Kirjoittaja Aihe: dv to dvd  (Luettu 2895 kertaa)

apina

• Käyttäjä
    • Profiili
dv to dvd
« : 21.11.05 - klo:22.06 »
Olisi tarve saada dv-kasetit dvd-levyille.
Onko olemassa ohjelmaa, joka tekisi prosessin alusta loppuun automaattisesti ?

tohtoriS

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: dv to dvd
« Vastaus #1 : 22.11.05 - klo:00.03 »
Täysin automaattisesta en tiedä, mutta Kinolla ja DVDStyler:llä itse olen ainakin noita siirtänyt ja hyvin on toiminut. Pientä säätämistä tuo ehkä vaatii mutta kokonaisuudessaan hyvin kivuttomasti sujuu ensin kaapaten ja pakaten (sekä halutessa vähän leikaten) kinolla ja valikoiden teko ja polttaminen DVDStylerillä.

Kino löytyy paketti kirjastosta ja lisätietoa http://www.kinodv.org/
DVDStylerin joutuu itse hakemaan ja asentamaan tuolta http://dvdstyler.sourceforge.net
« Viimeksi muokattu: 22.11.05 - klo:18.43 kirjoittanut tohtoriS »

miksa007

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: dv to dvd
« Vastaus #2 : 15.01.08 - klo:08.46 »
Jatkokysymys:

Olen kuvaillut Sonyn videokameralla ja nyt olen onnistunut siirtämään Kinon avulla videot dv muodossa kubuntuuni. Siirrettyjen dv-videoiden laatu on hyvä. 
Edelleen olen Kinoa käyttäen exportannut videot dvd muotoon(kinon oletusasetuksilla). Mutta mutta...

Dvd:n laatu on erittäin heikko verrattuna alkuperäisen dv tiedoston laatuun. MPeg muunnoksessa tapahtuu jotain ja virhe ilmenee kun videossa on liikkuvia osia(liike on epäselvää). Tausta näkyy selvänä(kuten alkuperäisessä dv muodossa).

Esimerkki: video -Lapset juoksemassa pihalla. Piha näkyy selvänä mutta liikkuvat lapset ovat epäselviä.

Mitenköhän tuota lähtisi korjaamaan?
Asetuksia muuttamalla?
Mpeg dekooderin vaihdolla?

Lähinnä kiinnostaisi, jos jollain olisi antaa valmiit notulit Kinon oikeiksi asetuksiksi.

PS. Otsikko oli jo oikea, joten tähän on hyvä lisätä

jounionni

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: dv to dvd
« Vastaus #3 : 19.01.08 - klo:14.50 »
Jatkokysymys:

Olen kuvaillut Sonyn videokameralla ja nyt olen onnistunut siirtämään Kinon avulla videot dv muodossa kubuntuuni. Siirrettyjen dv-videoiden laatu on hyvä. 
Edelleen olen Kinoa käyttäen exportannut videot dvd muotoon(kinon oletusasetuksilla). Mutta mutta...

Dvd:n laatu on erittäin heikko verrattuna alkuperäisen dv tiedoston laatuun. MPeg muunnoksessa tapahtuu jotain ja virhe ilmenee kun videossa on liikkuvia osia(liike on epäselvää). Tausta näkyy selvänä(kuten alkuperäisessä dv muodossa).

Esimerkki: video -Lapset juoksemassa pihalla. Piha näkyy selvänä mutta liikkuvat lapset ovat epäselviä.

Mitenköhän tuota lähtisi korjaamaan?
Asetuksia muuttamalla?
Mpeg dekooderin vaihdolla?

Lähinnä kiinnostaisi, jos jollain olisi antaa valmiit notulit Kinon oikeiksi asetuksiksi.

PS. Otsikko oli jo oikea, joten tähän on hyvä lisätä
Onko kukaan kokeillut DeVeDe.tä. Olen tehnyt sillä kaksi  DVD-levyä digitv:n kovalevytallenteista. Olen kaapannut Kaffeinelta satelliittitv:n ja maanpäälisen (Ylen) lähetyksiä kovalevylle. Olen niistä sitten Avidemuxilla muuntanut mpeg-muotoon iso-tiedostoiksi ja sitten niistä tehnyt DeVEDellä DVD-levyiksi. Helppoa kuin mikä ja näkyy tavallisella DVD-soittimella. Aloitin aivan muutama päivä sitten joten ei ole paljon kokemusta mutta onnistui!