Kirjoittaja Aihe: wli-u2-kg54 toimimaan, miten?  (Luettu 2132 kertaa)

Pallomasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
wli-u2-kg54 toimimaan, miten?
« : 08.04.07 - klo:12.31 »

Minulla on Buffalon wli-u2-kg54-ai ja wli-u2-kg54 wlan-palikat.   Tarkoitus olisi saada toinen niistä toimimaan Ubuntun kanssa (v.6.10). 

1. Laitoin tuon wli-u2-kg54 - tikun koneeseen kiinni
2. Käynnistin koneen
3. Järjestelmä > Ylläpito > Verkkoasetukset. Siellä näkyy Langaton verkkoyhteys.
4. Essid oikeaksi (eikös se ole sen langattoman verkon nimi johon haluaa yhdistää)
5. OK ja verkkolaite käyttöön.

Ja siihen se jäi, asetusten pitäisi olla kunnossa, mutta nettiin ei pääse..  :(  Miten tuon
saa yhdistämään?

 Auttakaa aloittelijaa, paljon kiitoksia..  :)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: wli-u2-kg54 toimimaan, miten?
« Vastaus #1 : 08.04.07 - klo:20.38 »
ilmeisesti sinulla tuo kortti ainakin periaatteessa pelaa, koska se löytyy tuolta verkkoasetuksista. voit vielä tarkistaa mitä tulostaa iwconfig

tuo verkkoasetuksetkin on vain qui, joka korvaa konsolissa näpyttelyä ja teksti editorilla muokkaamista, joten yksi mahdollisuus on asentaa toinen ohjelma.
Aloittelijoille olen täällä suositellut network-manager-gnome sovellusta, koska se on aika helppo käyttöinen ja itse käytän sitä, joten on helpointa neuvoa sen käytössä.

tuossa on sen ohjelman kotisivut, jos haluat tutustua. Kyseinen ohjelma löytyy ihan repoista tuolla samalla nimellä.
http://www.gnome.org/projects/NetworkManager/

ennen kuin asentelet ohjelmia niin kysytään vielä että onko verkkon nimi Essid näkyvä vai salattu? jos ei ole näkyvä voit kokeilla yhdistäisikö jos laittaa näkyväksi.
ja käytithän nyt ubuntua eli Gnomea, jos et niin silloin jokin muu ohjema olisi varmasti parempi.

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: wli-u2-kg54 toimimaan, miten?
« Vastaus #2 : 09.04.07 - klo:11.21 »
Minulla on myös WLI-U2-KG54, mutta se toimii ilman ongelmia. (Salaamaton ja WEP toimii, WPA ei) Minkätyyppiseen verkkoon yrität yhdistää?

Pallomasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: wli-u2-kg54 toimimaan, miten?
« Vastaus #3 : 23.05.07 - klo:15.58 »
sain toimimaan kun päivitin feistyyn.. Lukkoon!