Kirjoittaja Aihe: Käynnistin.  (Luettu 1453 kertaa)

Riina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Käynnistin.
« : 30.04.07 - klo:12.19 »
Käynnistimestä kysymyksiä. Työpöydältä löytyy kuvake josta voi luoda käynnistimen. Ensimmäinen kohta: tyyppi (sovellus, sovellus päätteessä ja tiedosto). Toinen kohta: Komento. ja kolmas kohta: kommentti. Mitä nämä tarkoittavat? Kun olen ladannut tiedoston esim.työpöydälle miten jatkan?  Esim. olen yrittänyt luoda käynnistintä avastin ohjelmalle, jonka komento on avastgui ei se vaan ole onnistunut. Pystyykö koko homman tekemään komentoriviltä ja miten toimitaan?

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Käynnistin.
« Vastaus #1 : 30.04.07 - klo:12.55 »
Käynnistimestä kysymyksiä. Työpöydältä löytyy kuvake josta voi luoda käynnistimen. Ensimmäinen kohta: tyyppi (sovellus, sovellus päätteessä ja tiedosto). Toinen kohta: Komento. ja kolmas kohta: kommentti. Mitä nämä tarkoittavat? Kun olen ladannut tiedoston esim.työpöydälle miten jatkan?  Esim. olen yrittänyt luoda käynnistintä avastin ohjelmalle, jonka komento on avastgui ei se vaan ole onnistunut. Pystyykö koko homman tekemään komentoriviltä ja miten toimitaan?

Lue tämä viesti:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6470.msg62256#msg62256

Jos asensit sen deb-paketista (sudo-oikeuksilla) niin käynnistimeen riittää nämä kaksi:

Nimi: Avastgui (kirjainkoolla ei ole väliä)
Komento: avastgui (kaikki pienillä)

Kuvakkeesta on tuossa ylläolevassa viestissä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.