Kirjoittaja Aihe: Feisty kone ei sammu  (Luettu 2264 kertaa)

JoHa

• Käyttäjä
    • Profiili
Feisty kone ei sammu
« : 26.04.07 - klo:00.55 »
Moi. Eli eilisen puolella 25.4 alkoi vaiva. Ei sammu kun napista ns. "päävirtakytkimestä" koneen takaosasta.
Ikäänkuin lähtisi "uudelleenkäynnistymään".

Enkä kyllä ohjeita löytänyt haustakaan että mitäs nyte??

Ja eilenhän tuli päivitys jossa kolme gnomeXXX en muista. Olisiko siinä jotain??
# 21712

Jaune

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Feisty kone ei sammu
« Vastaus #1 : 26.04.07 - klo:11.10 »
Mulla on ollut kautta-aikain samanlaisia ongelmia, välillä. Välillä sammuu ihan ok, välillä juuri kun pitäisi sammua kaikki tuulettimet vaan hörähtävät käyntiin ja jämähtää siihen, eikä auta muu kun virtanappi. Tosin minulle tuosta ei luultavasti ole suurempaa haittaa kun ehkä kaikki on ajettu jo alas. Lähinnä ärsytystä aiheuttava kun laittaa koneen alas ja mönkii peiton alle vain todetakseen että pitää nousta ylös ja sammuttaa se napista :)

JoHa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.04.07 - klo:11.43 »
Moi.
 Joo, näitä ongelmia oli joskun win-98 aikoihin mulla ja win xp professionalilla (jota ei siis ole enään käytössä, on vielä vanhalla kiintolevyllä kaapissa).

Joten ei nyt haluaisi että ubuntussani.

No, kuitenkin tuossa aloitusviestini kirjoituksen jälkeen sammutin koneen ja sammuihan se!

« Viimeksi muokattu: 01.05.07 - klo:00.20 kirjoittanut JoHa »
# 21712

sepi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 26.04.07 - klo:14.11 »

mulla on samanlainen ongelma  kubuntu7.04  kanssa   mutta kone toppaa oikein kun kirjautuu ensin pois kde:tä ja sieltä sitten shudown ja sieltä joko toppaus tai uudelleen käynnistys molemmat toimii oikein       

ubuntu7.04:n  sammutus toimii kyllä aivan oikein suoraan nautiluksesta

Edit: mulla ongelma johtui siittä että en taaskaan muistanut heti vaihtaa   /etc/X11/xorg.conf:n    ati:n tilalle  fglrx:n     tämän ku tei niin nyt sammuu suoraan kde:stä.
« Viimeksi muokattu: 03.05.07 - klo:12.16 kirjoittanut sepi »

larpa

• Vieras
« Vastaus #4 : 28.04.07 - klo:12.41 »
Mulla taas on sellasta, ettei sammu/käynnisty/loggaa ulos eka kerralla jos painasee jotakin nuita napeista ubuntun yläpalkista. Toka kerralla sitte lähtee menemään  ???

Pörzi

• Käyttäjä
    • Profiili
    • http://fugufish.dy.fi/
« Vastaus #5 : 29.04.07 - klo:15.55 »
Minulla feisty ja se jättää usb:hen virrat päälle sammutettaessa.