Moi!
Rinnakkaiselon ongelma on tiedostojen sekamelska. Olen halunnut pitää tiedostoja Windowsin D-asemalla, jotta niihin päästäisiin kummallakin järjestelmällä käsiksi. Sitten on olemassa E-asema omia tarkoituksia varten joka sotkee asioita. Pitää varmaan unmountata se pois. Onko ...
Minulla on kannettavassa Kubuntu juuri sen vuoksi, että se niin Windows. 17 V. tyttärellä on KDE kanssa, SuSEssa ja ei ole valitellut outouksia.
Käytännön syistä joudun pitämään tuplabuuttia ja se aiheuttaa tietysti tuon tiedostojen hallintaongelman.
Minulla usb-piuhan päässä ulkoinen 160 gigan kovalevy, jota Linux ymmärtää lennosta ja Windows hiljaisella hölkkäjuoksun tasolla. Kaikki matsku mitä teen kopioidaan aina tuonne levylle, ja niinpä se aina käytettävissä, kummalla käyttiksellä nyt sitten satunkin työskentelemään.
Parasta olisi tietysti osioida kannettavakin suoraan kolmeen osaan, mutta on sen verran niukasti gigoja, että olen tyytynyt tähän usb-juttuun.
OOo:n kanssa minulla ei ole ollut tuollaisia pulmia. Pitäisi ehkä tietää vähän enemmän tilanteissa missä nuo pieleenmenot tapahtuvat. Kyllähän tuollaiset ongelmat pitäis saada pois, siinä Sorkkarauta on ihan oikeassa. Jos asiat eivät toimi, niin vika ei ole loppukäyttäjässä vaan ohjelman käyttöliittymän suunnittelussa.
Voin kyllä sanoa, että Linux-ympäristö on astunut valovuoden eteenpäin viimeisten parin vuoden aikana, ja parempaan vaan näyttää koko ajan menevän.
Suosittelen Freespireä tai SuSE:a niille, joilla ei ole kärsivällisyyttä näiden pikku säätöjen kanssa.