Kyselenpä ihan mielenkiinnosta, että kuinkas paljon nopeusetua tulee kun käyttää fglrx ajuria ati ajurin sijaan? Itselläni juuri tuore dapper asennus (bye bye windows I won't miss you) ja ilman mitään säätöä 3d toimii, korttina siis radeon 9600.
$ glxinfo | grep rendering
*********************************WARN_ONCE*********************************
File r300_state.c function r300Enable line 456
TODO - double side stencil !
***************************************************************************
No ctx->FragmentProgram._Current!!
direct rendering: Yes
$ glxgears -printfps
*********************************WARN_ONCE*********************************
File r300_state.c function r300Enable line 456
TODO - double side stencil !
***************************************************************************
No ctx->FragmentProgram._Current!!
*********************************WARN_ONCE*********************************
File r300_render.c function r300_get_num_verts line 188
user error: Need more than 2 vertices to draw primitive QS !
***************************************************************************
5901 frames in 5.0 seconds = 1180.035 FPS
5965 frames in 5.0 seconds = 1192.817 FPS
5966 frames in 5.0 seconds = 1193.084 FPS
5964 frames in 5.0 seconds = 1192.748 FPS
Planet Penguin Racer toimii kyllä muuten sulavasti, mutta maisemasta tulee näkyviin osia sitämukaa kun etenee (eli kaukana olevat sumeana kunnes tulee esim puu tms. näkyviin) ja muistaakseni breezyssä fglrx ajurilla näkyi koko kuva-ala taustoja myöten.
Muoks.
Näemmä nyt fglrx ajurin sai tappelematta toimimaan, joten onhan noissa pientä eroa. Seuraavat fglrx ajurilla:
$ glxgears -printfps
14103 frames in 5.0 seconds = 2820.415 FPS
14072 frames in 5.0 seconds = 2814.264 FPS
kun taas
$ fgl_glxgears
Using GLX_SGIX_pbuffer
1863 frames in 5.0 seconds = 372.600 FPS
2057 frames in 5.0 seconds = 411.400 FPS
2046 frames in 5.0 seconds = 409.200 FPS
1991 frames in 5.0 seconds = 398.200 FPS
Oli miten oli, niin saa olla nyt tämä ajuri käytössä. Yllätys oli silti suuri kun alussa huomasin että 3d toimii säätämättä, siksi piti käydä täälläkin kirjoittamassa (en halunnut säätää toimivaa rikki). Noh päätin silti koittaa ja tappeluttahan tälläkertaa meni tuokin.