Itse teen ja pohdin yrittäjänä "samaa" täällä espanjassa ja olen todennut, että ei kannata.
Oman dedikoidun palvelimen kanssa juuri ja juuri, mutta aika iso homma se on. Ispconfig on ainoa järkevä (ilmainen) paketti ja siihen saa hyvät ohjeet. Silti suuret datacenterit pystyvät pukkaamaan hinnan niin alas, että ei maksa vaivaa jos joudut kuitenkin ajamaan koneen "käynnissäpito"palvelua toisissa konesaleissa.
Koko homman ongelma on juuri siinä, että se osto- ja laskutusprosessi pitää saada 100% automaattiseksi.
Muussa tapauksessa väännät käsin sitä ja tätä ja huomaat, että joillakin on palvelu poikki ja joudut selittelemään ja hyvittämään ja toisaalta joillakin palvelu pelaa vaikka lasku on maksamatta....
Kaikenlisäksi siinä hommassa joutuu sitten tarjoamaan muitakin käyttiksiä. Esimerkiksi meillä kysyntä on noin 70% RHEL/CentOS ja sitten 15% Debian/Ubuntu ja loput (OpenSuse) jne... Hyvä pointti hommassa on se, että Windows palvelimia ei kysy kukaan enää!!! :-) Mutta sitten se asiakas haluaa kuitenkin cPanelin tai Plesk:n!! Arrrrggghhhhh!
Jos taas pystyt itse tekemään salin, jossa tuplatut minimi T1-yhteydet ja 24/7 hoito, niin ehkä...
..olemme siksi enemmänkin ICT palveluyritys ja tuotamme siis nimenomaan ohjelmistokehityspalveluita (ja muutamaa muuta) ja olemme ulkoistaneet nuo hostaukset toisaalle (espanjaan, saksaan ja englantiin). Mainostaa ei kai saa, mutta kun tuo nyt kuuluu aiheeseen, niin meidät löytää täältä:
http://devspain.comPrivaattikysyjälle kerron mielelläni, missä kaikkialla meidän koneet ovat hostissa.