DNA:n kaapelinetti kytkettiin tänään. Kiva.
Sain netin toimimaan varsin helposti, vaikka kaapeleita piti käännellä uusiin asentoihin, kun netti tulee nyt asuntoon ihan toisesta kulmasta.
Minulla on siis tarjouksena 400 Mbps netti, mutta eihän siitä mitään hyötyä ole, kun tietokoneiden verkkokortit eivät taida osata kuin 100 Mbps. Jopa uudella minipc:lläkin latausnopeus jää 94 Mbps:iin ja koneen joku loki valittaa, että tarkista verkkokaapeli. Kaapeli on kiinalainen 20 m pitkä ja ylimäärä on tiukalla kiepillä kaapin päällä. Pitäisikö se kieppi purkaa? Vai olisiko syytä hankkia tämän kiinalaisen 20 m kaapelin tilalle vain 8 metrinen länsimainen kaapeli?
WIFIkin toimii hyvin ja melkein heittämällä - pitää vaan selvittää, miten tukiaseman nimen ja salasanan saisi vaihdettua haluamakseen.
Tähän samaan syssyyn liittyi myös TV-kanavien muuttuminen kaapelitekniikalle. Meinasi jo nousta pala kurkkuun, kun taulu-TV:ni hukkasi aina juuri haetut kaapelikanavat ja halusi käyttää antennikanavia. Viritin kaapelikanavat varmaan viisi kertaa uudestaan, kunnes kekkasin, mikä oli vikana: LG:n televisiossani olin asettanut pikatyökaluksi näppäimeen 1 että siirrytään YLE:n ykköskanavalle vaikka oltaisiinkin esimerksi tietokoneen näytöllä. No se teki työtä käskettyä ja siirtyi _antenniverkon_ kanavalle 21, joten homma epäonnistui. Ja tämän jälkeen TV halusi käyttää vain antenniverkon kanavia. No, lopulta poistin tuon pikatyökalun, niin ongelma ratkesi.
Kaapelikanavien virittäminen Kaffeineen oli myös hankalaa, koska niitä ei aluksi tahtonut löytyä millään. Tässäkin piti kaapelikanavat ottaa erikseen käyttöön ihan muualta kuin kanavien viritysvalikosta. Lopulta onnistui.
Olen vasta joutunut auttamaan vain yhtä naapuria TV-kanavien virittämisessä...