Kirjoittaja Aihe: Firefox tilttailee  (Luettu 2399 kertaa)

Peksu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Firefox tilttailee
« : 23.07.07 - klo:13.01 »
Tervehdys!

Firefox kaatuu kesken nettiselailun, ja näytölle tulee seuraavanlainen teksti:"NOTICE:Your system is not optimized and your computer performance is not at the highest level.

Full system optimization will greatly increase you computer's performance and prevent data loss.

Would you like to install PCTurboPro to optimize your computer's performance now for free?"
(Recommended)

Mikä tämä kyseinen juttu oikein on, onko luotettava ja kannattaako toimenpiteet tehdä? Ennen kun selain tilttas, niin ei tullut minkäänlaisia viestejä, mistähän ed. viesti nyt ponnahtaa näytölle, ei ymmärrä.

Käyttiksenä on Ubuntu 6.06 LTS, joka viime viikkoon asti on toiminut idioottivarmasti.

Kiitoksia avusta edeltäkäsin.

jere82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
  • Häh.... en tiiä
    • Profiili
Vs: Firefox tilttailee
« Vastaus #1 : 23.07.07 - klo:13.11 »
Tuo on jotain windows skeidaa. Onko firefoxin estä ponnahdusikkunat päällä? muokkaa->asetukset->sisältö
Mitäpä elämä ois ilman säätämistä

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Firefox tilttailee
« Vastaus #2 : 23.07.07 - klo:13.35 »
PCTurboPro näyttää guuglaamisen perusteella olevan tunnettu Windowsin haittaohjelma. Olisitkohan asentanut jonkin epämääräisen laajennuksen Firefoxiin? Ubuntussa itse haittaohjelma ei tietysti pääse käynnistymään, joten siitä voi johtua tuo Firefoxin kaatuminen.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Peksu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Firefox tilttailee
« Vastaus #3 : 23.07.07 - klo:13.51 »
Katsoin ponnahdusikkuna eston olevan päällä, joten ongelman ydin kallistuu kantille, että olen asentanut jonkun epämääräisen ohjelman koneelleni. Muistelin mitä latauksia olen tehnyt viikon sisällä, eli normaali päivityksien lisäksi olen asentanut/poistanut kalenteriohjelman Synapticikin kautta. Mutta eteenpäin, miten tästä kannattaisi edetä, jotta kyseinen ponnahdusikkuna ei hyppää nenille, eikä firefox kaatuilisi enään?

T:Peksu

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Firefox tilttailee
« Vastaus #4 : 23.07.07 - klo:14.03 »
Muistelin mitä latauksia olen tehnyt viikon sisällä, eli normaali päivityksien lisäksi olen asentanut/poistanut kalenteriohjelman Synapticikin kautta.

Hämmentävää... Ei tuota kautta pitäisi voida saada harmeja.

Lainaus
Mutta eteenpäin, miten tästä kannattaisi edetä, jotta kyseinen ponnahdusikkuna ei hyppää nenille, eikä firefox kaatuilisi enään?

Aivan alkuun kokeile käynnistellä Firefox ns. vikasietotilassa eli tyhjällä profiililla (esim. päätteestä komennolla ”firefox -safe-mode”). Jos ongelma katoaa, edessä on profiilin siivous. Ks. Mozilla.fi-sivuston Profiili-FAQista apua.
« Viimeksi muokattu: 23.07.07 - klo:14.05 kirjoittanut SuperOscar »
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11