Kirjoittaja Aihe: Outo tulostus ongelma  (Luettu 1925 kertaa)

Jpeg

• Käyttäjä
    • Profiili
Outo tulostus ongelma
« : 03.04.07 - klo:21.50 »
Moro!

Eli ogelma on seuraavanlainen:
Minulla toimii ubuntu serverinä ja verkossa on 3 normaalia kannettavaa, xp käyttöjärjestelmällä.
Olen asentanut ubuntuun HP laserjet 5L tulostimen ja asennus onnistui ihan moitteettomasti.
Conffasin cupsya ja smb:tä siten, että sain jaettua tulostin windows koneisiin.
Jokaiseen koneeseen pystyy kyllä asentamaan tuon jaetun ubuntulla olevan tulostimen ja jokaisessa läppärissä se toimii.
Nyt ongelma on siinä, että ainoastaan yhdessä koneessa tulostus toimii täysin moitteettomasti, lähes ilman viivettä, mutta
näissä kahdessa muussa koneessa viivettä on vähintään minuutti / per tulostus. Ja tulostimen asennus kestää iäisyyden.
Kummallista tämä on siksi, että kaikki xp koneet ovat samanlaisia, kaikki ovat uusia kaikki asetukset ovat samat
kaikki on langattomassa lähiverkossa ja kaikille olen antanut täydet oikeudet ym ym.
Kaikilla koneilla kyllä tiedostojen siirto ubuntusta onnistuu moitteettomasti molempiin suuntiin, mutta tosiaan
tulostus ei toimi kuin yhdestä koneesta.
Olisiko kellään mitään neuvoja...alkaa tässä päreet käymään melko kuumana jo näiden romujen kanssa.

Jpeg

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Outo tulostus ongelma
« Vastaus #1 : 04.04.07 - klo:17.07 »
Vielä samasta:
Eli tällä yhdellä koneella millä tulostus toimii viiveettä on tulostimen porteissa suora portti ubuntussa olevaan tulostimeen.
Näissä kahdessa muussa koneessa ei moista porttia ole enkä sitä ole pystynyt mistään lisäämään.

Tosiaan tältä toimivalta koneelta lähtee dataa noin 100 kt, kun tulostamisen aloittaa
ja näiltä kahdelta muulta koneelta lähtee 20 megaa dataa, ennen kuin mitään tapahtuu tulostimella.

Löytyisikö jotain neuvoa mitä voisin kokeilla?

nebula

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Outo tulostus ongelma
« Vastaus #2 : 05.04.07 - klo:10.31 »
samankaltaista ongelmaa pukkaa täälläkin....mielenkiinnolla odotan vastauksia.