Kirjoittaja Aihe: Mikä Vista pelaajalle? - kysymys jota en uskonut koskaan kysyväni..  (Luettu 5600 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Terve!

Kaveri on hankkimassa pelikonetta ja tietystihän alustaksi pitää saada Windows, ja Vista jossa DX10 jne lallallaa diipadaapa eikiinnosta.

Mutta noista Vistoista mitään tiedä - kertokaapa mikä Vistan versio pitäisi pelaajalla olla? Onko niissä pelikäytön kannalta eroja? Muuta huomioitavaa?



r

Ei, en tosissaan olisi tuuminut kyseleväni käyttäistä pelaajalle - saati Vistaa.. Elämä on ja toisia pitää kuitenkin auttaa..
Mutta on mulla tulossa Ubuntu-pelikoneenkin pystytys lähiaikoina, siitä sitten kyselemään joskus lisää :)
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

tmp

  • Vieras
Kaveri on hankkimassa pelikonetta ja tietystihän alustaksi pitää saada Windows, ja Vista jossa DX10

Mutta noista Vistoista mitään tiedä - kertokaapa mikä Vistan versio pitäisi pelaajalla olla? Onko niissä pelikäytön kannalta eroja? Muuta huomioitavaa?

Ei minulla ole mitään täyttä faktaa ole antaa, muta uskoisin kaikkien versioiden kelpaavan pelikäyttöön. Uskoisin myös, että Windows-foorumi voisi olla huomattavasti parempi paikka kysyä. Tällä foorumilla kun asenteet Microsoftin tuotteisiin ovat vähän niin ja näin.

Itse pidän Channel9 todella hyvänä paikkana kysellä tietoa Microsoftin tuotteista (ja myös Linuxista).

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Kaveri on hankkimassa... :D

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Kaveri on hankkimassa... :D
Niin, ettei vain olisi itse ostamassa. ;P (vitsi vitsi)


Home Premium olisi varmaankin hyvä/paras vaihtoehto pelikoneeksi, eikä hintaakaan tule paljoa (kun vertaa muihin Vistoihin).
alias vililikku

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
no juu juu, kaveri kaveri :)

Hei, entäs toi 64-bit meininki..? Core2Duo E6600 olisi prossu - 32 vai 64-bit? Millä perusteella se pitäisi valita?


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

tmp

  • Vieras
Hei, entäs toi 64-bit meininki..? Core2Duo E6600 olisi prossu - 32 vai 64-bit? Millä perusteella se pitäisi valita?

Itse hommaisin 64-bit Ultimate version. Pelkästään sen takia, ettei tulevaisuudessa tarvitsisi enää päivittää. Käyttöjärjestelmä on kuitenkin niin pitkän ajan sijoitus, että mielestäni hinta ei lopulta ole suurin suuri ongelma, vaikka äkkiseltään se siltä saattaa tuntuakin. Kannattaa tarkistaa, että laitevalmistajat tarjoilee laitteille ajurit. 64-bittisen kanssa saattaa olla ainakin tuon saralla ongelmia (taitaa olla ongelmia vielä 32-bittisenkin kanssa mitä ajureihin tulee).

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Sen verran noista Visvoista kokemusta et jos Corporateen on varaa niin se. Halvimpaan ei kannata seota, koska siinä ei ole muuta kuin työpöytä. Ultimate on toinen vaihtoehto. Hintaa vaan moisella on enemmän kuin liikaa.
Pojalla on käytössä toi Corporate, ja tuntuu toimivan pelaamisessa hyvin. Tosin meillä ei ole mitään Bill-visio näytönohjaimia, eli ei ole tarvetta DX10:lle. Ja tuleehan se DX10 XP:lle jossain vaiheessa. Ainakin tämmöstä huhua oon kuullu.
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

tmp

  • Vieras
Tosin meillä ei ole mitään Bill-visio näytönohjaimia, eli ei ole tarvetta DX10:lle. Ja tuleehan se DX10 XP:lle jossain vaiheessa. Ainakin tämmöstä huhua oon kuullu.

Itse olen lueskellut myös... noh, tosin huhuja ovat olleet. Mielestäni Vista ei suoraan sanottuna ole vielä mielestäni edes "valmis". Itse käytän mieluummin edelleenkin XP:tä, mikä on toiminut vuosia ilman ongelmia. Vista vaatii kyllä sen SP1/SP2, ennen kuin otan käyttöön täysipäiväisesti.

Reiser

  • Vieras
Ja tuleehan se DX10 XP:lle jossain vaiheessa. Ainakin tämmöstä huhua oon kuullu.
Joku on jo jotain väsännyt.

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Meillä toi pojan visva toimii ihme kyllä. Moon oikeen hämmästyny. Mutta kyllä sitä saa viel päivitellä pitkään ja hartaasti ennenkuin se mun koneeseen tulee. Jos ees tulee.
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

Ubuntudebisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Terve!

Kaveri on hankkimassa pelikonetta ja tietystihän alustaksi pitää saada Windows, ja Vista jossa DX10 jne lallallaa diipadaapa eikiinnosta.

Mutta noista Vistoista mitään tiedä - kertokaapa mikä Vistan versio pitäisi pelaajalla olla? Onko niissä pelikäytön kannalta eroja? Muuta huomioitavaa?



r

Ei, en tosissaan olisi tuuminut kyseleväni käyttäistä pelaajalle - saati Vistaa.. Elämä on ja toisia pitää kuitenkin auttaa..
Mutta on mulla tulossa Ubuntu-pelikoneenkin pystytys lähiaikoina, siitä sitten kyselemään joskus lisää :)

Minä olen vähän harkitsemassa mitä teen yleensä Windowsin kanssa. Alkaa olemaan tosi epäystävällinen käyttöjärkestelmä harrastelijalle.
Itseäni huolettaa raudan vaihdon vaikutukset käyttöjärjestlemän lisenssiin.

Ei tietokonekaan ole kohta oma, kun pitää kysyä Microsoftilta lupaa saako ostaa uusia komponentteja.
Olkoon nimeni Mooses, jos Sebetiuksen poikien isän nimi on Sebetius!

Karri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 217
  • rlu #447877
    • Profiili
    • Vitonen Entertainment
Ei Home Basicin ja Home Premiumin välillä minun tietääkseni ole juuri muuta eroa kuin että Premiumissa on käytössä tuo ultrahieno Aero-3D-hommeli ja kaupallisten DVD:iden toistotuki. Nuo molemmat taas puuttuvat Basicista.
Ubuntu 9.04 | Asus P5K, Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz, PNY GeForce 8800 GTS 512 MB g92, Kingston HyperX 4GB DDR2 800mhz (1GBx4), 1TB SATA + 750 GB ATA + 750 GB ATA, Samsung Super Writemaster DVD+-RW Dual Layer SH-S223F

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Ei Home Basicin ja Home Premiumin välillä minun tietääkseni ole juuri muuta eroa kuin että Premiumissa on käytössä tuo ultrahieno Aero-3D-hommeli ja kaupallisten DVD:iden toistotuki. Nuo molemmat taas puuttuvat Basicista.

Eikös se ollut niin, että Basicistä puuttuu Aero ja Media Center? Tosin en minä siitä DVD:stä tiedä...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.