Kirjoittaja Aihe: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu  (Luettu 2537 kertaa)

Jotte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« : 23.03.07 - klo:06.48 »
Kuvien tuonti (import) Canon kamerasta on tähän asti onnistunut ongelmitta. Nyt kuitenkin tulee seuraavanlainen virheilmoitus:

An error occurred in the io-library ('Could not claim the USB device'): Could not claim interface 0 (Operation not permitted). Make sure no other program or kernel module (such as sdc2xx, stv680, spca50x) is using the device and you have read/write access to the device.

Mitä tuo tarkoittaa ja missä vika?

jurkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« Vastaus #1 : 23.03.07 - klo:09.40 »

laaksot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« Vastaus #2 : 26.03.07 - klo:22.50 »
Hei.
Kiitos hyvästä linkistä, sillä sama kysymys painoi myös minun mieltäni.

"Binary package hint: libgphoto2-2

The file /etc/udev/rules.d/45-libgphoto2.rules says in line 3:

BUS!="usb*", GOTO="libgphoto2_rules_end"

while recenly updated udev doesn't produce BUS properties in corresponding event. Thus this line makes the whole file useless, because BUS!="usb*" is never true.

Something like

SUBSYSTEM!="usb_device", GOTO="libgphoto2_rules_end"

instead would work."

Näillä ohjeilla lähti kuvien tuonti ainakin täällä pelaamaan.

Tapsa.

samu84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« Vastaus #3 : 21.04.07 - klo:19.08 »
Itelläni vähän samaa onkelmaa... Itelläni on canon powershot a430 ja digikam kyllä tunnistaa kameran muttei saa yhteyttä siihen. Tämä siis on toiminut ihan hyvin aikasemmin, viimeaikoina ruvennu reistaamaan. Kaverilla on powershot a410 minkä tuo kyllä tunnistaa, muttei tunnistanut sitäkään vähän aikaa takaperin. Kaapelissa / kamerassa ei pitäisi olla mitään vikaa koska winblowsilla tuo kyllä onnistuu... Kokeilin tuon rivin pätkän vaihtoa tuohon tiedostoon mutta sillä ei ollu mitään vaikutusta,,,

Marque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« Vastaus #4 : 04.05.07 - klo:17.40 »
tää ny o varmaa tyhmä kysymys, mut miten pääsen ton koodin vaihtaa pääkäyttäjänä? väittää mulle, et vain luku, vaik olen salasanalla kirjautunu?

Oon tyhmä. kiitti. :)

Marque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Kuvien tuonti Canon kamerasta ei onnistu
« Vastaus #5 : 04.05.07 - klo:18.04 »
ei midist. toimii.... ::)