Molemmissa asioissa on puolensa. Vistan AUC:ssa lähinnä ärsyttääkin minua se, että se jättää liikaa valintamahdollisuutta käyttäjälle. Esim. vaimoni saanut pari asiaa asennettua, mitä ei olisi tarvinnut. Iso osa käyttäjiä kun klikkaa kyllä, eikä lue mitä on tekemässä. Tämä taas ei ole käyttiksen vika. Sudolla linuxissa (tai kun tulee ikkuna "anna pääkäyttäjän salasana") varmistetaan, ettei kukaan, jolla ei oikeasti ole asiasta tietoa, tee mitään väärää. Tämä on upea asia esim. 8-v pojan läppärissä, vai mitä ?? Okei, olen ostanut Vistaani F-securen lisenssin, ja käytän Openofficea molemmissa käyttiksissä, mutta.. Pidän enemmän Linuxista, koneena (ulkomuistista AMD 4200, 1 gt muistia, 512 mt näytönohjaimen muistia, 500 gt kovoa, eli pitäisi riittää Vistallekin.. Mutta käynnistyksessä kestää armottoman kauan.. Oma vikani, kun haluan käyttää sivupalkkia yms..
Ja rhino. Ennen kuin haukutaan, olisi syytä antaa esimerkkejä, miten asiat voisi hoitaa paremmin. Asioita on helppo mollata, mutta rakentava kritiikki on paikallaan. Tosin ei taida kuulua keskusteluun käyttöjärjestelmistä, eiköhän tälläkin foorumissa ole oma ketjunsa, missä voi ylläpidolle laittaa viestejä. Ainakin ylläpitäjät pyörivät foorumilla kiitettävän aktiivisesti antaen neuvoja.. Eli ei pelkkää moitetta, myös parannusehdotuksia, kiitos.
PS. ja meille (tai teille
) guruille masentava kommentti : Olen nyt kysynyt 5 ihmiseltä, jotka käyttävät konettä pääosin vain nettiin, ja joille on asennettu Ubuntu, että onko mitään eroa.. Yksi sanoi, että selain on vaihdettu.. Muuten ei mitään eroa, hyvään eikä pahaan, koska sillä käyttiksellä ei heille ole väliä..