Kirjoittaja Aihe: Torrent ongelma..  (Luettu 3588 kertaa)

Sledgehammer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Torrent ongelma..
« : 26.11.05 - klo:12.26 »
Mulla on Ubuntu 5.10 koneella. Olis tarkoitus saada toimimaan Azureus kunnolla. Olen avannut palomuuriin (Firestarter) portit auki ja laittanut saman portin Azureuksen käyttöön. Kuitenkaan lataus- ja jakonopeus ei kasva ja NAT-ongelma vaivaa edelleen. Mikähän on vialla? WIndowspuolella bitcomet toimii aivan normaalisti. Linuxpuolella BitTornado toimii aivan niinkuin pitääkin.. Mutta olisihan se kiva saada Azureus toimimaan...:)

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Torrent ongelma..
« Vastaus #1 : 26.11.05 - klo:15.59 »
Onko käytössä ulkoinen modeemi jossa on NAT:ti päällä...jos on niin tee siihen NAT:tiin reikä valitsemalla sen modeemin configuresta "virtual server" ja laita sinne ne samat portit mitkä on käytössä Azussakin

Itelläni ainakin toimii niin enkä ole tarvinnut koko firestartteria

Sledgehammer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: Torrent ongelma..
« Vastaus #2 : 26.11.05 - klo:17.26 »
eiku mulla on taloyhtiön nettiliittymä. Eli seinään menee vaan johto eikä motukkaa ole ollenkaan... Että onko tälläiseen mahdollista saada Azureusta toimimaan?

Bermod

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: Torrent ongelma..
« Vastaus #3 : 26.11.05 - klo:17.34 »
Hmm, minullakin samantyylinen ongelma, Azureuksella ei tavara liiku yhtään mihinkään, mutta KTorrent toimii ilman mitään ongelmaa. TeleWellin TW-EA716:sta kyllä puukotettu, eikä vika siinä voi olla kun KTorrent kerran toimii :hmm:

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Torrent ongelma..
« Vastaus #4 : 26.11.05 - klo:18.56 »
Toki tavaran liikkuminen voi johtua vastapuolen hitaasta jakonopeudesta.

Joskus näyttää minullakin Azu sitä keltaista naamaa (ja NATti testissäkin sanoo että NAT ongelma)mutta kun antaa sen vaan olla niin kyllä se vihreäksi muuttuu(syytä en tiedä)...eli tällä tarkoitan sitä että oletko antanut sen Azun vaan olla jonkin aikaa ja katsonut vieläkö on NAT:ti ongelma

Noista taloyhtiön kaapeleista en tiedä, mutta voisikohan sielläkin olla jonkilainen rauta muurilla suojattu modeemi joka olisi koko taloyhtiön palomuurina ja siinä NATti päällä

Rock4Life

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Re: Torrent ongelma..
« Vastaus #5 : 27.11.05 - klo:20.14 »
eiku mulla on taloyhtiön nettiliittymä. Eli seinään menee vaan johto eikä motukkaa ole ollenkaan... Että onko tälläiseen mahdollista saada Azureusta toimimaan?

Kokemuksella voin sanoa, että ei tule onnistumaan.   :-\
Syy tähän on yksinkertaisesti se, että taloyhtiöiden oma laajakaista (HomePNA tekniikka) on palomuurilla suojattu.
Eli taloyhtiöissä oleva reititin ei päästä liikennettä läpi kuin parissa portissa. Esim. aMule toimii, mutta antaa joka ikinen kerta LowID ilmoituksen.
Ratkaisu tiedostojen jakoon on yksinkertaisesti se, että hankkii "oikean" laajakaistan. Eli adsl tai wlan tms. jossa kaikki asetukset voi tehdä itse.