Kirjoittaja Aihe: Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10  (Luettu 2149 kertaa)

Piittinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10
« : 25.03.07 - klo:01.25 »
Elikkäs tarvitsisin apua Nvidia GeForce 6600 ajureiden asennuksessa :Ubuntu 6.10 AMD64:
Ohjeita oon netistä löytäny vaikka kuinka monta, mutta yhdenkään avulla en ole saanut toimimaan :S
Voisiko joku neuvoa tässä asennuksessa? Ohjeita/linkkiä niiltä jotka ovat itse saaneet samoilla ohjeilla toimimaan nuo ajurit.

samsunix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
    • samuliweb
Vs: Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10
« Vastaus #1 : 25.03.07 - klo:10.47 »
Katsoitko jo wikibediaan? Itsellä myös nvidia ja 64bit ubuntu ja näillä ohjeilla meni kivuttomasti:

Lainaus
Nvidia

Nvidian 3D-ajurit saat käyttöösi asentamalla paketit

    nvidia-glx
    nvidia-kernel-common
elikkäpä
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install nvidia-glx
sudo apt-get install nvidia-kernel-common
Lainaus
Ajurit otetaan käyttöön kirjoittamalla komentorivillä:

   
Koodia: [Valitse]
sudo nvidia-glx-config enable
Tämän jälkeen käynnistä graafinen ympäristö uudelleen painamalla Ctrl + Alt + Backspace.
ja luultavasti kun saat Xän päälle se päivittää ensimmäisenä kernelin jonkajälkeen ainakin mun nvidia lakkasi toimimasta...
joten kun pääset tekstitilaan (mahdolisesti parin virheilmoituksen jälkeen) näppäile:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install linux-genericja sitten ctrl + alt + backspace tai
Koodia: [Valitse]
sudo shutdown now -r

ja jos kaikki meni kuten mulla, niin kaikki toimii?! (tosin mulla ei nyt ollut justiin tuo kortti)





Paako

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10
« Vastaus #2 : 25.03.07 - klo:21.10 »
Minulla toimi muuten saman ohjeen mukaan, mutta kun annat päätteessä sen komennon sudo nvidia-glx-config enable ja ctrl+alt+backspace, niin kirjaudu tekstitilaan ja komenna sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg ja laita valikosta ajuriksi nvidia ja valitse sopivat resoluutiot, mitkä on käytössä. Sitte muistaakseni joko kokeilet antaa tekstitilassa komennon startx tai buuttaat koko koneen. Mulla lähti ainaki toimiin. Voi olla että näppiksen ääkköset hukkuu, mutta saat sen takas Järjestelmä--> asetukset--> näppäimistö--> asettelut. Lisää suomi listaan, aseta oletukseksi ja vaikka poista se englanti/amerikka mikä lie

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10
« Vastaus #3 : 22.06.07 - klo:03.47 »
Kas kummaa sehän toimi. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 22.06.07 - klo:04.05 kirjoittanut tetrafuran »
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Apua Nvidia ajureissa AMD64 Ubuntu 6.10
« Vastaus #4 : 24.06.07 - klo:00.57 »
Yks juttu vaan tuli vastaan. Hibernate -toiminto toimii, mutta siitä normaaliin käyttöön palaaminen ei onnistu. Käynnistyksessä näyttö vain jää mustaksi ja mitään ei tapahdu. Tämä selvästikin liittyy nvidian ajureihin tai muuhun sen asennuksessta tapahtuneeseen. Ennen tuota hibernate toimi niin kuin pitää.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.