Kirjoittaja Aihe: (huawei E220) elisa/vodafone/dna umts/3g usb-palikka/mokkula/modeemi  (Luettu 177986 kertaa)

Sami mavaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vaikeaa on tämä linuxin ja mokkulan yhdistäminen...

Varsinkaan, kun ei löydy ilmaista, helposti asennettavaa soitto-ohjelmaa, joka myös näyttäisi esimerkiksi verkon tilan ja muuta hyödyllistä. Itse kun käytän  konetta matkoilla, niin sen verkon voimakkuuden olisi nähtävä jostakin.

Eikö Vodafone-mobile-connect kelpaa ?
Mielestäni aivan kelpo ohjelma.

Juu, tiedän, että tällainen softa on olemassa, tosin en ole varma siitä, toimiiko se käytössäni olevan Elisan umts-tikun kanssa. Yritin tosissani asentaa sitä useamman kerran HP-minilleni, tuloksetta. Käytössäni on nimittäin Puppy linux, johon ei ole valmiita paketteja vodafonen ohjelmasta, ainakaan tietääkseni. Tulin siihen tulokseen, ettei hampaiden kiristely ole tarpeen, kun voi tehdä itse asialle jotain.

Luovutin siinä vaiheessa, kun olin asentanut erinäisiä python-paketteja jo 50+ megatavun verran, ja aina vaan jotain oli mukamas pielessä.

Tähän hätään ilmoitan ylläpidolle, että intellektuaalirightit puoltavat lienee sitä, että voin julkaista tämän foorumilla, koska suurin osa tuosta widgetistä kuitenkin on omaa (jokseenkin kökköä) toteutusta. Henkilöiden nimet, joiden työtä olen kopsannut, löytyvät tuon raakileen sisältä. Ehkä olen turhaan tätä nyt sanomassa, mutta kun en oikeastaan ole perillä näistä oikeuksista ja velvollisuuksista. Pelästyin, kun en ollut kirjautunut sisälle, ja erehdyin luulemaan, että ylläpito oli poistanut lähettämäni tiedoston  :o

Onko kukaan käyttänyt maksullista Novamedian softaa (ilmeisesti alunperin macille valmistettua) nimeltä Launch2net? tuntuisi olevan passeli, eikä hintakaan ole päätä huimaava. Ainoastaan tuo, että se taitaa olla vain debian pakettina, hämmästyttää ja esti sen, että olisin tilannut sen netistä koneelleni.

Näillä eväillä sitä mennään.

Ai niin, onko kellään tuota Elisan E160-mokkulaa? Miten liitän siihen ulkoisen antennin, ja minkälainen sen tulisi olla? Onko tämä väärä paikka kysellä tuota?






timsku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Muistin vielä yhden ehdokkaan:UMTSmon, ihan pätevä ainakin Mepis AntiX 8.0:ssa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:22.51 kirjoittanut timsku »

Matsre_crom

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Niin onhan se hienoa kun kaupassa lupasivat että modeemi pelaa linuxin kanssa, mutta eivät maininnu että täytyis hakea ajureita itse. Kävin itsekkin vaihtamassa laitteen toiseen kaupassa mutta ei pelannu. Sitten ajattelin että kopion laitteen sisällön muistitikulle ja asennan sieltä kun kerta linux sen tunnisti. Mutta huomasin että vehkeen kaikki ohjelmat oli .exe. Saas kattoa miten käy. Ostan varmaan vaan Webeen kun alkaa kyrsimään tarpeeks.