Itse tutustuin Linuxiin, kun tuli ostettua marketin hyllyltä halta läppäri Windows Vistalla. Totesin heti ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä, ettei sillä tee yhtikäs mitään. Läppärin sai kuitenkin päivittää Windows 7:aan edullisesti, mutta tätä varten piti tilata asennuslevy. Tämän päivityslevyn tulo postissa kesti useita viikkoja ja kävikin niin, että ehdin asentaa Kubuntun koneeseen, eikä Windows 7 kiinnostanut sen jälkeen tippaakaan. Kubuntun 500 % lyhyempi käynnistysnopeus ja yleinen käytön sujuvuus suorastaan järkyttivät. Vastakkaisen sukupuolen edustaja oli ensin Linuxia vastaan, mutta huomasi kuitenkin pian, ettei Linuxiin siirtyminen tarkoittanut mistään luopumista; Skypet ja kaikki toimivat kuten ennenkin.
Hyviä kokemuksia Kubuntun kanssa:
+Dolphin tiedostonhallinnan puolita-toiminto ja välilehdet. Ei tarvitse avata useampaa ikkunaa tiedostojen kopiointia varten
+Kun Amarok soitin on käytössä, voi painella tiedostonhallinnassa musiikkikappaleita, ja Amarok tekee niistä automaattisesti soittolistan (soitetaan siinä järjestyksessä, kun ne on klikattu). Ohjelma pysyy vielä nätisti alapaneelissa, eikä sitä tarvitse avata erikseen.
+Kubuntu antaa täysin vapaat kädet muokata työpöytää. Siis ihan kaikkea voi muokata: itse alapaneelia, näppäimistöä, teemoja... Itse, kun en käytä pageup ja pakedown näppäimiä, niin valjastin ne ohjaamaan Amarok musiikkisoitinta. Tällainen vapaus voi olla joillekin käyttäjille liikaa, mutta he varmasti käyttävät mieluummin Gnomea/Unitya.
+SpeedCrunch on mahtava laskin.
+Canonin tulostimeen ei tarvinnut asentaa ajureita, vaan se toimi heti, kun usbin tökkäsi laitteeseen kiinni
+Työpöydän widgetit paljon hienommat ja monikäyttöisemmät, kuin windowsissa.
+Klipper-leikepöytätyökalu. Muistaa useampia tekstejä, jotka on tullut kopioitua. Miten ennen onkaan pärjännyt ilman tuota?
+Esim. Dolphin tiedostohallintaan tai Okular PDF-lukijaan voi itse laittaa sellaiset pikatoiminnot näkyviin kuin vain haluaa.
+Musiikin äänenvoimakkuuden säätö alapaneelista toimii myös hiiren rullalla! Laittaa vaan osoittimen äänitorven kuvan päälle ja pyörittää rullaa niin johan säätyy ääni.