Turkulaisena hävettää olla eturintamassa tässä asiassa LiveEdu-mainostoimistossa:
Turun kaupungin tiedote asiasta on osa kuin jotain mainoskampanjaa.
http://www.turkutouring.fi/public/default.aspx?contentid=86652&nodeid=4910
Onneksi olen itse töissä naapurikunnassa ja saan/saamme itse päättää asioita.
PS. Turussahan v. 2001 vielä mietitittiin Linuxiin siirtymistä!?!?!
No problemo.
Turkulaiset ja Lahtelaiset linux taloudet joissa on lapsia jotka käyvät koulua tai aloittavat koulunkäynnin.
Tähän voivat osallistua muutkin kuntalain 4§ tarkoitetut kunnan jäsenet joita asia saattaa koskea.
Ohessa kopio lakitekstistä, laki kokonaisuudessaan löytyy mm.
www.finlex.fi kohdasta ajantasainen lainsäädäntö.
Haku kenttään joko pelkkä kuntalaki tai Kuntalaki 17.3.1995/365 niin johan löytyy.
Kuntalaki 17.3.1995/365
4 §
Kunnan jäsen
Kunnan jäsen on:
1) henkilö, jonka kotikuntalaissa (201/94) tarkoitettu kotikunta kyseinen kunta on (kunnan asukas);
2) yhteisö, laitos ja säätiö, jonka kotipaikka on kunnassa; sekä
3) se, joka omistaa tai hallitsee kiinteää omaisuutta kunnassa.
Lähettäkää kuntaan/ kaupunkiin Kunnan/ kaupungin hallitukselle osoitettu sähköposti viesti jossa ilmoitatte tiedustelevanne tästä live@edu hankkeesta tarkemmin sähköpostin liitetiedostona olevalla viestillä.
Pyytäkää vastausta kirjallisesti kotiosoitteeseenne.
Käyttäkää lukukuittauspyyntöä aina kun asioitte viranomaisten kanssa sähköisesti.
Kirjoittakaa openofficen omassa odt.- tallennusmuodossa kirje jossa kyselette kaikenlaista tähän live@edu hankkeeseen liittyvää.
Erityisen tärkeää on selvittää se tuleeko live@edu hankkeeseen toimintoja kodin ja koulun välille.
Kuten mahdollisuus sähköisen lukujärjestyksen selailuun, tietojen vaihtoa kodin ja koulun välille, koulun kuva- albumien katselua kotikoneelta yms. mitä mieleen juolahtaa.
Sitten kun he ilmoittavat ettei, tiedosto aukea niin ilmoitatte kylmästi heidän rikkovan mielestänne Laki sähköisestä asioinnista viranomaistoiminnassa 24.1.2003/13 ja teillä olevan oikeus käyttää openofficen oletustallennusmuotoa. Kysykää minne voitte valittaa. Ja valittakaa.
Näin voitte menetellä kaikkien viranomaisten kanssa.
Itse olen äskettäin toiminut vastaavalla tavalla maanmittauslaitoksen kanssa ja tilanne on sellainen että tällähetkellä olen lähettänyt vastineen jossa ilmoitin heidän mielestäni toimivan Laki sähköisestä asioinnista viranomaistoiminnassa 24.1.2003/13 vastaisesti kun he eivät saaneet odt. tiedostomuotoa auki.
Kerroin mikä ohjelma käyttää odt. tiedostomuotoa ja pyysin heitä kertomaan mihin voin valittaa.
Samalla urputin siitä että heidän järjestelmänsä lukukuittaus tulee Englanniksi kun se pitäisi tulla Suomeksi, Ruotsiksi ja Saameksi.
Suomi ja Ruotsi ovat virallisia kieliä ja saamella on vähemmistökielen asema.
Kun aktivoidumme näin niin toivottavasti saamme myös tulosta aikaan. Jos emme tee mitään niin mikään asia ei korjaannu.
Tässä on yhteisöllisyydestä apua kun asiaa eteenpäin vieviä on useampi kuin yksi.
Tämä on sitä laillista aktivismia, jota hyödynnetään liian vähän, kun toteutuminen on hidasta, eikä sillä pääse otsikoihin.
Vastaavan tyyppistä aktivismia voi harrastaa vaikkapa myös eduskunnan suuntaan vain mielikuvitus antaa rajat lailliselle aktivismille.