Tosin mistä olet 4.4.0:nkin repinyt, kun Feistyssä näkyy olevan 4.3.99 - ainakin minun pakettivarastoissa.
Vaikka siis itse XFCE4-megapaketti onkin 4.3.99 on jo suuri osa 4.4.0 tavaraa.
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=xfce4&searchon=names&subword=1&version=feisty&release=allItseäni kiinnostaisi myös päivittää, jos valmiit paketit löytyy.
Tuskin maksaa vaivan. Jos haluat systeemisi rikki, mutta kuitenkin kokeilla XFCE4:n 4.4.1 -versiota, on siihenkin mahdollisuus:
korjaat souces.list tiedostoa tarvittavilta osin Gutsy-lähtein. Ja asennat vain XFCE4:n gutsy-paketein. Todennäköisesti saat järjestelmäsi rikki, mutta se lienee korjattavissa poistamalla XFCE4:n asentamiseen vaadittavat paketit, ja korjaamalla taas sources.list tiedoston Feistyn vaatimuksia vastaavaksi ja asennat Feistyn XFCE4:n (4.4.0) uudelleen.
Mitään en takaa - ja mielestäni ko. operaatio on vähintäänkin turha.
Toimivan systeemin siis saat, jos käännät lähdekoodista, kuten itsekin totesit.
Ubuntu perustuu Debian-paketteihin, osin testing ja unstable -haaroihin. Eli Ubuntu tarjoaa kuitenkin suht' tuoretta tavaraa, jopa ns. vakauden kustannuksella. Ubuntu kuitenkin toimii erinomaisesti, enkä itse ole juuri mihinkään bugeihin törmäillyt.