Chromen 32-bittisen version päivityksen loppuminen aiheutti virheilmoituksia myös 64-bittisen version käyttäjille ohjelmistopäivitysten yhteydessä. Tällä keskustelupalstalla on ohjeet, kuinka päivitetään ohjelmalähteiden sources.list. Toimii sekä Ubuntulla että Linux Mintillä, Mintillä listan voi päivittää myös suoraan ohjelmalähteistä, molemmat tavat näyttäisivät toimivan.
Kysymys 1. Kun tuo virheilmoitus päivitysten yhteydessä tulee, niin olin huomaavinani, että 64-bittisen Chromen päivitys kuitenkin tuli tarjolle ja sen voi asentaa. Siis voiko sellainen käyttäjä, joka kammoksuu komentorivia, jättää virheilmoituksen huomioimatta luottaen siihen että kaikki tarpeellinen tulee kuitenkin päivitettyä?
Kysymys 2. Tuleeko Chromen jonkin päivityksen yhteydessä mahdollisesti automaattinen korjaus tuohon sources.listiin, ettei käyttäjän tarvitse ottaa sitä huolekseen?
Olen omiin koneisiini tuon korjauksen tehnyt, mutta koska olen lupautunut ylläpitämään monien eläkeläisten koneita niin tulee ongelmia kun kaikki eivät ole lähietäisyydellä eikä kaikkiin kauempana oleviin saa edes etäyhteyttä.