Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Studio PC  (Luettu 2122 kertaa)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Ubuntu Studio PC
« : 28.04.07 - klo:22.30 »
No niin,

pyörittelen Duronin korvaajaa Ubuntu Studion työjuhdaksi - Delta 66 PCI-väylään.

Emolevyllä pitää olla kaksi juttua - näytönohjain ja firewire normaalien ominaisuuksien lisäksi.

a)

INTEL "GUARDFISH" VIDEO,DDR2,G-LAN,RAID
INTEL E4300 CORE2DUO 1.8GHZ 800/2M S775   

[CORSAIR DDR2 1GB 667MHZ CL5
SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB SATA    
NEXUS MEDIUM TOWER CASE 350W FAN FILTER]

Näytönohjain on GMA 3000.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#GMA_3000

Referenssinä on tämä Centrino-läppäri (GM915); olen ollut erittäin tyytyväinen. Ubuntu Studio (audio (jackd, Audacity, Ardour2, Rosegarden)) & video (Kino, Lives)) pyörii tällä läppärillä erittäin jouheasti. Jos tällä läppärillä, niin varmasti myös tuollaisella pöytäkoneella.

b)

Vaihtoehto olisi AMDX2, mutta sitten päätyisin NForce-näytönohjaimeen emolla; jotenkin ajatus ei vain tunnu hyvältä. Raakaa laskentaa (64-bit) olisi kuitenkin enemmän.

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_6_Series#GeForce_6100_series

ASUS AM2 NF6100 VGA DDR2 SATA2 RAID WLAN
AMD ATHLON 64 X2 3800+ AM2 BOX

Joten kertokaapa, miksi minun ei pitäisi hankkia Linteliä ;-).

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Ubuntu Studio PC
« Vastaus #1 : 28.04.07 - klo:22.33 »
Joten kertokaapa, miksi minun ei pitäisi hankkia Linteliä ;-).

Siksi, että ihmiset ovat vuosituhansia pärjänneet ilman mitään tietokoneita. Nykyään kun tietokoneita valmistetaan, tarvitaan siihen raaka-aineita. Mitä enemmän ihmiset ostavat tietokoneita, sitä enemmän tarvitaan niitä raaka-aineita. Mitä enemmän niitä tarvitaan, sitä enemmän se on luonnolle pahaksi. Mitä enemmän luonto kärsii ihmisten tekemistä valinnoista, sitä nopeammin loputkin puhtaasta ilmasta saastuu ja tuhoutuu ja sitä nopeammin koko ihmiskunta tuhoutuu. ;)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Ubuntu Studio PC
« Vastaus #2 : 29.04.07 - klo:17.38 »

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ubuntu Studio PC
« Vastaus #3 : 30.04.07 - klo:08.51 »
Joten kertokaapa, miksi minun ei pitäisi hankkia Linteliä ;-).

Siksi, että ihmiset ovat vuosituhansia pärjänneet ilman mitään tietokoneita. Nykyään kun tietokoneita valmistetaan, tarvitaan siihen raaka-aineita. Mitä enemmän ihmiset ostavat tietokoneita, sitä enemmän tarvitaan niitä raaka-aineita. Mitä enemmän niitä tarvitaan, sitä enemmän se on luonnolle pahaksi. Mitä enemmän luonto kärsii ihmisten tekemistä valinnoista, sitä nopeammin loputkin puhtaasta ilmasta saastuu ja tuhoutuu ja sitä nopeammin koko ihmiskunta tuhoutuu. ;)

mutta jäähän tänne tietokoneet  ;D
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB