@ Harrim: Olenko nähnyt harhoja vai olitko sinä tai joku muu laittanut jossain välissä oppaisiin ohjeen USB-modeemin asentamisesta? Koitin etsiä sitä, mutta en löytänyt.
Joka tapauksessa pitäisi kai kohta laatia moinen ohje ja laittaa sinne myös neuvoa erilaisista Python-pakettien asentamisvaihtoehdoista (USB-muisti, APTonCD, jaettu yhteys kaverin koneelta), jos kohdekoneessa ei vielä ole mitään nettiyhteyttä käytössä.
et ole nähnyt harhoja, huomasin vain tekemässäni oppaassa pieniä puutteita mutta voisin sen vääntää kuntoon ja laittaa takaisin oppaisiin.
Tuo ohje olisi hyvä saada ja sellaiseen paikkaan mistä ihmiset sitä osaavat etsiä. 'Oppaat'-alueella huomasin
suosituksen, että ohjeita ei kuitenkaan pitäisi laittaa tuonne vaan '
Ubuntu Suomen wiki'-sivuille. Moderaattorit tuntuvat siis olevan sitä mieltä, että 'Oppaat' alue on tarkoitettu meta-keskustelulle, eli siellä pitäisi heidän mukaansa keskustella vain siitä mitä oppaita tarvitaan ja mikä oppaissa mättää.
Edit: Ja wikiin tietty sen takia, että ohjeita pääsisi muutkin muokkaamaan tarvittaessa.Kävin katsomassa mitä Ubuntu Suomen wikin alta löytyy kohdasta 'Verkkokäyttö, laitteet ja oppaat edistyneille'. Täytyy sanoa, että '3G/EDGE/GPRS - Matkapuhelin modeemina' -ohjeet olivat todellakin edistyneille, eli menivät minulta yli hilseen. Lisäksi minulle ei ainakaan tähän astisen Ubuntun käytön perusteella olisi tullut mieleenkään lähteä etsimään ohjeita tuolta, mutta ehkä jatkossa 'Ubuntu Suomen wiki' on se paikka minne kaikki valmiit ratkaisut keskittyvät.
Mutta se siitä metakeskustelusta. Suosittelen Harrim, että laitat ohjeen joko laitealueelle uudeksi aiheeksi tai yksinkertaisemmin suoraan tämän aiheen loppuun. Sen jälkeen minä linkitän omista ohjeyritelmistäni suoraan sinne ja koitamme saada myös Jp1:n lisäämään aloitusviestiinsä suoran linkin ohjeeseen. Minä ainakin olen tottunut etsimään laitekohtaisia ohjeita suoraan täältä laitealueelta.
EDIT: Avasin ohjeille kuitenkin myös wiki-sivun: http://wiki.ubuntu-fi.org/Wiki/3G_modeemit
Voihan noita ohjeita nimittäin laittaa useampaankin paikkaan. Ko. sivua ei ole vielä linkitetty mihinkään, mutta on tarkoitus laittaa linkki 'Ubuntu Suomen wiki' -aloitussivulle otsikon 'Verkko- ja mobiiliohjeet' alle.