Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Ubuntu tietokoneissa / PDF-virukset yms.
« Uusin viesti kirjoittanut Snufkin 22.06.26 - klo:15.35 »
Moi!

Mikä on riski saada joku pdf-pohjainen haittaohjelma, jos kääntää pdf-artikkeleita julkisilla pdf-translatoreilla itselleen luettavaksi? Onko turvallisempaa avata noita esim. Firefoxissa vai jossain tietyssä lukijaohjelmassa.

Vai onko tämä enemmänkin Windows-maailman ongelma? Onko pdf riski Linuxissa?
32
Asentaminen ja käyttöönotto / Vs: Secure boot violation (ratkaistu)
« Uusin viesti kirjoittanut Ax 20.06.26 - klo:20.09 »
Aloin tutkimaan biossia tarkemmin. Kaikki oli ok paitsi boottijärjestys. Siitä se ratkaisu löytyi. En tiedä mitä olen tehnyt asentaessa järjestelmää, yleensä en koske biossin asetuksia muuta kuin välttämättömän, mutta siitä se ratkaisu ongelmaan löytyi.
Ei muuten tienyt tekoälykään ratkaisua, vaikka sieltä joskus tulee hyviä vastauksia.
33
Kiitokset oikaisusta !

Eki
34
Joo, kiitos !

Noi Reolinkit jutut tarvitsee kiinteän IP:n Operaattorilta "Reitittimelle" tai maksetun Operattorin joka huolehtii vaihtuvasta ip:stä.

Nimipalvelu vaihtuvalle IP:lle on ilmainen. Esimekiksi dy.fi on hyvä vaihtoehto. Tarvitset kyllä jonkun raspberryn tai vastaavan pikkupurkin sinne sisäverkkoon päivittämään IP-osoitetta.

Ja muutenkin "hankala" ja toinen juttu on rakentaa "VLC":llä linkkit kolmelle akmeralle.

Tämä ehdotettu ratkaisu ei vaadi katseluun VLC:tä vaan toimii nettiselaimella. Toki vaatii kirjanmerkit tai työpöytäkuvakkeet jokaiselle kameralle, ellei Reolinkin kameroiden web-käyttöliittymässä ole mahdollisuutta yhdistää muihin kameroihin.

Maailmalla on paljonkavereita, jotka ovat halunneet Reolinkiltä Linux-versiota, mutta kait Mickrsoft maksaa Windows sitoumasta ?

Microsoft ei maksa tästä mitään Reolinkille. Kyse on siitä, mitä Linux-version ylläpito maksaa ja paljonko potentiaalisia käyttäjiä olisi. Suurin osa kotikäyttäjistä taitaa olla pelkästään mobiiilisovelluksen varassa Androidissa ja iOS:ssä. Siihen saa näppärästi hälytykset 24/7 ja videostriimi avautuu puhelimeen suoraan ilmoituksesta.
35
Joo, kiitos !

Noi Reolinkit jutut tarvitsee kiinteän IP:n Operaattorilta "Reitittimelle" tai maksetun Operattorin joka huolehtii vaihtuvasta ip:stä.
Ja muutenkin "hankala" ja toinen juttu on rakentaa "VLC":llä linkkit kolmelle akmeralle.

Tämä "Bottle" tuntuu sopivan minulle paremmin; paljon jouheampi ja koska sain sen toimimaan, niin se kertoo paljon sen ominaisuudeta "vanhalle Ukolle".
Tällä hetkellä Bottle käynnistys ja sitä kautta Reolink Client asennus ja sinulla on 3 toimivaa kameraa. Nättiä !
Tietenkin tässä on testaus menossa, mutta jos tulee ongelmia niin takaisin Windows-koneelle, johon Reolink on sitoutunut.
Maailmalla on paljonkavereita, jotka ovat halunneet Reolinkiltä Linux-versiota, mutta kait Mickrsoft maksaa Windows sitoumasta ?
36
Asentaminen ja käyttöönotto / Vs: Secure boot violation
« Uusin viesti kirjoittanut Jakke77 20.06.26 - klo:08.28 »
siinä on luultavasti suojattu käynnistys päällä, secure boot pois päältä ni korjaantuu
37
Edellisessä aiheessa Illu neuvoi käyttämään kameran sisäänrakennettua web-sovellusta selaimella. Oletko kokeillut sitä, tai selvittänyt, tarjoavatko kamerasi tämän palvelun?

Katso lisää ohjeita Reolinkin sivustolta:

https://support.reolink.com/articles/360003452893-How-to-Access-Reolink-Cameras-NVRs-Home-Hub-Locally-via-Web-Browsers/

https://support.reolink.com/articles/360003981973-How-to-Remotely-Access-Reolink-Device-via-a-Web-Browser/
38
Linux Mint 22.3 on käyttöympäristö.
Tämä Bottle kolmella kameralla pitää minun tapauksessani käynistää joka kerta "Pelit" alta ja ajaa koko latausohjelma "Reolink Client" läpi.
Onko olemssa muuta tapaa.
"Bottle":n sain toimimaan, mutta "Wine" ei onnistunut minulta "koskaan".

Minkälaisia kokemuksia Bottle:sta ja löytyykö vielä yksinkertaisempaa Windows Reolink Camera Client ?
39
Asentaminen ja käyttöönotto / Secure boot violation (Ratkaistu)
« Uusin viesti kirjoittanut Ax 19.06.26 - klo:18.18 »
Tuo kertoo ongelman. Asensin Studion ja se meni läpi. Aina käynnistäessä välähtää punaisena tuo varoitus. Pääsehään tuosta eteenpäin kuittaamalla. Biossin asetuksista en ole varma. Kone on Fujitsun aio. Mitähän pitää säätää?
40
Ubuntu tietokoneissa / WWAN ei lähde toimimaan Lenovo T14
« Uusin viesti kirjoittanut robingood 17.06.26 - klo:11.23 »
Moi, osaisiko joku jeesaa?

Wintoosassa WWAN toimi normaalisti, mutta kun käynnistän Ubuntu 26.04 LTS puolelta niin ei mitenkään lähde toimimaan..

Lenovo ThinkPad T14 Gen 2a
AMD Ryzen™ 5 PRO 5650U with Radeon™ Graphics × 12

Laiteohjelmiston versio: R1MET64W (1.34 )
Ytimen versio: Linux 7.0.0-22-generic

RG
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10