Kirjoittaja Aihe: Mplayer ongelma  (Luettu 2379 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Mplayer ongelma
« : 11.07.07 - klo:23.56 »
Ongelma on Mplayerin kanssa:
Mplayer soittimessa ääni tulee kyllä normaalisti, mutta kuva liikkuu sitäkin hitaammin, eli ongelma liittyy videokuvan hitauteen toistaessa esimerkiksi
.wmv päätteistä videotiedostoa, mikä avuksi... itse olen kokeillut erilaisilla videoajureilla, kaikilla mitä löytyy Mplayerín "video perferences" listasta, mutta toimii vain seuraavilla ajureilla: gl ja gl2, mutta niitäkin käyttäessä tulee ongelmia, kuten aikaisemmin mainitsemani ongelma videon nopeuden kanssa...

juyli

  • Vieras
Vs: Mplayer ongelma
« Vastaus #1 : 12.07.07 - klo:10.33 »
Mplayerín "video perferences" listasta, mutta toimii vain seuraavilla ajureilla: gl ja gl2, mutta niitäkin käyttäessä tulee ongelmia,

Minulla on heikkotehoisessakin, hidasnäyttökorttisessa koneessa toimineet xv tai x11.
Koska VLC lienee Ubuntun peruskamaa, kannattaisi varmaankin kokeilla sitä. VLC ja Mplayer ovat molemmat mielestäni hyvin samanarvoisia, toimivia softia.
Periaatteessa multimediahärpäkkeet vaativat tehoja ja muistia.

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Mplayer ongelma
« Vastaus #2 : 12.07.07 - klo:17.10 »
Huomasinkin tässä myöhemmin, että vika liittyikin vain yhteen videotiedostoon, joka suostui toimimaan kunnolla vlc:n avulla, mutta nopeusongelma tuli Mplayer soittimella soittaessa esille. Eli kaikilla muilla testaamillani videotiedostoilla (.wmv) Mplayer toimi ihan normaalisti...