Kirjoittaja Aihe: Linux-Tuki.fi  (Luettu 4289 kertaa)

moonstone

  • Vieras
Linux-Tuki.fi
« : 23.11.05 - klo:14.52 »
http://www.linux-tuki.fi/tiedotteet

Hyvältä näyttää. Itse kovasti toivon, että ainakin avoimien softien kääntäminen ym. tuki keskittyisi jollain tavalla tuon systeemin alle.

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Linux-Tuki.fi
« Vastaus #1 : 23.11.05 - klo:17.29 »
http://www.linux-tuki.fi/tiedotteet

Hyvältä näyttää. Itse kovasti toivon, että ainakin avoimien softien kääntäminen ym. tuki keskittyisi jollain tavalla tuon systeemin alle.

Mielummin pidetään Linux kaupallisuudesta mahdollisimman vapaana - tuo on yritys, jonka palveluista laskutetaan asiakasta ... täällä ja muilla Linux-foorumeilla tukea ja neuvoja saa ilmaiseksi :D

Lainaus käyttäjältä: Linux-Tuki.fi
Arvonlisävero 22%:

    * Perustuki 38€ / tunti.
    * Pikatuki* 68€ / tunti

* Pikatuki: kun asiakas haluaa ongelmansa ratkaistavan mahdollisimman nopeasti (viimeistään vuorokauden sisällä tukipyynnöstä)

Minimilaskutus on puoli tuntia. Laskutettava työn kestoaika pyöristetään ylöspäin lähimpään puoleen tuntiin. Lisäksi laskutamme mahdolliset matkakulut todellisten kustannusten mukaan.

Huomioi että varsinaisen ongelman ratkaisemisen ohella neuvomme myös miten voit hyödyntää Linuxia tehokkaammin, joten saat varmasti vastinetta rahoillesi.

Että ei ihan halpaa tuokaan ole - Ubuntu-yhteisössä taas ne, jotka tuntevat systeemin kuin omat taskunsa, tekevät työn ilmaiseksi ja kaikkien yhteiseksi hyödyksi ... näin minäkin tekisin jos osaisin koko systeemin läpikotaisin - ehkä joskus olen kykenevä antamaan myös jotain, nyt olen enemmän sillä saamapuolella...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Linux-Tuki.fi
« Vastaus #2 : 23.11.05 - klo:17.43 »
Mielummin pidetään Linux kaupallisuudesta mahdollisimman vapaana - tuo on yritys, jonka palveluista laskutetaan asiakasta ... täällä ja muilla Linux-foorumeilla tukea ja neuvoja saa ilmaiseksi :D

minä kyllä toivon moonstonen kanssa, että tuo kaupallinen tuki ottaa tuulta alleen. eikä tuo kaupallsituminen ole sinänsä paha asia linuxille, jos homma pysyy siitä huolimatta vapaana. se vaan on niin, että firmojen tuki käyttikselle tietää pitkällä tähtäimellä parempaa rautatukea (speksejä saatavilla, referenssiajureita valmsitajilta, jne.) ja nykyistä enemmän niitä joidenkin kaipaamia kaupallisiakin softia. aika harva firma haluaa tarjota softalleen kaupallista tukea ympäristöön joka ei itse ole kaupallisesti tuettu.

... täällä ja muilla Linux-foorumeilla tukea ja neuvoja saa ilmaiseksi :D

niin saa ja se onkin hemmetin hyvä asia, kotikäyttäjälle. yksikään (ei atk) firma ei kuitenkaan ala asentamaan itselleen järjestelmää johon saa tukea vain jostain foorumilta, josta sekään ei ole varmaa. firmat haluavat, että heillä on joku jonka puoleen kääntyä ongelmatilanteissa ja ovat valmiita maksamaan siitä. toki yritykset joilla on oma asiantunteva atk-osasti, ei tarvitse välttämättä tuollaista ulkopuolista tukea, mutta silloin yrityksenkin koko alkaa olemaan hieman eri luokkaa.

Että ei ihan halpaa tuokaan ole - Ubuntu-yhteisössä taas ne, jotka tuntevat systeemin kuin omat taskunsa, tekevät työn ilmaiseksi ja kaikkien yhteiseksi hyödyksi ...

ei olekaan, mutta ei ole mikään muukaan työ. ainakaan minä en misään nimessä haluaisi alkaa jonkun yrityksen mikrotueksi ilman mitään korvausta. yksityisten loppukäyttäjien auttaminen on ihan toinen juttu.

näin minäkin tekisin jos osaisin koko systeemin läpikotaisin

saakos sinulta sitten tulevaisuudessa ilmaista puhelintukeakin, vaikka keskellä yötä?
Janne

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Linux-Tuki.fi
« Vastaus #3 : 23.11.05 - klo:18.07 »
minä kyllä toivon moonstonen kanssa, että tuo kaupallinen tuki ottaa tuulta alleen. eikä tuo kaupallsituminen ole sinänsä paha asia linuxille, jos homma pysyy siitä huolimatta vapaana. se vaan on niin, että firmojen tuki käyttikselle tietää pitkällä tähtäimellä parempaa rautatukea (speksejä saatavilla, referenssiajureita valmsitajilta, jne.) ja nykyistä enemmän niitä joidenkin kaipaamia kaupallisiakin softia. aika harva firma haluaa tarjota softalleen kaupallista tukea ympäristöön joka ei itse ole kaupallisesti tuettu.

Joo - ajattelinkin ääneen [ts. kirjallisesti] yksittäisen käyttäjän tilannetta - tottahan tuo, etteivät firmat siirry Linuxiin ilman olemassaolevaa ja takuuvarmasti toimivaa tukea ja siitä seuraa kyllä tuo mainitsemasi parempi rautatuki. Se hinnasto, minkä laitoin, oli muuten juuri yksityishenkilöille ...

Lainaus
niin saa ja se onkin hemmetin hyvä asia, kotikäyttäjälle. yksikään (ei atk) firma ei kuitenkaan ala asentamaan itselleen järjestelmää johon saa tukea vain jostain foorumilta, josta sekään ei ole varmaa. firmat haluavat, että heillä on joku jonka puoleen kääntyä ongelmatilanteissa ja ovat valmiita maksamaan siitä. toki yritykset joilla on oma asiantunteva atk-osasti, ei tarvitse välttämättä tuollaista ulkopuolista tukea, mutta silloin yrityksenkin koko alkaa olemaan hieman eri luokkaa.

Varmankin noin - poikkeuksena itse Linuxiin ja sen sovellusohjelmiin erikoistuneet firmat :) Näissä ne osaajat ovat jo oman talon väkeä.

Lainaus
ei olekaan, mutta ei ole mikään muukaan työ. ainakaan minä en misään nimessä haluaisi alkaa jonkun yrityksen mikrotueksi ilman mitään korvausta. yksityisten loppukäyttäjien auttaminen on ihan toinen juttu.

Viittaan taas siihen mainitsemaani ääneenajatteluun yksityiskäyttäjän näkökulmasta. Jos olisin Linux-guru ja työskentelisin ko. alalla, odottaisin myös saavani palkkaa työstäni ... Nämä foorumit ovat siten nimenomaan yksityisten kanavia ongelmien ratkomisiksi ja hyvä näin.

Lainaus
saakos sinulta sitten tulevaisuudessa ilmaista puhelintukeakin, vaikka keskellä yötä?

 ;D - luultavasti ei, koska kännykkäni on äänettömänä yöaikaan - ei ole kivaa herätä virheellisesti näppäillyn numeron takia ...

Jostain merkillisen käsittämättömästä syystä omalla työpaikallani ollaan taas sitoutumassa wintoosaan entistä pahemmin ... ote sähköpostista :

Lainaus käyttäjältä: Leipäpuuni ATK-ylläpito
Vanha GommunigatePro palvelu päättyy periaatteessa 15.12. Sitä ennen henkilökunnan postitilit siirretään uuteen palveluun niiden
osalta, joiden postitilit eivät vielä ole uudessa järjestelmässä. Tässä
kohtaa voi siis vielä vaikuttaa milloin tämä tapahtuu.

AIKATAULU

1. xyz:n postitilit siirretään tiettynä valittuina yhtenä tai kahtena
päivänä. Ehdotan toiseksi päiväksi 5.12. Toinen voisi olla 12.12.

***Siirron  aikana ei saa olla positohjelmia auki.***
...........
........... [wintoosapalvelimen ylistystä]
...........

MIKÄ MUUTTUU

- IMAP protokollan käyttäjät (vain sähköposti)

Periaatteessa sähköpostiohjelman käytön osalta ei mikään.
Asiakasohjelmaan, Thunderbird, Netscape, Eudora, Outlook, ohjelmassa
määritellään IMAP-palvelimeksi owa.xxx.yyy postinsiirron jälkeen.

- POP protokollan käyttäjät

Tätä vaihtoehtoa ei käsittääkseni enää ole tarjolla.

- MAPI, käyttäjät Outlook.

Saadaksesi koko MS Exchangen järjestelmän edut
ryhmätyömahdollisuuksineen ja kalentereineen, on hyvä päivittäää
koneeseen uusi Office 2003 ja sopia Outlookin virittämisestä koneeseen.
Ilmoita päivityshalustasi erikseen.[/i]

Ilmankos työkoneeni Firestarterin lokissa on talon sisältä tulleita yhteydenottoyrityksi runsaasti -> ilmeisesti koitetaan edästi päivittää wintoosaa, vaan ei Ubuntu huoli niitä...

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Linux-Tuki.fi
« Vastaus #4 : 30.12.05 - klo:06.26 »
http://www.linux-tuki.fi/tiedotteet

Hyvältä näyttää. Itse kovasti toivon, että ainakin avoimien softien kääntäminen ym. tuki keskittyisi jollain tavalla tuon systeemin alle.
Ainakin softien kääntäminen ym.? Siis täh... Meinaatko, että alkaisivat suomentamaan softaa tjsp? Ja minusta nuo hinnatkaan ei kovin kalliilta kuulosta konsultoinnista...

Mr.Q

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Linux-Tuki.fi
« Vastaus #5 : 05.01.06 - klo:02.25 »
Vai sillä lailla ei yhtään hassumpi homma, nyt voi siis saada apua ihan tukihenkilöltä kädestäpitäen, jos joutuisin kiperään paikkaan Ubuntun kanssa. Tosin saahan täältä foorumiltakin kelpo ohjeita/neuvoja ongelmaan kuin ongelmaan.

(Huom! Olen onneton untuvikko Linuxin saati Ubuntu distron kanssa)