Kirjoittaja Aihe: Päivitys Dapperista Edgyyn ----> "failed to initialize hal" yms muut ongelmat  (Luettu 1812 kertaa)

redmonkees

• Käyttäjä
    • Profiili
Päivittelin Dapperista Edgyyn tuossa aamupäivällä. Sujui ilman ongelmia. Jotain vanhoja tiedostoja pyydettiin korvaamaan uusilla. Hyväksyin ne uudet muutokset. Siinä kaikki.

-Ongelma olis se että HP:n langaton näppis ei aina toimi, ja ensimmäisellä käynnistyskerralla tuli ilmoitus:

Sisäinen virhe.
"Failed to initialize HAL!"

Olen koittanut sammuttaa koneen ilman USBia ja USBin  kanssa. Joskus toimii ja joskus ei.
Mistäs sitä tarttis ruuvata että ongelmasta pääsee eroon. Ei viittis aina sormet ristissä käynnistää.
Langalliset versiot toimii moiteetta, kuten varmaan pitääkin.

Kiitoksia jo näin etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 16.04.07 - klo:21.09 kirjoittanut redmonkees »
r e d

redmonkees

• Käyttäjä
    • Profiili
Toinen ongelma tässä illan mittaan:

Sisäinen musitikortinlukija ei toimi.

Koodia: [Valitse]
lspci
00:00.0 Host bridge: ATI Technologies Inc RS480 Host Bridge (rev 10)
00:02.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc RS480 PCI-X Root Port
00:12.0 IDE interface: ATI Technologies Inc 4379 Serial ATA Controller
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB2 Host Controller
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc IXP SB400 SMBus Controller (rev 11)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc Standard Dual Channel PCI IDE Controller
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-ISA Bridge
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-PCI Bridge
00:14.5 Multimedia audio controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 AC'97 Audio Controller (rev 02)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV43 [GeForce 6600] (rev a2)
02:01.0 Communication controller: Agere Systems V.92 56K WinModem (rev 03)
02:03.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
02:04.0 FireWire (IEEE 1394): VIA Technologies, Inc. IEEE 1394 Host Controller (rev 80)

Mikähän se muistikortinlukija noista sitte on?  Onhan tuolla ohjeet miten se korjataan, mutta kun tuosta listasta en tiedä mikä se lukija edes on.

Lisää ongelmia:

Ei toimi USB-portitkaan. Langaton näppis ja hiiri toimii USBin kautta harvoin. Muistitikkuakaan ei tunnista.  ???
Mitäs se EDGYN asennus on nyt sitte laittanu tähän koneeseen, kun mikään ei tunnu toimivan. CD-asema kyllä lukee levyt.

« Viimeksi muokattu: 16.04.07 - klo:22.34 kirjoittanut redmonkees »
r e d

redmonkees

• Käyttäjä
    • Profiili
Itse itselleni vastaten.
Poistin HALin asennuksen Synapticilla, jolloin se poisti myös Gnomen osia. Asensin sen uudestaan Synapticilla. Ei ehdottanut Gnomen osia takaisin. Buuttasin koneen, jolloin se herjasi gnomen puuttumisella.

Asensin päätteellä

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gnome-power-manager
           sudo apt-get install gnome-volume-manager
           sudo apt-get install gnome 

Buuttasin koneen ja kaikki latautui normaalisti ja ihme ja kumma, muistikortinlukija ja  USB portit toimii normaalisti. 

Seuraavassa käynnistyksessä ne eivät sitten enää toiminetkaan. Mikäs siinä sitten mättää? Mikä sille HALin toiminnalle on niin olennaista, että se toimisi JOKA KERTA kun koneen käynnistää?
« Viimeksi muokattu: 17.04.07 - klo:08.20 kirjoittanut redmonkees »
r e d

redmonkees

• Käyttäjä
    • Profiili
Tällä ohjeella korjaantui minulla oleva vika. Olisi tämänkin ketjun pitänyt olla tuolla.

Lainaus
Re: EDGYYN PÄIVITTÄMINEN: ohjeet ja ongelmat tänne!
« Vastaus #42 : 28.10.06 - klo:15:22 »   Vastaa lainaten

Lainaus käyttäjältä: Stupido - 27.10.06 - klo:16:25
Kummallista, että näppis toimi kuitenki siinä ekassa valikossa mis valitaan Ubuntun käynnistys. Käynnistin koneen uudestaan ja ajoin cd-levyn virheentarkistuksen ja se sano että kaikki on kunnossa. Siinä sitten sanottiin että press any key to exit ja siinä ei sitten näppis toiminu taaskaan.
(Pari tuntia myöhemmin)
Elikkä päätin ottaa riskin ja asentaa Ubuntun ohjelmalähteista. Asennus sujui ilman ongelmia mutta kun sitten boottasin koneen ja pääsin kirjautumisruutuun, niin hiiri eikä näppäimistö toiminut vieläkään. Nyt en kyllä tiedä mitä tehdä.

Minulla oli sama ongelma. Jos onistut saamaan jostain PS/2-näppiksen, niin voit tehdä tuon graafisesti muokkaamalla /boot/grub/menu.lts -tiedostoa, mutta tuon saman homman voi tehdä GRUB:issa painamalla ensin 'e' (edit) ja sieltä seurailemalla ohjeita... (itse en GRUB:in kautta ole muokannut, en valitettavasti tuohon osaa paremmin sanoa)

Tarkoituksena olisi muokata ensimmäisen käynnistysvaihtoehdon kernel-riviä.
Koodia:
kernel      /boot/vmlinuz-2.6.17-10-generic root=/dev/sda6 ro quiet splash locale=fi_FI
(tuo on minun rivi ennen muokkausta, saattaa toki vaihdellakin)

Tuohon sitten lisätään hand-off vaihtoehto, elikkä minä sain tulokseksi

Koodia:
kernel      /boot/vmlinuz-2.6.17-10-generic root=/dev/sda6 ro usb-handoff quiet splash locale=fi_FI

Tuolla ainakin minulla rupesivat USB-näppis ja hiiri toimimaan

P.S. Anteeksi epäselvä tekstini, ensimmäistä viestiäni vasta kirjoittelen. Kysykää toki jos tuossa on jotain epäselvyyksiä.
r e d