Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - UusiKäyttäjä

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
61
 Kiitos komennoista! Voisin tuota uusinta buildiakin kokeilla, itselläni on tuo normi Alpha6. Jos peliseuraa kaipaat, voisin kelvata vastukseksi. AI menee suht kumoon, mutta en ole pelaillut niin paljoa että olisin "pro" sillä peliseuraa ei ole sattunut löytymään.

Sovitaan joku hyvä ajan kohta, niin päästään pelailemaan.

-UusiKäyttäjä

62
 Ajattelin aloittaa oman aiheen 0 A.D:lle sillä, se on varmaan toimivuudeltaa, ja grafiikaltaan, lupaavin natiivi ilmainen linux RTS peli, joka on tulossa.

 Aiheen tarkoituksena on puhua 0 A.D:stä. Esim. Kehityksestä, pelaamisesta, otteluun haastamisesta multiplayerissä jne..

 Peli on vasta alpha vaiheessa, mutta se silti sisältää hyvät grafiikat, ja toimivuuden josta kaikki RTS:än pelaajat nauttisivat. Peliä voi pelata alpha vaiheessa Linuxilla, windowsilla ja Macilla.

Minimi tarpeet pelin pelaamiseen:
[1 Ghz processor]
[512 Mbit RAM ]
[64 Mb GeForce3/Radeon 8500]

Uusin stable versio: Alpha 10 ( Jhelum  )
Myös uusimmat buildit on mahdollista ladata käyttämällä ( alempana ) asuspojun kertomia komentoja.

Pelin nettisivut: http://wildfiregames.com/0ad/
Wikipedia info: http://en.wikipedia.org/wiki/0_A.D._%28video_game%29
Latauslinkki: http://wildfiregames.com/0ad/page.php?p=14437

PS. Muokkailen tätä ensimmäistä viestiä myös pelin kehityksen mukaan!

63
Pelit / Empire Earth II: No DVD/CD drive found.
« : 13.08.11 - klo:22.30 »
 Päätin asentaaa Empire Earth:in linuxille. Asennus onnistui muuten, paitsi kun piti vaihdaa levy, se ei löytänyt sitä. Ratkaisin tämän kopioimalla disc 2:en tiedostot kansioon, ja pistin asentamaan 2 levyn sieltä. Nyt, kun yritän käynnistää empire earth II:sta, sen ykkös levyltä, niin se antaa kyseisen virheen ( otsikko ). Miten saisin sen tajuamaan levyn ?

-UusiKäyttäjä

64
Pelit / Vs: Hyviä ilmaispelejä Linuxille
« : 12.08.11 - klo:19.26 »
Voisi kokeilla tuota ylempää.

Tässä yksi RTS peli listaan:

Bos Wars
RTS - Pelin juju on perus RTS kuten esim. Warcraft III:ssa tai Starcrafteissa.

"Bos Wars has a dynamic rate based economy. Energy is produced by power plants and magma gets pumped from hot spots. Buildings and mobile units are also built at a continuous rate. Control of larger parts of the map creates the potential to increase your economy throughput. Holding key points like roads and passages allow for different strategies."

Pelin grafiikat ovat vielä alkeellisia, ja musat eivät toimineet, ukkojen äänet kylläkin.
Linkki: http://www.boswars.org/

-Uusikäyttäjä

65
Hmm..

Prosessori: Intel Quad Core q9550 3.21Ghz overclocked.
Näytönohjain: Nvidia GeForce 9800 GT, graphics clock: 550Mhz memory clock: 900Mhz Processor clock: 1375Mhz
Muistikammat: 2x 2g DDR2 800-CL4
Virtalähde: 550w
Emolevy: P5W DH Deluxe
Kovalevyt: 2x 250gigan joissa linux mint 11, ja ubuntu studio 10.04 2.6.31 ja 2.6.33 RealTime ytimillä 1x 64 Gigan Velociraptori jossa Windows XP.

Vermeet:
Logitech G400 Optical Gaming Mouse
Compaq valkoinen windows 95 ajan näppäimistö, ja hyvin toimii.  ;D
LG:n L226W Näyttö

-UusiKäyttäjä

66
Tietokone.fi:n kommenteista poimittua:

Lainaus
Tämä on väärää tietoa. Anonymous ryhmässä olleet 2 jäsentä päättivät että he tuhoavat facebookin tai ainakin johtava operaatiota mutta he ovat siirtyneet LulZec hakkeriryhmään, eli nyt LulZec on hyökkäämässä facebookkiin ei Anonymous.

ja samalta henkilöltä:
Lainaus
Ja lisätäkseni viestiin tämä tieto on peräisin suomalaiselta Anonymous ryhmän jäseneltä.

:D hieman sekavaksi menee.
Niin meneekin, no se nähdään sitten viides marraskuuta :P

67
Anteeksi pilkunviilaukseni, mutta olen vain sellainen...
Olen kyllä varma että iltalehdessä ––
a) Iltapäivälehtiä ei pitäisi lukea lainkaan. Pahempaa roskaa on vain 7 päivää.
––9th––
b) Se on 9. tai yhdeksäs ei 9th

Ja anteeksi vielä uudestaan....
Saat anteeksi pilkunviilauksesi.
a) Luen mitä haluan.
b) 9th = Yhdeksäs, englanniksi. ( Lainasin siis englanninkielistä sanaa, vaikka onkin suomalainen foorumi, so what.  )

68
Yleistä keskustelua / Vs: Anonymous uhkaa facebookkia?
« : 10.08.11 - klo:21.05 »
Pientä pilkunviilausta, mutta päivä oli 5.11
Niimpäs olikin, korjaampa tuonne alkuun. Olen kyllä varma että iltalehdessä oli 9th päivä, eikä viides.. Päivitetty kait.  ;D

69
Yleistä keskustelua / Vs: Anonymous uhkaa facebookkia?
« : 10.08.11 - klo:19.47 »
Eipä juuri nappaa. Enempi harmittaa, kun eräskin julkinen taho on siirtänyt osan palveluaan sellaiseksi, että tarvitaan facebookin tili.
En ikinä ikuna ole nähnyt että missään tarvitsisi juuri facebook-tilin johonkin. Outoa :o Itseltäni löytyy facebook-tili, tosin en käytä sitä mitenkään aktiivisesti, eikä siellä ole mitään yhteystietoja.

 Jos Anonymous hyökkää onnistuneesti facebookkia vastaan on mahdollista että Anonymous saisi käsiinsä facebook-käyttäjien, emaileja, salasanoja, ym tietoja joita on ylhäällä.. ?

70
 Anonymous uhkaa tuhota facebookin marraskuun viides päivä. Anonymous syyttää facebookkia muunmuassa heikosta tietoturvasta.

Linkki: http://www.iltalehti.fi/digi/2011081014185583_du.shtml

-UusiKäyttäjä

Edit: Puhuvat hakkereista, eivätkä krakkereista tuolla. Pistin viides päivä.

71
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 09.08.11 - klo:16.14 »
 En ole kauhean hyvä teksturoimaan, kun en ole sitä harjoitellut niin paljon. On ollut vähän tekemistä tässä, ja kohta pitäisi bändiä äänitellä. Mutta, UV-mapping helpoille esineille onnistuu jo. Harjoittelen vielä lisää, ja lähetän ehkä muutaman kuvan, jos vaikka osaisit päättää sitten  :)

-UusiKäyttäjä

72
Pelit / Vs: Portal 2 (Steam) ei käynnisty
« : 08.08.11 - klo:16.05 »
 Kokeiles tälläistä: Mene winen asetuksiin, alhaalla pitäisi lukea: Windowsin versio: ja esim. Windows XP. Vaihdat tämän vaihtoehdon esim. Windows Vistaksi. Kyseinen vaihtelu auttaa joihinkin wintoosa ohjelmiin huomattavasti. Esim. Mount&Blade Warband, crashaa kun menet kaupunkiin, kylään tai linnaan, jos käytän Windows XP vaihtohtoa. Kannattaa kokeilla swäpätä.

Muuten en osaa neuvoa.

-UusiKäyttäjä

73
Multimedia ja grafiikka / Vs: Näytä työpöytäsi
« : 30.07.11 - klo:21.08 »
 Teema: Mint X-Metal
Iconit sun muut normaali mint, en ole lataillut mitään.
Efekti: Sade, kuvassa näkyy pari "pisaraa" ( Vääristymää ).

http://www.imagebam.com/image/df1ad1142826238

Näillä

74
 Päätin itsekin kokeilla. Nimeni: Optionaldumb. En ole Warcraft III:ssa mikään Dotan ystävä, mutta voihan sitä kokeilla  ;D

75
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 25.07.11 - klo:19.53 »
 Nyt on ollut taas aikaa vähän mallinnella. Tein tuollaisen edellä mainitun "hökkelin", ja simppelin sotilas barakin, joka on tällä hetkellä maalattu tumman vihreäksi. "Hökkeliä" ei ole maalattu. Katsokaa, ja ihmetelkää:

Hökkeli: http://www.freeimagehosting.net/28ccf
Barakki: http://www.freeimagehosting.net/d05dd Barakin toinen, pieni huone on vessa.
BarakkiWire: http://www.freeimagehosting.net/6f180

Onko siis näillä taidoilla mahdollista päästä projektiinne?

-UusiKäyttäjä

76
Yleistä keskustelua / Vs: Piristystä päivään
« : 22.07.11 - klo:16.03 »
Unix käyttäjän kehitys ;D

BEGINNER
  • insecure with the concept of a terminal
  • has yet to learn the basics of 'vi'
  • hasn't figured out yet how to get a directory
  • still has trouble with typing at the end of each line
NOVICE
  • knows that 'ls' will produce a directory
  • uses the editor, but calls it 'vye'
  • has heard of 'C' but never used it
  • has had his first bad experience with 'rm'
  • is wongering how to read his mail
  • is wondering why the person next to him seem to like Unix so much
USER
  • uses 'vi' and 'nroff', but inexpertly
  • has heard of 'regular-expression' but never seen one
  • uses 'egrep' to search for fixed strings
  • has figured out that '-' precedes options
  • is wondering how to move a directory
  • has attempted to write a 'C' program and decided to stick with pascal
  • thinks that 'dbx' is a brand of stereo component
  • knows how to read his mail and wonders how to read news
KNOWLEDGEABLE USER
  • uses 'nroff' without trouble, and is beginning to learn 'tbl' and
    'eqn'
  • thinks that 'fgrep' is fast grep
  • has figured out that 'mv' will move directories
  • has learned that 'learn' doesn't help
  • someone has shown him how to write 'C' programs
  • once used 'sed' to do some text substitution
  • has seen 'dbx' used but doesn't use it himself
  • thinks that 'make' is for wimps
EXPERT
  • uses 'sed' when necessary
  • uses macros in 'vi', uses 'ex' when necessary
  • posts news at every possible opportunity
  • writes 'csh' scripts occasionally
  • writes 'C' programs with 'vi' and compiles them with 'cc'
  • has figured out what '&&' and 'öö' are for
  • thinks that human history started with '!h'
HACKER
  • uses 'sed' and 'awk' with comfort
  • uses undocumented features of 'vi'
  • writes 'C' code with 'cat > ' and compiles with '!cc'
  • uses 'adb' because he doesn't trust source debuggers
  • can answer questions about the user environment
  • writes his own 'nroff' macros to supplement standard ones
  • writes scripts for Bourne shell
GURU
  • uses 'm4' and 'lex' with comfort
  • writes assembly code with 'cat > '
  • uses 'adb' on the kernel while the system is loaded
  • customizes utilities by patching the source
  • reads device driver source with his breakfast
  • can answer any Unix question after a litte thought
  • uses 'make' for anything requiring two or more distinct commands to
    achieve
  • has learned how to bread security, but no longer needs to try
WIZARD
  • writes device drivers with 'cat > '
  • fixes bugs by patching the binaries
  • can answer any question before you ask
  • writes his own 'troff' macro packages
  • is on a first-name basis with Dennis, Bill and Ken

Taisi jäädä ennen beginneriä väliin:

NOOB
  • Uses windows instead of linux

-UusiKäyttäjä

77
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.07.11 - klo:17.01 »
Huomasin blenderin aikaisemman viestin, jossa kerrottiin tarvittavan tekstuuria, ja että aseita teillä on jo hyvin. Heti tuli himo mallintamaan. Aloin tekemään omakotitaloa peliänne varten, vaikka en edes tiedä tarvitsetteko sellaista. No, talo ei ole vielä valmis, sillä tarvitsisin ohjeita, yksityiskohtiin, jotta tietäisin minkälaisen talon minun pitäisi loppujen lopuksi saada aikaan. Olen mallintanut seinät ja lattian, mutta en värittänyt niitä, myöskään ikkunan paikat eivät ole valmiit. Mallinsin myös paraati oven, tosin heikosti sutaistuna, jotta saisitte selvän mistä kävellään sisään. Mallissa on myös katto, joka näkyy vain alhaaltä päin, ylhäältä päin katseluun varten. Talossa ei ole minkäänlaisia huonekaluja jne..

Kuvat:
Alhaalta http://www.imagebam.com/image/11910f141525168
Ylhäältä http://www.imagebam.com/image/bfadb9141525178

Toivoisin rakentavaa palautetta.
Terveisin UusiKäyttäjä

Olet selvästi innostunut mallintamisesta, mikä on hienoa. Talosi kaava on aika monimutkainen, mikä ei välttämättä ole huono juttu, mutta moottorini yksinkertaisuus saattaa tulla vastaan. Tällä hetkellä pelaaja-ympäristö-törmäysten havainnointi tehdään 2D:nä, eli törmäysten kannalta talo esitetään ympyröiden ja tason särmiöiden avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että käytönnössä talojen on oltava yksikerroksisia, tai ainakin vain yhteen kerrokseen voi päästä kävelemään. Lisäksi tämä osa on vielä sen verta yksinkertainen, että mallintaja joutuu määrittämään nämä ympyrät ja särmiöt käsipelillä, mikä on melko työlästä, jos talo sisältää monta seinää. Motivaatio tällaiselle toteutukselle on nopeus ja toimivuus; pelaaja-ympäristö törmäysten havainnointi on  virhealtista puuhaa ja aiempi kokemukseni 3D-toteutuksesta ajoi minut tällaiseen valintaan.

Kannattaisi ehkä keskittyä tekemään yksinkertaisia rakennuksia, joissa on korkeintaan kaksi huonetta, tai joihin ei pääse ollenkaan sisälle. Peli tulee pääasiallisesti olemaan ulkoilmapeli. Erinäiset mökit, hökkelit, sotilasbarakit, bunkkerit, puolijoukkueteltat jne. olisivat ihan käyttökelpoisia.

Rakennuksiin ei muuten kannata laittaa mitään huonekaluja tai vastaavia yksityiskohtia. Niistä tehdään eri mallit, joita voi sitten mukavasti lisäillä pelin editorissa. Tämä mahdollistaa sen, että pienet detailimallit voidaan jättää piirtämättä/piirtää pienemmällä yksityiskohtaisuudella, kun havaitisja on riittävän kaukana niistä. Lisäksi ympäristöjen rakentelusta tulee näin monipuolisempaa.
  Ok.. Pari vaihtoehtoa tuolle talolle, a) Jos ottaisin sisäseinät pois ja rakennuksesta tulisi yksi iso barakki? b) Sinne ei pääse sisälle, mutta ulkoisesti hieno.
Onko muuten mahdollista että joku muu henkilö maalaisi, esim. kyseisen rakennuksen, en ole nimittäin mikään paint taituri, mutta voin maalailla jos on tarvis.

 No, vois vaikka tuollaisen sotilasbarakin kokeilla tehdä.

Terveisin UusiKäyttäjä

78
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.07.11 - klo:15.14 »
 Huomasin blenderin aikaisemman viestin, jossa kerrottiin tarvittavan tekstuuria, ja että aseita teillä on jo hyvin. Heti tuli himo mallintamaan. Aloin tekemään omakotitaloa peliänne varten, vaikka en edes tiedä tarvitsetteko sellaista. No, talo ei ole vielä valmis, sillä tarvitsisin ohjeita, yksityiskohtiin, jotta tietäisin minkälaisen talon minun pitäisi loppujen lopuksi saada aikaan. Olen mallintanut seinät ja lattian, mutta en värittänyt niitä, myöskään ikkunan paikat eivät ole valmiit. Mallinsin myös paraati oven, tosin heikosti sutaistuna, jotta saisitte selvän mistä kävellään sisään. Mallissa on myös katto, joka näkyy vain alhaaltä päin, ylhäältä päin katseluun varten. Talossa ei ole minkäänlaisia huonekaluja jne..

Kuvat:
Alhaalta http://www.imagebam.com/image/11910f141525168
Ylhäältä http://www.imagebam.com/image/bfadb9141525178

Toivoisin rakentavaa palautetta.
Terveisin UusiKäyttäjä

79
Pelit / Vs: Tee Worlds Palvelimia ei löydy?
« : 21.07.11 - klo:10.34 »
Löytyi vika, kännykkä. Käytän pöytäkonettani kännykän kanssa netissä, ja kännykässä on halvin netti liittymä. Kokeilin liittää kännykän jossa oli nopeampi internet yhteys, ja palvelimet löytyivät.

-UusiKäyttäjä

80
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 20.07.11 - klo:19.43 »
Onko mahdollista "lahjoittaa" pelillenne 3d malleja? Unpaintattuja? Renderöityjä? Olen jonkun aikaa blenderiä käyttänyt, en ole pro, tai mitään, mutta harrastemielessä kavereiden kanssa. Olisiko siis mahdollista tehdä 3d malleja ja antaa teidän käyttöönne?
Edit: Pistin mukaan linkin m16Blender kuvaan: http://www.magicscreenshot.com/jpg/OwB84cxbjkA.html

-UusiKäyttäjä

Pelisisällön kannalta olisi kyllä järkevää, jos projektiin littyisi useampia 3D-mallintajia. Tällaisen järjestämistä ei ole tosin mietitty vielä kovin pitkälle. Ase- ja hahmomallit ovat tällä hetkellä hyvässä vaiheessa, joten tällä alueella ei ole kovin paljon paikattavaa. Toisen puolen muodostavat peliympäristön 3D-mallit, kuten rakennukset, kasvit jne. Näitä on vielä rajoitetusti, ja lisävoimia voitaisiin tarvita.

Pitäisi miettiä jokin luonteva järjestelmä, jonka avulla henkilö voisi antaa tekemänsä mallin käytettäväksi pelissä s.e. henkilön osuus projektissa kävisi myös ilmi. En mielellään ottaisi pelkästään malleja. UV-kartoitus ja teksturointi ovat välttämättömiä ja melko aikaavieviä osia, joten jos joku haluaa liittyä projektiin, niin mielellään pitäisi pystyä viemään tällainen kokonaisuus loppuun asti. Lisäksi kaikista malleista tarvitaan "muutama" level-of-detail versio. Nämä saa blenderillä ihan kivasti, mutta hieman vaativat myös työtä.

Moottorissa on aika kivasti toimiva integroitu kenttäeditori, johon on myös helppo lisätä omia 3D-malleja. Suunnitelmani on, että kun peli on julkaistu, ihmiset voisivat helposti luoda omia peliympäristöjä käyttäen pelin mukana tulevia malleja sekä itse tekemiään malleja. Hyvänä pidetyt ympäristöt voitaisiin sisällyttää tuleviin julkaisuihin.

Näyttämäsi M-16 malli vaikuttaa ihan kivalta, mutta ei ole vielä hiottu siihen realistiseen asuunsa, jota haemme. Lisäksi mallissa näyttäisi olevan teknisesti hiomisen varaa, sillä polygonien käyttö ei vaikuta kovin optimaaliselta muotojen esittämisen kannalta.
No se M-16 malli oli vielä vähän keskeneräinen *krhm!* Mutta tässä olisi perus lusikka:
http://www.imagebam.com/image/7ed8ba141428879

-UusiKäyttäjä

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6