satunnaisille sivuille, jos klikkaan vahingossa rullalla tyhjää paikkaa sivulla. Tuo tapahtuu usein esimerkiksi nopeasti rullatessa pitkää sivua.

Enkä edelleenkään ymmärrä, miksi kukaan käyttäisi yhden firman suljetun koodin ohjelmaa, kun on monipuolisempia vaihtoehtoja valittavissa. Sen firman pomokin taitaa olla huijari: muistaakseni lupasi uida muutama vuosi sitten Islantiin, mutta taisi jäädä matka kesken?

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #42 : 22.09.07 - klo:20.05 »
Siis miten tuon ominaisuuden saa pois päältä Operassa?

Minä luulin että Operan oletus keskinapille olisi se autoscroll - vai miksi sitä sanotaan.

Mutta jos ei kerta ole, niin kai sen kuitenkin jostain saa päälle. On siinäkin kyllä se raivostuttava piirre että, toisin kuin firefoxin tai ien tai minkään autoscroll, se siirtää hiiren kursorin keskelle ruutua  >:(

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #43 : 22.09.07 - klo:20.10 »
Minulla on Firefoxissa automaattisesti ollut tuo scroll toiminto hiiren keskinapilla napsauttaessa. Huomasin sen juuri äsken.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #44 : 24.09.07 - klo:13.40 »
Ongelmia kuitenkin ilmeni heti Operankin kanssa. Nimittäin joissakin foorumeissa ja verkko-oppimisympäristöissä (esim. Moodle) käytetty WYSIWYG-editori työkalupalkkeineen ei toimi.

Auttaako jos esittäydyt eri selaimena? Ohje ylemmässä viestissäni.
Esittäytyminen niin Firefoxina kuin IE:näkään ei auta. HTML-editori kieltäytyy toimimasta Moodlessa  ???

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #45 : 24.09.07 - klo:19.29 »
Esittäytyminen niin Firefoxina kuin IE:näkään ei auta. HTML-editori kieltäytyy toimimasta Moodlessa  ???

Pystytykö luettelemaan joitain foorumeita, edes yhden, jossa ko. Moodle on käytössä jotta voisin katsoa itse paremmin?

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?/Vaihtoehtoja Firefoxille
« Vastaus #46 : 24.09.07 - klo:20.18 »
Esittäytyminen niin Firefoxina kuin IE:näkään ei auta. HTML-editori kieltäytyy toimimasta Moodlessa  ???

Pystytykö luettelemaan joitain foorumeita, edes yhden, jossa ko. Moodle on käytössä jotta voisin katsoa itse paremmin?
Ei maksa vaivaa. Selvitin asiaa tuossa iltapäivällä, ja useammastakin lähteestä kävi ilmi, ettei Moodlen kehittäjät ole vaivautuneet virittämään HTML-editorinsa koodia Operalle. Todennäköisesti käyttävät jotain javascripthässäkkää jota Opera ei pääse kiertämään edes "teeskentelemällä" olevansa jotain muuta.

Mutta tässä nyt kuiten yksi "Moodle-piiri" mihin voi kaikki rekisteröityä: http://alusta.moodle.fi/