Kirjoittaja Aihe: (huawei E220) elisa/vodafone/dna umts/3g usb-palikka/mokkula/modeemi  (Luettu 178431 kertaa)

talvikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Vodafone Mobile Connect USB -modeemi [ratkaistu, toimii]
« Vastaus #100 : 25.11.07 - klo:21.32 »
NYT TARVITSEN TODELLA PALJON APUANNE!
Otin muutama viikko sitten tämän elisan vodafonen usb yhteyden ja eihän tämä ole kertaakaan toiminut kunnolla! eksyin kuitenkin tänne sivulle ja toivon todella että voitte selventää minulle miten saisin tämän helkutin laitteen toimimaan niin ettei minun tarvitse kahta tuntia tuhrata yhdistämis yrityksiin ja sitten vain toivoa, että se ei katkaise yhteyttä :S ainoa ongelma on vaan (kun olen lukenut noita kirjoituksianne) että minulla kun ei ole mahdollisuutta saada tätä konetta liitettyä toiseen nettiyhteyteen..
tarvitsen todella paljon apuanne koska tällä hetkellä opiskelunikin viivästyvät tämän helkutin netin takia!!

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Vodafone Mobile Connect USB -modeemi [ratkaistu, toimii]
« Vastaus #101 : 26.11.07 - klo:11.29 »
NYT TARVITSEN TODELLA PALJON APUANNE!
Otin muutama viikko sitten tämän elisan vodafonen usb yhteyden ja eihän tämä ole kertaakaan toiminut kunnolla! eksyin kuitenkin tänne sivulle ja toivon todella että voitte selventää minulle miten saisin tämän helkutin laitteen toimimaan niin ettei minun tarvitse kahta tuntia tuhrata yhdistämis yrityksiin ja sitten vain toivoa, että se ei katkaise yhteyttä :S ainoa ongelma on vaan (kun olen lukenut noita kirjoituksianne) että minulla kun ei ole mahdollisuutta saada tätä konetta liitettyä toiseen nettiyhteyteen..
tarvitsen todella paljon apuanne koska tällä hetkellä opiskelunikin viivästyvät tämän helkutin netin takia!!

Ilman toista nettiyhteyttä on kovin hankalaa, olen kyllä yrittänyt mutta ei onnistunut. Ota kone kainaloon ja marssi jonnekkin missä nettiyhteys löytyy.
Kerro nyt kuitenkin hieman siitä koneesta ja mikä käyttis sinulla on?

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Vs: Vodafone Mobile Connect USB -modeemi [ratkaistu, toimii]
« Vastaus #102 : 26.11.07 - klo:13.59 »
NYT TARVITSEN TODELLA PALJON APUANNE!
Otin muutama viikko sitten tämän elisan vodafonen usb yhteyden ja eihän tämä ole kertaakaan toiminut kunnolla! eksyin kuitenkin tänne sivulle ja toivon todella että voitte selventää minulle miten saisin tämän helkutin laitteen toimimaan niin ettei minun tarvitse kahta tuntia tuhrata yhdistämis yrityksiin ja sitten vain toivoa, että se ei katkaise yhteyttä :S ainoa ongelma on vaan (kun olen lukenut noita kirjoituksianne) että minulla kun ei ole mahdollisuutta saada tätä konetta liitettyä toiseen nettiyhteyteen..
tarvitsen todella paljon apuanne koska tällä hetkellä opiskelunikin viivästyvät tämän helkutin netin takia!!
Itse sain kepeästi asennettua kun kävin imuttavassa jokaisen vaaditun ja riippuvan paketin ja sitten vain asentamaan, Ubu ei laittanut vastaan vaan asensi ne pikaisesti. Kone kiinni, palikka kii ja päälle ja se oli siinä :)

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #103 : 30.11.07 - klo:15.57 »
Onko kellään käytössä kyseistä modeemia uudessa ubuntussa? Ubuntu 7.04 versiossa modeemi toimii hyvin ja asennuskin oli helppoa. Nyt ajattelin päivitellä koneen 7.10 versioon, jos motukka vaan pelittää siinäkin kuten aiemmassa (niin että tyhmäkin osaa laittaa sen pelaamaan  ;) ).

ighea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 158
  • Linux Power since 2001
    • Profiili
    • blogi&ks
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #104 : 30.11.07 - klo:18.46 »
En usko, että mitään niin radikaaleja muutoksia olisi Ubuntujen välillä tapahtunut, että laite ei enää päivitetyssä toimisi. Luultavimmin toimii vain entistä paremmin uudemman kernelin myötä! Rohkeasti vain kokeilemaan. :)
Real Unix/Linux men, do not use Emacs, neither vi, neither ed
They use cat, and get it right the first time

Pikaruokaa.fi - Vatsantäytettä vaikka kotiovelle kuljetettuna

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #105 : 30.11.07 - klo:19.37 »
toimii kyllä ja tuolta löytyy vielä uudempia ajureita
https://forge.vodafonebetavine.net/frs/?group_id=12&release_id=14

JiiiHooo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #106 : 02.12.07 - klo:13.35 »
Nyt on uusi ubuntu koneella ja kaikki pelaa niinku pitääki :P

JuSaMa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #107 : 03.12.07 - klo:12.42 »
Myös  Huawei E270 mokkula toimii mainiosti  Ubuntu 7.10 lla sekä
https://forge.vodafonebetavine.net/frs/?group_id=12&release_id=14
linkin takaa löytyvällä hallinta ohjelmiston 1.99.7 versiolla

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Vodafone Mobile Connect USB -modeemi [ratkaistu, toimii]
« Vastaus #108 : 04.12.07 - klo:20.56 »
NYT TARVITSEN TODELLA PALJON APUANNE!
Otin muutama viikko sitten tämän elisan vodafonen usb yhteyden ja eihän tämä ole kertaakaan toiminut kunnolla! eksyin kuitenkin tänne sivulle ja toivon todella että voitte selventää minulle miten saisin tämän helkutin laitteen toimimaan niin ettei minun tarvitse kahta tuntia tuhrata yhdistämis yrityksiin ja sitten vain toivoa, että se ei katkaise yhteyttä :S ainoa ongelma on vaan (kun olen lukenut noita kirjoituksianne) että minulla kun ei ole mahdollisuutta saada tätä konetta liitettyä toiseen nettiyhteyteen..
tarvitsen todella paljon apuanne koska tällä hetkellä opiskelunikin viivästyvät tämän helkutin netin takia!!
Itse sain kepeästi asennettua kun kävin imuttavassa jokaisen vaaditun ja riippuvan paketin ja sitten vain asentamaan, Ubu ei laittanut vastaan vaan asensi ne pikaisesti. Kone kiinni, palikka kii ja päälle ja se oli siinä :)

Voisitko kertoa tarkemmin miten asennus meni ilman netti yhteyttä, mitä paketteja hait ja mistä?
Luulen että moni vielä tarvitsee tuota tietoa.

vinsk1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Vodafone Mobile Connect USB -modeemi [ratkaistu, toimii]
« Vastaus #109 : 07.12.07 - klo:03.00 »
Jeh,

pienen virittelyn jälkeen sain tuon elisan mokkulan toimimaan. WinXP:hen sen asentaminen kesti kauemmin... näin siis tätä treadia soveltamalla sain "oman" Huaweini toimimaan gutsyssäni näin:

Versiona 7.10 Gutsy, koneena HP NX9000

- mokkula irti koneesta ja uudelleen käynnistys
- poistin synapticilla kaikki aikaisemmat asennus yritykset, eli kaikki mihin vodafone antaa tuloksia
- asensin synapticilla ppp, pppconfig, pppoeconf ja wvdial uusiksi
- hain https://forge.vodafonebetavine.net/frs/download.php/58/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux_1.99.7_all.deb
ja asensin sen.
- sammutin koneen ja iskin mokkulan kiinni lyhyellä piuhalla suoraan koneeseen
- käynnistin yhteysohjelman ja annoin serolan antamat tiedot:

Lainaus
Username = rlnet
Password = internet
Preferred connection = 3G preferred
APN host = internet

v Use static nameservers
Primary DNS = 193.229.0.40
Secondary DNS = 193.229.0.42

Profiilin nimesin napakasti Elisaksi..

- Yhdistin ja loppu onkin historiaa.

Oi jospa olisin saanut DNA:n laitteen toimimaan yhtä nopeasti!!

Tulipa tässä mieleen, että kun innoissaan säädetään näitä systeemejä sysv-rc-conffeilla ja tuunataan muuten ja tipautellaan sellaisia juttuja pois mitä ei just silloin tarvita ja sitten kun pitäisikin saada ppp:t jne toimimaan niin ollaankin ihmeissään että mitäs nyt, kun aikaisemmin ne on otettu pois käytöstä.. nojoo.. mun parikyt senttii näin aamuvarhaisella.

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #110 : 09.12.07 - klo:13.25 »
Sivuaa hieman aihetta: Onko kenelläkään kokemusta  Huawein liittämisestä USB 1.1-porttiin. Sehän vaatii 2.0 portin. Kannattaakohan yrittää?
Minulla on Ubuntu 7.10 vanhassa kannettavassa jossa ei ole USB 2.0 porttia.
-Masa

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #111 : 10.12.07 - klo:11.30 »
Sivuaa hieman aihetta: Onko kenelläkään kokemusta  Huawein liittämisestä USB 1.1-porttiin. Sehän vaatii 2.0 portin. Kannattaakohan yrittää?
Minulla on Ubuntu 7.10 vanhassa kannettavassa jossa ei ole USB 2.0 porttia.
-Masa

Toimii USB 1.1 kanssa!

mmj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Harjoittelen Ubuntun käyttöä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #112 : 10.12.07 - klo:17.43 »
 

Toimii USB 1.1 kanssa!


-vielä, toimiiko niin että se hidasta nettiä liikaa?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #113 : 10.12.07 - klo:18.39 »


Toimii USB 1.1 kanssa!


-vielä, toimiiko niin että se hidasta nettiä liikaa?

Ainakin 512 kbit nopeudella jaksaa toimia, en tiedä koska tulee raja vastaan.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 + Huawei E220 3g motukka
« Vastaus #114 : 10.12.07 - klo:18.50 »
USB 1.1 teoreettinen nopeus on 12Mbit/s, jonka pitäisi riittää hyvin mobiilidatalle.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

tkodex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
DNA mokkula toimimaan (E220) [ratkaistu]
« Vastaus #115 : 19.12.07 - klo:19.30 »
Osaisiko kukaan sanoa kuinka DNA mokkulan (Huawei E220) saisi toimimaan Ubuntussa. Aika yksityiskohtaisia ohjeita tarvittaisiin.

Kokeilin joidenkin foorumi kirjoitusten perusteella Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux ohjelmaa. Se tunnistaa laitteen ihan oikein, löytää DNA:n verkon (näyttää kentän voimakkuuden), kysee PIN-koodit jne. Sininen valo vilkkuu, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että HSDPA-verkko toimii normaalisti. Mutta kun painaa Connect näppäintä tulee Disconnected from Internet -ilmoitus. Tarkempi ilmoitus ruutukaappauksena. Asetuksena olen käyttänyt mitä tältä foorumilta löysin: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13641.0

Hyvää joulua

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 23.12.07 - klo:13.33 kirjoittanut tkodex »

vinsk1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: DNA mokkula toimimaan (E220)
« Vastaus #116 : 19.12.07 - klo:22.35 »
jeh,

allekirjottaneella oli samaa vikaa, mutta joo.

Selvisin tuosta siten, että poistin ensin tuon vodafone ohjelman.
Poistin mokkulan, käynnistin järjestelmän uudelleen. Asensin vodafone ohjelman ilman, että mokkula oli kiinni. Käynnistin järjestelmän uudelleen siten, että mokkula oli kiinni. Ja avot, homma pelaa.

Ohjelma pitää asentaa ilman, että laite on koneessa kiinni, tai ollut kiinni saman käynnistyksen aikana.

Nää oli nyt mun 20 centtiä.


Foorumi tukee muotoiluja, joten miksi käyttää _alleviivauksia_
« Viimeksi muokattu: 21.12.07 - klo:14.54 kirjoittanut Tuplanolla »

tkodex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: DNA mokkula toimimaan (E220)
« Vastaus #117 : 20.12.07 - klo:16.14 »
Mulla ei näytättäisi tämä vinkki valitettavasti toimivan  :'(

En sitten tiedä, mutta Diagnostics välilehdellä VMC number on "Not supported"
« Viimeksi muokattu: 21.12.07 - klo:11.46 kirjoittanut tkodex »

vinsk1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: DNA mokkula toimimaan (E220)
« Vastaus #118 : 21.12.07 - klo:12.50 »
eipä siinä lue minullakaan mitään muuta kuin: Not supported

Ootko poistellut ppp yms. palveluita pois käytöstä? Ylimääräistä tuunausta..? 

tkodex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: DNA mokkula toimimaan (E220)
« Vastaus #119 : 21.12.07 - klo:22.23 »
eipä siinä lue minullakaan mitään muuta kuin: Not supported

Ootko poistellut ppp yms. palveluita pois käytöstä? Ylimääräistä tuunausta..? 
en ainakaan tietosesti ole tehnyt muuta kuin asennellut tuota Vodafonen juttua uudelleen ja uudelleen eri versioilla (jo ennen kuin lähetin kysymystäkään).
Mitenkähän tuon Vodafonen ajurin/ohjelman saisi aidosti kokonaan poistettua ennen uutta asennusta -> tarkoitan että vanhat asetustiedostot löytyvät, vaikka ohjelman olisi poistanut ja sitten uudelleen asennettu.

Mutta tekstiviestit saapuavt mokkulaan normaalisti