Kirjoittaja Aihe: linux PS3:ssa  (Luettu 4339 kertaa)

Kirini

• Käyttäjä
    • Profiili
linux PS3:ssa
« : 12.04.07 - klo:15.22 »
Olin viikkopalaverissa ja yksi työkaveri mainitsi että hänellä on Playstation 3.... siinä samalla tuli esille että hänellä on siinä Linux asennettuna.
en muista mikä nimeltään joku yellow .... jotain ... mutta vain 10GB partitio sille.

onko muilla samaa....? kiinnostaisi käyttökokemukset.
- onko siihen näppäimistöä?
- saisikohan siihen vinen ja pelattua windows pelejä. (Olisi hauskaa nähdä windows peliä pelattavan PS3:lla, kun toisin päin ei onnistu  ;D)
- mitäs muuta tuolla voisi tehdä?

Kubuntu 6.10, P4,512mb(sdram),60gb+20gb,gforce fx5200,twinhanDVT alpha(usb)...

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: linux PS3:ssa
« Vastaus #1 : 12.04.07 - klo:17.23 »
Veikkaisin että kyseessä oli Yellow Dog linux...

en tiedä asiasta enempää mutta voit varmaan itsekkin googlettaa tuolla hakusanalla :)
YouTubessa on myös videoita ps3+linux härpäkkeistä

Tuplanolla

• Käyttäjä
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.04.07 - klo:17.38 »
Eikös PS3:sessa ollut ihan standardi USB-liitin? Tai sitten se oli Xbox 360.

Mitäs tietokoneella yleensä tehdään?
Irkataan, surffaillaan netissä, ...

- saisikohan siihen vinen ja pelattua windows pelejä. (Olisi hauskaa nähdä windows peliä pelattavan PS3:lla, kun toisin päin ei onnistu  ;D)
Voi sillä varmaan 2D-pelejä, mitkä eivät tarvitse näytönohjaimelta paljoa, koska Sony ei ole antanut PS3:sen näytönohjainpiiriä käytettäväksi vapaasti. Tai jotain sinne päin.

Minulla ei siis ole tollasta (ihan liian kallis mun kukkarolle) mutta varmaan aika kiva härpäke olisi.
Aika kallis kuitenkin pelkäksi tietokoneeksi.

Ai niin, eihän se Linux pyyhikkään sitä PS3:sen alkuperäistä ohjelmistoa pois :D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.04.07 - klo:18.03 »
Voi sillä varmaan 2D-pelejä, mitkä eivät tarvitse näytönohjaimelta paljoa, koska Sony ei ole antanut PS3:sen näytönohjainpiiriä käytettäväksi vapaasti. Tai jotain sinne päin.
Väärä suoritinarkkitehtuuri winelle. Joku darwine tms. joka emuloi myös x86 prossua on olemassa mikä toimisi luultavasti tolla cellilläkin, mutta se on ilmeisesti todella keskeneräinen ja hidas.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

khyliX

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.04.07 - klo:18.29 »
Kyselemäsi distro on Yellow Dog Linux, joka pohjautuu RedHat-Fedoraan.

Tässäpä osoite: http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/
khyliX

ljpp

• Käyttäjä
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
« Vastaus #5 : 03.03.08 - klo:21.01 »
Linux PlayStation 3:ssa saattaa näytellä vielä merkittävää roolia, kun kilpailu uudensukupolven konsoleissa kiihtyy. Sen lisäksi, että Linux laajentaa PS3:sen käyttömahdollisuudet desktop PC:n tasolle, on se myös helppo ja avoin kehitysalusta sovelluksille.

http://www.bitburners.com/articles/is-linux-the-secret-weapon-of-sony-playstation-3/3991/

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.08 - klo:16.21 »
Olin viikkopalaverissa ja yksi työkaveri mainitsi että hänellä on Playstation 3.... siinä samalla tuli esille että hänellä on siinä Linux asennettuna.
en muista mikä nimeltään joku yellow .... jotain ... mutta vain 10GB partitio sille.

onko muilla samaa....? kiinnostaisi käyttökokemukset.

Wineily ei onnistu tosiaan kun kone pohjautuu powerpc tekniikkaan. Tuo rajoittaa aika ajoin ja esim. flashin korvike gnash ei toimi kuin korkeintaan välttävästi. Itse käytän ubuntua, mutta onhan tuo aika kankea kun keskusmuistia ei löydy kuin n.200Mt, joka rajoittaa kyllä todella paljon käyttöä. Itse käytän tuota lähinnä nettiselailuun, sähköpostinlukemiseen ja musiikin kuunteluun lähiverkonkoneilta. Periaatteessa kaikki linuxissa toimivat usb laitteet pitäisi toimia, lukuunottamatta esim. nebulan usb digitvkorttia. Jokin virhe tuli muistaakseni liittyen juuri ppc pohjaisuuteen. Näppäimistönä käytän itse langatonta mininäppäimistöä, johon on integroituna optinen trackball (usb vastaanotin). Jopa videotoisto voi tökkiä hiukan ohjelmista riippuen, koska RSX piirin käyttöä on rajoitettu linux käytössä kiitos Sonyn. Ihan kohtuullinen kunhan ei odota mitään erikoisempaa. Itse ajattelin RSX:n olevan auki ja muistia olevan käytössä n.500Mt, sekä kiintolevynosioinnin olevan täysin vapaavalintainen, eli petyin aika pahasti. Kiintolevykin kun on kannettavista löydettävää mallia, eli hidas, niin tuolla pienellä k.muistinmäärällä jokainen vähänkään kokeneempi pc käyttäjä tietää swappiin osuessa käytön olevan melkoista liisteriä.

Suoraan sanottuna nuo Sonyn "desktop pc" linux puheet saa mielestäni jättää omaan arvoon. Suorituskyky on kuitenkin niin paljon heikompi kuin esim. 5 vuotta vanhoissa pöytäkoneissa.