Hei,
On tullut aika vaihtaa puhelinta ja ajattelin hankkia sellaisen, joka toimii parhaiten ubuntun kanssa. Kaikkein tärkein ominaisuus minulle on voida synkata kalenteri ja osoitteisto linuxiin (olen käytellyt tuota evolutionia, mutta ehdotuksia otetaan vastaan jos jokin muu softa synkkautuu paremmin.).
Olen tottunut käyttämään nokian puhelimia, mutta olen valmis myös vaihtamaan merkkiä jos joku muu valmistaja tarjoaa parempaa tukea linuxille. Eli ehdotuksista olisin kiitollinen, mikä puhelin toimisi toivomallani tavalla. Tiedän ettei synkkauksen pitäisi täysin mahdoton olla koska nykyisella (nyt jo hajonneella) 6260 puhelimella synkkaus onnistui siten, että synkronoin puhelimen tiedot ensin macciin ja tallensin kalenterin ja osoitteiston sieltä verkkolevylle, josta sitten toin ne evolutioniin. Nyt toivoisin, että homman voisi hoitaa suoraan puhelimen ja linuxin välillä.
Tein hakuja tälle foorumille ja sain selville, että S60 kolmas edition mahdollistaa puhelimen näkymisen tietokoneelle massamuistiasemana, mutta se ei auttane suoraan ongelmaani.
Jos, jollakulla on ideoita pulmani ratkaisuksi (siis mikä puhelin) niin otan ideat kiitollisena vastaan.