Omasta mielestä olisi myös tärkeää panostaa vapaiden 3D ajureiden kehitykseen (avivo,r300 ja nouveau).
Jeps, totta kyllä. Onneksi noihin myös panostetaan.
Canonical ilmeisesti palkkasi jotain 3D-ohjelmoijia kehittämään efektejä. Mielestäni heidän olisi ehdottomasti pitänyt palkata porukkaa kehittämään itse teknologia ensin kuntoon. Efekteillä ei tee mitään jos perusta ei ole kunnossa.
Myös ihan perusikkunoiden piirtonopeutta Gnomessa tulisi kehittää vielä paljon.
Itseltä mennyt usko jo vuosi sitten. Tuosta on maristu ja puhuttu jo _niin_ paljon eikä mitään tapahtunut, että olen hyväksynyt tosiasian, että työpöytäni nykii ja pykii kunnes Glitz saadaan käyttöön. Mielestäni tuo pitäisi saada kyllä ilman kiihdytystäkin salamannopeaksi, mutta ilmeisesti se ei ole sitten mahdollista... *köh*. Nojuu, toivon KDE4:n ja Qt 4.x:n hiillostavan GNOME/GTK+/Cairo/yms. kehittäjiä oikein kunnolla.
Itselleni nuo 3D efektit eivät ole tärkeitä, vaikka ovathan ne "siistejä". Vistassakin ne ovat lähinnä vaan "kikka" joka otetaan pois käytöstä hetken kikkailujen jälkeen, koska vistankin tapauksessa on niiden kanssa ongelmia (videotoisto, webbisivut, renderöinti).
Jeeps, itse odotan vain ja ainoastaan noiden nopeuttavan käyttökokemusta. Toivottavasti tulevaisuudessa kehitetään myös paljon käytännöllisiä UI:ta. Valitettavasti avoimen lähdekoodin projekteissa UI on yleensä ollut ohjelmoijien tekeleitä ja sen huomannut.