Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 6.06:n (PC x86) asennus jumiutui; ei suostu enään boottaamaan?  (Luettu 2172 kertaa)

Nike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Joo, elikkä tilasin tuon 6.06:n asennus cd:n, ja aloin asentamaan sitä. Kaikki meni ok, kokeiilin että äänet toimii jne., asennus alkoi normaalisti. Kun palkki näytti että 94% asennuksesta on valmis, koko homma jumiutui (yli puoli tuntia kesti). Buutatessani koneen uudestaan cd sisällä asemassa,saan nyt koko ajan saman virheilmoituksen: " boot from ATAPI-CD-ROM... Error loading operating system". Mitä tehdä?  Kiitos etukäteen.

Nike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Kenelläkään mitään ehdotusta? Koska en todellakaan itse pääse mihinkään tästä pattitilanteesta...  ???

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Kenelläkään mitään ehdotusta? Koska en todellakaan itse pääse mihinkään tästä pattitilanteesta...  ???
Varminta olisi polttaa uusi cd-levy ja asentaa Ubuntu siltä. Jos sekään ei toimisi, voisi kokeilla Alternate asennus-cd:tä.
alias vililikku

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1517
    • Profiili
mitkä mahtavat olla koneen tehot?
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Nike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
900mhz ja 512. Ja kovalevy on 40G. 

Olen kokeillut boottausta myös Mandrake Linux- cd:llä ja Windows XP- cd:llä,mutta kumpikin antavat saman tuloksen. Ja Ubuntu levyssä ei ole ainottakaan naarmua,hohtaa kuin Naantalin aurinko. Onko jotenkin mahdollista formatoida koko hoito ja aloittaa alusta (ja auttaisiko se edes?)?

kukasielon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
900mhz ja 512. Ja kovalevy on 40G. 

Onko jotenkin mahdollista formatoida koko hoito ja aloittaa alusta (ja auttaisiko se edes?)?

Korppuasemalta(jos on) esim. PQmagic hoitaa homman mukavasti. Pystyt muokkaamaan kovalevysi niin kuin haluat. Itselläni on joku versio?, mutta joudun kikkailemaan ihan tarpeeksi win95- käynnistys+ Pqmagic levyke, muuten voisin lähettää vaikka E-mailina. PQMagic:n 1 levyke vaurioitunut.... laiton kopio... ;D