Kirjoittaja Aihe: Skype hidastaa muuta toimintaa  (Luettu 4209 kertaa)

larpa

  • Vieras
Skype hidastaa muuta toimintaa
« : 21.03.07 - klo:19.12 »
En tiedä onko aiheesta aiemmin kirjoitettu, en ainakaan löytänyt.

Ongelmana on se, että kun joku "chattailee" skypellä, niin kaikki toiminta silloin pysähtyy.
Tämä tapahtuu silloin kun pitkästä aikaa joku avaa "uuden" yhteyden, eli en ole vaikka muutamaan tuntiin "chattaillut" sen jonkun kanssa.

Toiminnan pysähtyminen tarkoittaa: Hiirtä ei voi liikuttaa(osoitin ei liiku näytöllä), näppäimistöltä ei lueta käskyjä.
Kuitenkin sitten kun viesti pompsahtaa oikeaan alakulmaan ja kuuluu se skypen "chatti"- ääni, niin kaikki palautuu ennalleen.
Se mitä tein pysähtymisen aikana hiirellä tai näppäimistöllä tapahtuu viiveellä, eli sen jälkeen kun sen jonkun lähettämä "chatti"-viesti on saapunut minulle.
Pysähtymisen aikana ohjelmat siis pyörivät, hiiri/näppäimistö tekee työnsä, mutta mitään ei tapahdu näytöllä.
Pysähdys kestää n. 2-6 sekuntia.

Skype on päivitetty uusimpaan versioonsa ja toimii normaalisti mainiosti.(1.3.0.53_API uusin ??)
Nvidian ajurit pitäisi olla viimesintä huutoa.

Olisikos mahdollista, että tuo versio ei ole vielä niin vakaa kuitenkaan?

Toivottavasti joku ymmärsi sekavasta kirjoituksesta jotakin :) 
Vinkkejä odotellen ...

Rolf_Moberg

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #1 : 21.03.07 - klo:19.35 »
Ongelmana on se, että kun joku "chattailee" skypellä, niin kaikki toiminta silloin pysähtyy.
Tämä tapahtuu silloin kun pitkästä aikaa joku avaa "uuden" yhteyden, eli en ole vaikka muutamaan tuntiin "chattaillut" sen jonkun kanssa.

Täällä oli aivan samanlaista ongelmaa. Nyt ei ole muutamaan viikkoon sattunut tuota, mutta asiaan saattoi vaikuttaa se, että otin skypestä ne ärsyttävät "chat-äänet" pois käytöstä.

Kokeile auttaako.

R

koomikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #2 : 21.03.07 - klo:22.24 »
Sama juttu mullakin, ominaisuus käsittääkseni tullut talven aikana, mielestäni syksyllä, kun otin tämän koneen käyttöön, niin toimi ok, ehkä jotkun päivitykset aiheuttaneet.

Kokeilin ottaa chat-äänet pois, nyt toimii tökkimättä.

larpa

  • Vieras
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #3 : 22.03.07 - klo:03.28 »
Sama juttu mullakin, ominaisuus käsittääkseni tullut talven aikana, mielestäni syksyllä, kun otin tämän koneen käyttöön, niin toimi ok, ehkä jotkun päivitykset aiheuttaneet.

Kokeilin ottaa chat-äänet pois, nyt toimii tökkimättä.

Tuo chat-ääni homma on kyllä mielenkiintoinen.Pitää laittaa heti testiin.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1283
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #4 : 22.03.07 - klo:06.06 »
Minulla Skype hyydytti konetta silloin kun joku soitti minulle. Sitkeimmät yrittäjät antoivat puhelimen laulaa 20 minuuttia, ennenkuin uskoivat, etten vastaa. Ja minun koneeni oli koko sen ajan aivan jäissä. Siitä seurasi sitten mm. se, että verkkoyhtydet katkesivat.

Etsittyäni vastaavia ongelmatilanteita Googlella päädyin kokeilemaan seuraavaa: Muutin kaikki Skypen käyttämät äänitiedostot toisen nimisiksi. Esim ring.wav -> ring.wav.invalid. (Muuttaminen tuotti hiukan iloakin kun ne ei ole oggeja  ;D ).

Siihen loppuivat jäätymiset. Tosin en enää kuullut kun joku otti yhteyttä.  :(  Mutta pienempi haitta se. Kuitenkin taisi olla ihan pari kertaa sen jälkeen kun tietokone teki jälleen sen saman, mutta kuitenkin erittäin harvoin.

Ja Skype on suljetun koodin ohjelma, joten korjausta tuohon saanemme odottaa pitkään. Onneksi se ei pysty linuxissa nuuskimaan biossin kautta emolevyn tietoja (?)

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #5 : 22.03.07 - klo:11.19 »
Minulla Skype hyydytti konetta silloin kun joku soitti minulle. Sitkeimmät yrittäjät antoivat puhelimen laulaa 20 minuuttia, ennenkuin uskoivat, etten vastaa. Ja minun koneeni oli koko sen ajan aivan jäissä. Siitä seurasi sitten mm. se, että verkkoyhtydet katkesivat.

Etsittyäni vastaavia ongelmatilanteita Googlella päädyin kokeilemaan seuraavaa: Muutin kaikki Skypen käyttämät äänitiedostot toisen nimisiksi. Esim ring.wav -> ring.wav.invalid. (Muuttaminen tuotti hiukan iloakin kun ne ei ole oggeja  ;D ).

Siihen loppuivat jäätymiset. Tosin en enää kuullut kun joku otti yhteyttä.  :(  Mutta pienempi haitta se. Kuitenkin taisi olla ihan pari kertaa sen jälkeen kun tietokone teki jälleen sen saman, mutta kuitenkin erittäin harvoin.

Ja Skype on suljetun koodin ohjelma, joten korjausta tuohon saanemme odottaa pitkään. Onneksi se ei pysty linuxissa nuuskimaan biossin kautta emolevyn tietoja (?)
Yhtä hyvin toimii kun vaan kytket kaikki äänimerkit pois käytöstä Skypen asetuksista ;)
Ja joo, kyseessä on tosiaan uusimman Skypen bugi ALSA-äänien kanssa. Vanhemman Skype-version asentaminen korjaa myös ongelman.
42

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #6 : 22.03.07 - klo:13.58 »
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #7 : 23.03.07 - klo:09.58 »
Minulla ollut myös samaa ongelmaa.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #8 : 23.03.07 - klo:10.25 »
Onko tuo äänien tappaminen ratkaissut ongelmia muilla? Mulla tosiaan auttoi?

'ratkaisu' siis täällä: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=9066.msg64782#msg64782

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1283
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #9 : 28.03.07 - klo:11.08 »
On olemassa myös toisenlaista tahmailua, jota olen ollut havaitsevinani koneella. Kun asentaa Windowsiin Skypen, käyttöehdoissa on luvattava oman koneen toimiminen puheluiden välittäjänä. Hyväksymällä ehdot sallit koneesi puhelunvalityspuuhiin. Nyt sitten kun et edes puhu itse Skypellä, koneesi voi hidastua sen tähden, että se välittää kahden sinulle tuntemattoman ihmisen puhetta.

Ja tästä sitten voi vielä tehdä tietoturva-kysymyksen: Onko mahdollista napata tuosta puhelusta soittajatiedot ja jopa kuunnella puhelua? Heheh...

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: Skype hidastaa muuta toimintaa
« Vastaus #10 : 02.04.07 - klo:11.01 »
On olemassa myös toisenlaista tahmailua, jota olen ollut havaitsevinani koneella. Kun asentaa Windowsiin Skypen, käyttöehdoissa on luvattava oman koneen toimiminen puheluiden välittäjänä. Hyväksymällä ehdot sallit koneesi puhelunvalityspuuhiin. Nyt sitten kun et edes puhu itse Skypellä, koneesi voi hidastua sen tähden, että se välittää kahden sinulle tuntemattoman ihmisen puhetta.

Ja tästä sitten voi vielä tehdä tietoturva-kysymyksen: Onko mahdollista napata tuosta puhelusta soittajatiedot ja jopa kuunnella puhelua? Heheh...

Skype kryptaa puhelut (kohta: Is Skype secure?):
http://www.skype.com/help/faq/privacy.html