Ai niin koneestani sen verran että mulla on uusin ubuntu 7.04 muuten perusrauta laitteiston ubuntu on kyllä tunnistanut, mutta tämä nauhotus ei pelaa.
kyllä se näyttäisi tunnistaneen myös tuos usb-äänilaitteen jos se kerran audacityn valikoissakin näkyy.
Juu hakua olen käyttänyt googlettanutkin, mutta ohjeet on ollut niin epäselviä kuten esim mikseri??? mikä sen on tarkoittaako se sitä valikkoa esim Audacity ohjelmassa missä valitaan Audio I/O eli ilmeisesti kohdasta äänitys pitää valita se ALSA USB Audio olen koittanut ilman mitään tulosta? Sitten siellä valikoissa on Audacity mikseri työkalu vaikka laitan täysille tuon mikrofoni äänipalkin en saa mitään ääntä tulemaan.
niin siis mikserillä tarkoitin linuxin äänijärjestelmän hanskaavan ALSA:n mikseriä. siihen on useita eri käyttöliittymiä ja gnomessa sellaisen saa varmaan helpoiten auki tuplaklikkaamalla sitä (oletuksena) palkissa olevaa kaiuttimen kuvaa. seuraava vaihe sitten riippuukin hyvin paljon siitä miten ALSA hanskaa audiolaitetta ja mitä se osaa. yleensä mikseristä löytyy geneerinen
capture jonka pitää olla päällä (siis ei mutea päällä eikä audio recordingia poissa päältä). tämän lisäksi ei ole kovinkaan harvinaista, että äänitettävän laitteen voi (tai pitää) valita äänitettäväksi erikseen ja säätää tasoa sillekin. playback-puolen säädöt vaikuttavat vain siihen miten ääni kuuluu kaiuttimista.
jos noita capture-valintoja ei näy (tässä kyseisessä gnomen) ALSA-mikserissä oletuksena, niin ne pitää itse valita näkyviin:
Edit → Preferences → rasteja ruutuun