Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Terve!Olen tässä päivittänyt Karmicin useampaan koneeseen ja kaikissa näyttäisi toistuvan sama, ärsyttävä ongelma. Asennuksen jälkeen luodut käyttäjät joutuvat kirjautumisen yhteydessä vaihtamaan salasanansa. Asennuksen yhteydessä luotu käyttäjätili toimii ilman ongelmia. Onko muilla ilmennyt samaa? Mistä vika voisi johtua?Kiitokset jo etukäteen.
## Password aging controls:## PASS_MAX_DAYS Maximum number of days a password may be used.# PASS_MIN_DAYS Minimum number of days allowed between password changes.# PASS_WARN_AGE Number of days warning given before a password expires.#PASS_MAX_DAYS 99999PASS_MIN_DAYS 0PASS_WARN_AGE 7
Ainakin KUserin mukaan homma on kunnossa. Ja salasana ei tosiaan ole randomigeneroitu, vaan ihan itse säädetty. Käyttäjätilit ovat lisätty KDEn Järjestelmän Asetuksissa Käyttäjähallinnalla. Olen myös kokeillut adduserilla mutta tulos on aina sama.. Oletteko te joilla homma toimii käyttäneet GNOMEn työkalua käyttäjätilien luomiseen? Voisikohan olla siitä kiinni..?