Kirjoittaja Aihe: Hauska "graafinen ohjelma" Javalla  (Luettu 2461 kertaa)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Hauska "graafinen ohjelma" Javalla
« : 13.03.07 - klo:11.08 »
Kouluprojekti muutaman viikon takaa:
Koodia: [Valitse]
import javax.swing.*;

public class Pankkitili {

  public static void main(String[] args)
  {
    int  luku;
  do    {
 
  System.out.println("Tunnusluku?");
 
    luku = Oma.lueInt();   
 }while (luku != 1234); 
 
System.out.println("\nKoodi oikein...  \n");
System.out.print(" \n");
   {
     int x;
     String lukuStr;

      lukuStr=JOptionPane.showInputDialog("Nostettava summa: ");
      x = Integer.parseInt(lukuStr);

         JOptionPane.showMessageDialog(null,"nostit " + x + " euroa ");

      if (x <= 120)
      {
         JOptionPane.showMessageDialog(null,"rahat riittavat...ota rahat");
         JOptionPane.showMessageDialog(null,"...ota kortti, tervetuloa uudelleen");
      }
       else
       {
         JOptionPane.showMessageDialog(null,"rahat eivät riitä, ota kortti");
      }
      }
      System.exit(0);
    }
}
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Hauska "graafinen ohjelma" Javalla
« Vastaus #1 : 15.03.07 - klo:10.56 »
Ja tässä toinen:
Koodia: [Valitse]
public class Windows {

  public static void windows()
  {
    System.out.println("Booting Windows");
  }

  public static void windows(int lkm)
  {
    for (int i =  1; i <= lkm; i++)
    {
      System.out.println("...System failure...rebooting Windows..."); // Tämä ohjelma on suljettua lähdekoodia,
    } // jos luet tätä, olet rikollinen.
  }


  public static void main(String[] args)
  {
    windows();
    windows(5);
{
System.out.println("...Terminate all prosess..."); // Use linux
System.out.println("...Terminating...");
System.out.println("...Terminate failed..."); // tämä Windows ei taida toimia?
System.out.println("...Kernel down...");
System.out.println("");
System.out.println("Grub error: 21");
System.out.println("Grub error: 21");
System.out.println("Grub error: 21");
}
  }
}
Okei, sävelsin virheilmoitukset itse, mutta komentorivillä tuo on hauska ;-)
« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:11.47 kirjoittanut Toni Alenius »
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

satsuma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Hauska "graafinen ohjelma" Javalla
« Vastaus #2 : 15.03.07 - klo:11.38 »
Terve,

Tuossa ekassa ohjelmassa kannattaisi käyttää Scanner-luokkaa
tuon Oma-luokan sijasta.

Luultavasti katselet esimerkkejä kirjasta Java 2-ohjelmointi, jossa
käytetään tuota Oma-luokkaa, koska komentoriviltä luku oli aiemmin
hieman hankalaa. Java 1.5 version mukana kuitenkin tuli tuo Scanner,
jolla ko. asiat voi tehdä ehkä helpommin/paremmin. Muutenkin tuon
Scanner-luokan käyttö on suositeltavaa, koska se on osa Java API
eli ei tarvita ylimääräisiä kirjastoluokkia.

Hauskoja ohjelmia, siitä se lähtee. Ohjemointiura siis.