Kirjoittaja Aihe: CD:n kansien teko-ohjelma  (Luettu 4526 kertaa)

jumbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
CD:n kansien teko-ohjelma
« : 21.04.07 - klo:13.28 »
Mikä ohjelma olisi hyvä cd-levyjen kansien tekoon? Wintoosassa oli käytössä Cdrlabel, onkohan Ubuntuun vastaavanlaista tarjolla?  ??? Kaikki muut tarvitsemani ohjelmat olen löytänyt, vielä kun löytäis hyvän kansien teko-ohjelman niin olis Ubuntun ohjelmisto täydellinen...

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: CD:n kansien teko-ohjelma
« Vastaus #1 : 24.04.07 - klo:21.02 »
Mikä ohjelma olisi hyvä cd-levyjen kansien tekoon? Wintoosassa oli käytössä Cdrlabel, onkohan Ubuntuun vastaavanlaista tarjolla?  ??? Kaikki muut tarvitsemani ohjelmat olen löytänyt, vielä kun löytäis hyvän kansien teko-ohjelman niin olis Ubuntun ohjelmisto täydellinen...

koverartist

Jos asennuksen jälkeen ohjelmasta puuttuu kansi templatet, niin vilkaise fiksaus täältä:
http://ubuntuapu.blogspot.com

peran

  • Vieras
Vs: CD:n kansien teko-ohjelma
« Vastaus #2 : 25.04.07 - klo:16.21 »
Tekee pohjan Gimp:lle. Ominaisuuksia huomattavasti enemmän kuin millään spesifisellä ohjelmalla.

muke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: CD:n kansien teko-ohjelma
« Vastaus #3 : 25.04.07 - klo:19.39 »
Gimp olisi muuten hyvä tuohon, mutta siihen ei voi lukea musiikki-CD:n tietoja suoraan levyltä.

Tuo koverartist vaikuttaa muuten hyvältä, mutta ainakaan minulla ohjelma ei mahdu korkeudesta näytölle (näytön tarkkuus 1024*768), eikä ohjelman kokoa pysty muuttamaan kuin leveyssuunnassa. Johtuneeko siitä, että kyseessä on KDE-ohjelma ja minä käytä Gnomea. Eikö tuohon hommaan tosiaan ole Gnomelle tehtyä ohjelmaa?

Muke
MUKE

jumbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: CD:n kansien teko-ohjelma
« Vastaus #4 : 26.04.07 - klo:16.12 »
Kiitokset tiedosta!  ;D Koverartist vaikuttaa fiksulta ohjelmalta. Tuli samalla löydettyä ikäänkuin sivutuotteena samantyylinen ohjelma Kover. Kover mahtuu ruudulle, mutta osa painikkeista on osittain piilossa...

muke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: CD:n kansien teko-ohjelma
« Vastaus #5 : 26.04.07 - klo:17.47 »
Kiitokset tiedosta!  ;D Koverartist vaikuttaa fiksulta ohjelmalta. Tuli samalla löydettyä ikäänkuin sivutuotteena samantyylinen ohjelma Kover. Kover mahtuu ruudulle, mutta osa painikkeista on osittain piilossa...

Molemmissa ohjelmissa taitaa olla se puute, ettei voi kirjoittaa eri tekstiä etukanteen ja CD-kotelon päätytekstiksi. Minulla oli levy, jonka nimessä oli numero ja olisin halunnut tuon numeron etukanteen kirjaimin kirjoitettuna, mutta päätyyn numerona. Ei onnistunut.

Muke
MUKE