Kirjoittaja Aihe: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)  (Luettu 3768 kertaa)

PkT

  • Vieras
Eli se ohjelma Ubuntussa jolla sai kirjoitettua vaikka  Kyrillisillä kirjaimilla.Todella kätevä ohjelma,kun täytyi saada biisien nimi tiedot muutettua oikein.Saakos samanlaista Kubuntun puolelle?Tokihan tuo copy/paste onnistuu tässäkin,mutta aina ei löydy sitä tekstiä mistä kopsata,niin pitää kirjoittaa sitten itse. Niin ja se tuli ihan Ubuntun asennuksen matkassa,että ei tarttenut asennella sitä koskaan erikseen.Pikkasen tää Kubuntu 6.10 on edistynyt! Ei oo tarttenut vetää töpseliä pois seinästä kertaakaan.Ei tiletä sillain kuin ennen! Musta tuli nyt KDE käyttäjä vihdoinkin :)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #1 : 05.04.07 - klo:01.58 »
Heips, olisiko kcharselect ohjelma jota olet hakemassa?

PkT

  • Vieras
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #2 : 05.04.07 - klo:13.28 »
Muuten ihan hyvä ohjelma,mutta mä en löydä venäjän kirjaimia ja juuri niitä tätteisin.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #3 : 05.04.07 - klo:14.57 »
Olenpa nyt gnomen puolella, mutta olen käyttänyt KDE:ssä kikkaretta näppäimistökartan lennossa vaihtamiseen. Jostain asetusten uumenista löytynee.

(Edit: Eli muistaakseni ei edes ollut erillinen ohjelma vaan ihan asetuksissa?)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #4 : 05.04.07 - klo:15.27 »
Olenpa nyt gnomen puolella, mutta olen käyttänyt KDE:ssä kikkaretta näppäimistökartan lennossa vaihtamiseen. Jostain asetusten uumenista löytynee.

(Edit: Eli muistaakseni ei edes ollut erillinen ohjelma vaan ihan asetuksissa?)
Näppäimistökarttaa voi toki vaihtaa asetuksista, mutta itse tajusin että tässä on erillinen ohjelma hakusessa.

Alkuperäiselle kysyjälle: koititko muilla kirjaisimilla? Kaikki eivät nimittäin välttämättä tue kyrillisiä merkkejä.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #5 : 05.04.07 - klo:15.44 »
Näppäimistökarttaa voi toki vaihtaa asetuksista, mutta itse tajusin että tässä on erillinen ohjelma hakusessa.

Mitä tekee erillisellä ohjelmalla, jos asetuksista voi laittaa paneeliin lippunappulan, jota klikkaamalla/rullaamalla näppäimistö vaihtuu? Sille taisi saada asetettua näppäinoikotietkin.

Tietty jos tarvitaan helpompi tapa löytää ne oikeat kyrilliset, kuin painella suomalaisen näppiksen nappeja summanmutikassa, niin tuo ei käy.

тетяis

PkT

  • Vieras
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #6 : 05.04.07 - klo:16.36 »
Kerkesin tottua siihen gnomen ohjelmaan.Sivulta valittiin kyrilliset ja sitten vaan siirrettiin tarvittavia kirjaimia alas riviin painettiin kopioi ja klikattiin tiedostoa,uudelleen nimeä ja liitä.Todella monimutkaisesti ehkä joidenkin mielestä,mutta itse tottuin tekemään sen juuri tolla taktiikalla,niin että se olis sujunut vaikka silmät kii. :)

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Kubuntuun "merkistökartta" ohjelma? En muista nimeä! :)
« Vastaus #7 : 05.04.07 - klo:16.51 »
Sivulta valittiin kyrilliset ja sitten vaan siirrettiin tarvittavia kirjaimia alas riviin painettiin kopioi ja klikattiin

ok. Tuollaista en tiedä. Ja jos harvoin tarvitsee kyrillisiä niin varmaan tuo on helpompi tapa.
Pahoittelut sähläämisestä.