Kirjoittaja Aihe: Asennuksessa ongelma.  (Luettu 2309 kertaa)

Telac

• Käyttäjä
    • Profiili
Asennuksessa ongelma.
« : 10.04.07 - klo:17.28 »

väittää, että ei olisi ollenkaan juuritiedostojärjestelmä vaikka onkin, ja kokeilin muitakin (paitsi sitä tyhjennä koko levy kohtaa.

eli automaattisesti ei tee sitä, ja itse kun yritän väittää että ei ole.

Telac

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Asennuksessa ongelma.
« Vastaus #1 : 10.04.07 - klo:21.00 »
niin, ja se, että ei ollut swappia ei ollut syy, kokeilin senkin kanssa

juyli

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.04.07 - klo:21.06 »
väittää, että ei olisi ollenkaan juuritiedostojärjestelmä vaikka onkin, ja kokeilin muitakin (paitsi sitä tyhjennä koko levy kohtaa.

Pieni vinkki, minkälaiseen rautaan ja mitä Ubuntu-versiota (I32/AMD64) asentamassa voisi auttaa haarukoimaan ongelma.

Edit:

Epäloogisuus on jo siinä, että /dev/sda3 viittaa jatkettuun osioon (extended), jolla on loogisen osio /dev/sda5 alias /media/sda5.
Siis /dev/sda3 on primääri jatkettuosio, eikä se voi olla juuriosio eli /

Sorry. Tuo ylläoleva oli melkoista sekoilua :(
« Viimeksi muokattu: 11.04.07 - klo:09.46 kirjoittanut juyli »

Telac

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.04.07 - klo:21.56 »
eli siis tuon 108Gb osion voin laittaa juureksi?

Telac

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.07 - klo:23.06 »
näinhän siinä kävi - ikinä en enää linusta edes ajattele, ihan vaik siksi, että itse olen totaali paska, liinus saa jäädä niille jotka osaavat

tuhosin E:/ levyn täysin. windowsin käytöstä eikä tiedostoja saanut palautettua - tuhosin sen nyt kaikki tiedostot vituralleen ja windows teemat menny ihan perseelleen.

Ked

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.04.07 - klo:00.08 »
Kärsivällisyyttä - mitä enemmän hätäilee, sitä enemmän luultavasti aiheutuu tuhoa.

Itse en ole koskaan kokeillut, mutta muistaisin jonkun joskus maininneen että osioinnin yhteydessä tuhoutuneita tiedostojakin pystyisi jollain ohjelmalla lukemaan (ellet ehtinyt jo formatoida ja asennella uutta windowsia yms. päälle).