Kirjoittaja Aihe: Xfce:n päivittäminen  (Luettu 2463 kertaa)

Juhis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Xfce:n päivittäminen
« : 27.06.07 - klo:00.39 »
Voinko päivittää jotenkin Xfce 4.4.0:n uuteen 4.4.1 versioon? Mieluiten joku sellainen keino, että saisi päivitettyä aina uuteen versioon automaattisesti.

peran

  • Vieras
Vs: Xfce:n päivittäminen
« Vastaus #1 : 27.06.07 - klo:01.16 »
Mitähän ominaisuuksia 4.4.1.:ssä on mitä välttämättä tarvitset, joita 4.4.0:ssa ei ole?

Jos haluat epävakaan järjestelmän, voithan päivittää Gutsyyn, siellä on kuitenkin tuoreemmat ohjelmat.

Tosin mistä olet 4.4.0:nkin repinyt, kun Feistyssä näkyy olevan 4.3.99 - ainakin minun pakettivarastoissa.

Edit - tai vaihtaa toiseen distroon - käsittääkseni Fedorassakin on varsin tuoreet ohjelmat. Gentoohonkin käsittääkseni saa varsin tuoreet softat sisään.
« Viimeksi muokattu: 27.06.07 - klo:01.20 kirjoittanut peran »

Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Xfce:n päivittäminen
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:13.27 »
Mitähän ominaisuuksia 4.4.1.:ssä on mitä välttämättä tarvitset, joita 4.4.0:ssa ei ole?
Itseäni kiinnostaisi myös päivittää, jos valmiit paketit löytyy. En jaksa alkaa itse kääntämään. Ja uudet ominaisuudet eivät niinkään kiinnosta vaan bugfixit.

Tässä monta hyvää syytä päivitykselle.

juyli

  • Vieras
Vs: Xfce:n päivittäminen
« Vastaus #3 : 27.06.07 - klo:17.26 »
Tosin mistä olet 4.4.0:nkin repinyt, kun Feistyssä näkyy olevan 4.3.99 - ainakin minun pakettivarastoissa.

Vaikka siis itse XFCE4-megapaketti onkin 4.3.99 on jo suuri osa 4.4.0 tavaraa.
http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=xfce4&searchon=names&subword=1&version=feisty&release=all

Lainaus käyttäjältä: Laterix
Itseäni kiinnostaisi myös päivittää, jos valmiit paketit löytyy.

Tuskin maksaa vaivan. Jos haluat systeemisi rikki, mutta kuitenkin kokeilla XFCE4:n 4.4.1 -versiota, on siihenkin mahdollisuus:
korjaat souces.list tiedostoa tarvittavilta osin Gutsy-lähtein. Ja asennat vain XFCE4:n gutsy-paketein. Todennäköisesti saat järjestelmäsi rikki, mutta se lienee korjattavissa poistamalla XFCE4:n asentamiseen vaadittavat paketit, ja korjaamalla taas sources.list tiedoston Feistyn vaatimuksia vastaavaksi ja asennat Feistyn XFCE4:n (4.4.0) uudelleen.
Mitään en takaa - ja mielestäni ko. operaatio on vähintäänkin turha.
Toimivan systeemin siis saat, jos käännät lähdekoodista, kuten itsekin totesit.
Ubuntu perustuu Debian-paketteihin, osin testing ja unstable -haaroihin. Eli Ubuntu tarjoaa kuitenkin suht' tuoretta tavaraa, jopa ns. vakauden kustannuksella. Ubuntu kuitenkin toimii erinomaisesti, enkä itse ole juuri mihinkään bugeihin törmäillyt.