Kirjoittaja Aihe: D-Link ja ajurin teko ongelma  (Luettu 1824 kertaa)

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
D-Link ja ajurin teko ongelma
« : 31.03.07 - klo:10.08 »
Yritän olla oma-aloitteinen ja asentaa ihan itse D-Link DWL-G122 ver C1:n koneeseeni.
Tuon mukaan olen yrittämässä: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/RalinkRT73

Jonkun verran on ollur soveltamista, file ei ollut ihan tuolla, ja editointi piti soveltaa, mutta mikä menee pieleen kun yritän "compile" kohtaa tehdä. Eli saan moisen virhe ilmoituksen:

jari@makkari:~/RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6/Module$ sudo cp Makefile.6  ./Makefile
Password:

jari@makkari:~/RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6/Module$ make all
make -C /lib/modules/2.6.15-28-386/build SUBDIRS=/home/jari/RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6/Module modules
make: *** /lib/modules/2.6.15-28-386/build: No such file or directory. Seis.
make: *** [all] Virhe 2

Siis toi ensimmäinen kohta meni ilman virheilmoitusta, mutta toi toinen ei. Puuttuuko minulta tiedosto vai hakemisto?

6.06 Dapperilla mennään.

Ja miksikö olen liikenteessä? Kun kellot siirrettiin kesäaikaan, ADSL käkkylä vaati ivo -resetin ja WLAN puoli otti itseensä ja lakkasi toimimasta. Nyt sitten pitää vaihtaa kalustoa ja saada vermeet taas toimimaan.

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: D-Link ja ajurin teko ongelma
« Vastaus #1 : 03.04.07 - klo:20.18 »
Seuraava vaihe matkalla onneen:

Otin uudet ohjeet kokeiluun, http://wiki.ubuntu-it.org/RalinkRT73 noita soveltaen sain D-Linkin toimimaan (heh jotenkuten...).

Italian kieltä en ymmärrä, ja vielä vähemmän mitä noi komennot tekee...
Mutta vähän arvaten ja jonkin verran ubuntua räplänneenä olen lähempänä tavoitetta.
Nyt siis toi D-Link toimii, tosin ei oman tukiasemani kautta. Jollakin naapurilla salaamaton tukiasema, sitä kautta saan Ubuntu -koneeni internettiin. Nyt sitten täytyy löytää minne pitää mitäkin laittaa jotta saisi tuon yhteyden oman tukiasemani kautta toimimaan.

Jahka kerkeän perehtyä mitä tuli tehtyä ja mitä haluan seuraavaksi tietää, palaan astialle.

Ei vaan jaksa ymmärtää miksi WLAN on näin vaikea juttu, ei siis minulle vaan käyttikselle.


ps. Tytär kun tuli kurkkimaan olkapään yli mitä teen, hän kysyi kenen kanssa juttelen. Vastasin hänelle että en kenenkään kanssa. Meni hetki ennekuin ymmärsin että hän luuli minun mesettävän tms. siis kun olin komentorivillä.

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: D-Link ja ajurin teko ongelma
« Vastaus #2 : 05.04.07 - klo:22.06 »
Kyllä kun riittävästi veivaa niin onnistuukin. Siis ei laatua vaan määrää.
Tuon italiano ohjeen mukaan pääsin tavoitteeseen.
Jostakin syystä oli kaksi kertaa /etc/network/interfaces tiedostossa "auto rausb0".
WEP salauksellahan minä olen liikenteessä, ja DHCP:llä, en staattisella niinkuin ohjeessa.

Niin, ilmeisesti oma näppivirhe, mutta siinä toisessa käyttiksessä ei tarvi näppäillä näin paljon.