Kirjoittaja Aihe: Kone jumiutuu kun syötän oman salasanani kirjautumisikkunan asetuksiin  (Luettu 2924 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Eli ongelmani liittyy kirjautumisikkunan asetusvalikkoon:
eli kun yritän käynnistää esim. kirjautumisikkunan asetukset, eli heti salasanan syöttämisen jälkeen ikkuna tulee kyllä esille, mutta sitten heti sen jälkeen see muuttuu harmaaksi, jolloin menee koko kone jumiin...

EDIT: Huomasinkin tässä myöhemmin, että kirjautumisikkunan asetukset latautuu kyllä, mutta normaalia hitaammin, saattaa latautua jopa 45 sekuntia...
Mutta huomasin myös että koko kone menee jumiin myös silloin kun yrittää asentaa .deb paketteja, eli kone menee jumiin heti salasanan syöttämisen jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 13.07.07 - klo:02.45 kirjoittanut anonyymikäyttäjä »

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Saat varmasti kohta ohjeita joltakin, joka oikein tietää jotain, minä en. Mua vaan jäi kiinnostamaan, miten saat salasanan antamisen jälkeen jonkun valikon? Onkohan mulla tosissaan asiaa optikolle, kun mulla on jo Hoarysta lähtien käynnistynyt siinä vaiheessa työpöytä.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Saat varmasti kohta ohjeita joltakin, joka oikein tietää jotain, minä en. Mua vaan jäi kiinnostamaan, miten saat salasanan antamisen jälkeen jonkun valikon? Onkohan mulla tosissaan asiaa optikolle, kun mulla on jo Hoarysta lähtien käynnistynyt siinä vaiheessa työpöytä.
Tässä varmaan tarkotettiin tuolta asetuksista löytyvää Kirjautumisikkunan asetukset-ohjelmaa, joka tarvii rootin oikeudet eli kirjoitettu salasana oli sudoa varten.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Tässä varmaan tarkotettiin tuolta asetuksista löytyvää Kirjautumisikkunan asetukset-ohjelmaa, joka tarvii rootin oikeudet eli kirjoitettu salasana oli sudoa varten.

Edelleen on ilmeisesti asiaa optikolle, kun en löydä tälläistä asetuksien kirjautumisikkunan asetukset-ohjelmaa. Vääntäisitkö ihan rautalangasta, missä se on?

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
se löytyy ylävalikosta: Järjestelmä -> Ylläpito -> Kirjautumisikkuna.
eli sen jälkeen kun käynnistän sen, siinä kysytään salasanaa, kun syötän rootin salasanan, sen jälkeen se latautuu älyttömän kauan, tai sitten se ei lataudu ollenkaan...

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
se löytyy ylävalikosta: Järjestelmä -> Ylläpito -> Kirjautumisikkuna.
eli sen jälkeen kun käynnistän sen, siinä kysytään salasanaa, kun syötän rootin salasanan, sen jälkeen se latautuu älyttömän kauan, tai sitten se ei lataudu ollenkaan...

Jeps nyt löysin ja heti pääsin perille, joten kyllä sulla on jotain möhnää purkissa. En oo tarvinnut koko hommaa, siis tätä ylläpitoa, kun oon heitellyt komennot päätteen kautta. Toisaalta en kyllä huomannut mitään kiinnostvaa tossa valikossa, mutta sehän on makuasia. Tökkiikö muualla?

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Kyllä, jumittaa myöskin muualla, esim. kun yritän asentaa .deb pakettia gdebi ohjelmalla, ja kun syötän salasanan, kone jumiutuu...

RistoH

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Minulla kone tai työpöytä päättää jumiutua aina välillä aivan Windowsmaisesti, ettei mikään toimi. Hiiren-, tai näppäimistön painelut eivät mene perille. Hiiri kyllä kulkee työpöydällä, mutta sen klikkailu ei auta mitään. Klikkaili nyt sitten kumpaa nappia tahansa. Samoin näppäimistöllä on sama, mitä nappeja painelee. Kello kuitenkin liikkuu työpöydällä, eli sekuntiviisari kulkee siinä työpöydällä olevassa kellossa.

Oireeseen auttaa ainoastaan koneen etuseinässä oleva pieni nappi, jonka vieressä lukee: Reset. Tai voi auttaa joku muukin, mutta en tunne oikeita näppäinyhdistelmiä!

RistoH

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Päädyinkin nyt siihen tulokseen, että asensin windows tyyliin koko ubuntun uudestaan, koska alkoi ubuntu olla jo niin epävakaassa kunnossa...