itsellä asennettuna ja käytössä vain firefox, tuolla tietokone.fi:ssä oli jokin aika sitten kovastikkin juttua operan tietoturva ja vähän muistakin onkelmista
Valitettavasti vaan on niin, että jokaisesta selaimesta löytyy ajoittain tietoturva-aukkoja, niin Firefoxista, IE:sta, Operasta jne. Itse käytän FF 3.0.4 ja Opera 9.62. Jos näitä kahta vertailen, niin Opera on nopeampi (ainakin FF:n seuraavaan päivitykseen asti), visuaalisesti paremman näköinen (makuasia), hienoja toimintoja. Ainoana heikkona puolena, ettei ns. elävät kuvat aina toimi tökkimättä, jonka johdosta käytän niihin suosiolla Firefoxia. Muuta ongelmaa en ole Operassa huomannut, mutta myös FF toimii täysin ok. Epiphanya olen käyttänyt, oli kevyt ohjelma, ja toimi hyvin, mutta poistin sen siksi, että kaksi selainta riittää mun käyttöön.
Jos en muista väärin, muutama kuukausi sitten julkaistiin eräs tutkimus selaimista, jonka tuloksena Operassa oli vähiten tietoturva-aukkoja, samoin korjauspäivitykset tulivat nopeiten. Toisena ääripäänä oli arvatenkin IE. Eli kyllä uskaltaa tietoturvan kannalta käyttää aivan yhtä hyvin kumpaakin selainta.
Kyllä Epiphany on ollut ihan hyödyllinen projekti, joka on jo vuosia tarjonnut Firefoxia paljon paremmin Gnomeen integroituvan selaimen.
Olen samaa mieltä. Toivottavasti myös Epiphanyn kehitys jatkuu myönteisenä, sillä mitä enemmän on tarjottavana selain puolellakin, niin sitä paremmin pysyy pyörät pyörimässä muillakin.
t.matti