Kirjoittaja Aihe: Minkä kännykän ostan?  (Luettu 2926 kertaa)

mikaha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Minkä kännykän ostan?
« : 10.07.07 - klo:09.42 »
Hei,
On tullut aika vaihtaa puhelinta ja ajattelin hankkia sellaisen, joka toimii parhaiten ubuntun kanssa. Kaikkein tärkein ominaisuus minulle on voida synkata kalenteri ja osoitteisto linuxiin (olen käytellyt tuota evolutionia, mutta ehdotuksia otetaan vastaan jos jokin muu softa synkkautuu paremmin.).

Olen tottunut käyttämään nokian puhelimia, mutta olen valmis myös vaihtamaan merkkiä jos joku muu valmistaja tarjoaa parempaa tukea linuxille. Eli ehdotuksista olisin kiitollinen, mikä puhelin toimisi toivomallani tavalla. Tiedän ettei synkkauksen pitäisi täysin mahdoton olla koska nykyisella (nyt jo hajonneella) 6260 puhelimella synkkaus onnistui siten, että synkronoin puhelimen tiedot ensin macciin ja tallensin kalenterin ja osoitteiston sieltä verkkolevylle, josta sitten toin ne evolutioniin. Nyt toivoisin, että homman voisi hoitaa suoraan puhelimen ja linuxin välillä.

Tein hakuja tälle foorumille ja sain selville, että S60 kolmas edition mahdollistaa puhelimen näkymisen tietokoneelle massamuistiasemana, mutta se ei auttane suoraan ongelmaani.

Jos, jollakulla on ideoita pulmani ratkaisuksi (siis mikä puhelin) niin otan ideat kiitollisena vastaan.

mikaha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #1 : 11.07.07 - klo:09.07 »
No olen eilisen jälkeen katellut Nokian E65 tai E70 puhelinta, jotka muuten olisivat itselleni mieluisia. Onko jollakulla kokemusta näiden puhelinten yhteistoiminnasta Linuxin kanssa?

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #2 : 11.07.07 - klo:09.29 »
Tein hakuja tälle foorumille ja sain selville, että S60 kolmas edition mahdollistaa puhelimen näkymisen tietokoneelle massamuistiasemana, mutta se ei auttane suoraan ongelmaani.
Kyllä munkin luuri sen osaa, valitsee vain tiedonsiirtotila kun tökkää kaapelin kiinni. Puhelin on siis Nokian 6230i (S40 2nd?)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #3 : 12.07.07 - klo:22.07 »
Tein hakuja tälle foorumille ja sain selville, että S60 kolmas edition mahdollistaa puhelimen näkymisen tietokoneelle massamuistiasemana, mutta se ei auttane suoraan ongelmaani.

Jos, jollakulla on ideoita pulmani ratkaisuksi (siis mikä puhelin) niin otan ideat kiitollisena vastaan.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=260676

tuollainen löytyi... itselläni on E70 ja ihan kelvollinen se on tosin jos et oikeasti tarvitse täyttä näppäimistöä niin puhelin on todella iso.
tuo ohje on tehty E-series puhelimille mutta varmaan tuolla toimivat kaikki S60 3rd puhelimet.

jos tahdot hyvän ja nopean S60 3rd puhelimen niin suosittelen 6110 navigator mallia (siinä on jokin "vika" se toimii yhtä nopeasti kuin S40 :) ) ja siinä tuo navi on oikeasti hyvä (verrattuna N95:n).

ja vielä tuosta linkistä en ole itse sitä kokeillut, joten en voi vannoa että toimii. kannattaa varmaan käydä koko keskustelu läpi niin tietää lisää... tai jos jollain tutulla on jokin esim e70(tai muu S60 3rd) niin kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa niin ei joudu pettymään.

http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=1998822&postcount=62

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #4 : 13.07.07 - klo:09.32 »
Voisin jos kerkiän kokeilla tuota omaa E61:stä nuilla ohjeilla, tähän mennessä ei ole oikeastaan ollut mitään tarvetta, olen vaan siirrellyt tiedostoja. Mutta tosissaan voisin testailla ja ilmoitella kuin kävi.

eap

  • Vieras
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #5 : 13.07.07 - klo:10.02 »
Kokeilin juuri omaa Sony Ericssonin K800 tosin vain kuvien siirtoa, mutta se pelasi ihan heittämällä. Kalenteri synkkaa en kokeillut, mutta kaiketi siihen jokin ohjelma löytyisi, jos joku moisen tietää niin kiitollissuudella ottaisin tiedon vastaan.

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #6 : 13.07.07 - klo:10.30 »
Voisin jos kerkiän kokeilla tuota omaa E61:stä nuilla ohjeilla, tähän mennessä ei ole oikeastaan ollut mitään tarvetta, olen vaan siirrellyt tiedostoja. Mutta tosissaan voisin testailla ja ilmoitella kuin kävi.

Kerro jos saat toimimaan. Minä yritin noilla ohjeilla juuri tuon E61 kanssa, mut ei se pirulainen vaan toimi. Tiedoston siirto molempiin suuntiin toimii kyllä.

Edit: Otanpas sanomisiani takaisin. Juuri kun kokeilin uudelleen niin kyllähän se nyt toimikin eli siis yhteystiedot tuli koneelle näppärästi. Eikähän sitä muuta tuossa ohjeessa edes luvata: For now, this works only for contacts.


« Viimeksi muokattu: 13.07.07 - klo:10.37 kirjoittanut JoniR »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #7 : 13.07.07 - klo:19.55 »
Voisin jos kerkiän kokeilla tuota omaa E61:stä nuilla ohjeilla, tähän mennessä ei ole oikeastaan ollut mitään tarvetta, olen vaan siirrellyt tiedostoja. Mutta tosissaan voisin testailla ja ilmoitella kuin kävi.

Kerro jos saat toimimaan. Minä yritin noilla ohjeilla juuri tuon E61 kanssa, mut ei se pirulainen vaan toimi. Tiedoston siirto molempiin suuntiin toimii kyllä.

Edit: Otanpas sanomisiani takaisin. Juuri kun kokeilin uudelleen niin kyllähän se nyt toimikin eli siis yhteystiedot tuli koneelle näppärästi. Eikähän sitä muuta tuossa ohjeessa edes luvata: For now, this works only for contacts.

kuten sanoin lukekaa koko keskustelu...
Lainaus
I synced my nokia e61i and it added my calendar entries with the correct time! I can't remember if the updates fixed something or what but its working correctly at the moment.

 itselläni ei ole koneessa bluetooth:a ja muutenkaan en käytä koneessa kalenteria tai sähköpostiohjelmia (vanha tapa), joten en voi testata, mutta kun selasin viimeiselle sivulle tuota keskustelua niin siellä ihmiset ilmoittavat kaiken saaneensa toimimaan. tosin tämäkään ei ole minun testaamaa, joten en tiedä sen enempää.

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Vs: Minkä kännykän ostan?
« Vastaus #8 : 13.07.07 - klo:22.12 »
No voi nykypäivän uus avuttomuus.
Eihän se kalenteri minnekkään synkronoidu kun ei oltu tuonne config tiedostoon sitä edes määritetty.
Nyt kun se on määritetty syncronoituu hyvin. Ainut ongelma on vaan, kun sync on valmis puhelin jää "jumiin" kohtaan "Lähetys Muistikirja 1/1" ja kone sanoo
"Sent an entry 20070713T190929Z-5708-1000-1-5@lappari of size 183 to member 1 (evo2-sync). Changetype ADDED"

Mitähän tuolle vois yrittää tehdä? Sinällään ei haittaa koska puhelimesta voi painaa Peruuta ja koneesta ctrl+c.